HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Behöver Tips på slutsteg till QLN 612
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tobias Sahlin
Starting Member

11 Posts

Posted - 2004/02/29 :  12:25:36  Show Profile Send Tobias Sahlin a Private Message
Hej allihoppa.

Min första post av många på detta forum hoppas jag.

Hur som helst. Har nyligen kommplerat min QLN 600 serie av med ett par QLN 612. Jag gillar dessa mycket men känner just nu att det jag driver dom med inte är optimalt.

Just nu drivs dom av min Hemmabioförstärkare En Pioneer VSA-E07. Denna funkade bra till mina gamla QLN 222, men med dom nya blir ljudet lite "vasst". Jag siktar nu på ett 2 kanaligt slutset i rimlig prissklas till dessa högtalare och undrar om någon kan komma med lite tips. Har ett Rotel 980BX förstärkare/slutsteg, det gjorde saken bättre men det blev inte optimalt.

Kör med Supra Ply 3.4 högtalarkablar btw och inte Bi-Wirat.

Mvh Tobias S

Edited by - Tobias Sahlin on 2004/02/29 12:30:31

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/02/29 :  17:55:47  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Hej Tobias. Jag har ganska länge använt först just QLN till Primare och tycker att detta passar mycket bra, och har nog faktist inte hittat någon bättre matchning.

Min bror som köpte mina QLN 612:or använder till dessa en Yamaha receiver. Men den bästa matchningen tycker jag är till Primare.MvhKristofer
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/02/29 :  17:59:28  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Numera så använder jag QRS till Primare.Den effektförstärkare
(slutsteg)som jag har till QRS är en A30.2 om det kan vara till vägledning. MvhKristofer
Go to Top of Page

Tobias Sahlin
Starting Member

11 Posts

Posted - 2004/02/29 :  22:16:43  Show Profile Send Tobias Sahlin a Private Message
Hmm, kan svära på att jag hört primare och qln som rekommendationer nu när jag hör dig säga det. Ska ta och kolla up det i alla fall. Tack för hjälpen
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000