Author |
Topic  |
rowa
Member

569 Posts |
Posted - 2004/03/11 : 22:28:33
|
Är det någon garanti på grejjerna när man köper därifrån ? Kan nog vara ganska jobbigt och skicka tillbaka dom till, ja KINA! om de går sönder. |
MVH/ Niklas ICQ: 21211745
|
 |
|
molsson
Member

1646 Posts |
Posted - 2004/03/12 : 10:22:51
|
Japp, garanti i kina. Men,elektronik går ofta sönder under de första timmarna, om det är fel på den. Detta testar cattylink med 120 timmars inspelning. Dessutom är det så billigt att man kan köpa flera om något skulle gå sönder. Dessutom är det inte farligt dyrt att få sånt här reparerat. |
No hay banda!! |
 |
|
krippe
Member

292 Posts |
Posted - 2004/03/12 : 10:38:19
|
"Detta testar cattylink med 120 timmars inspelning."
Demo-ex??? Inte konstigt att de är så billiga då... |
 |
|
marcus_ec
Member

2396 Posts |
Posted - 2004/03/12 : 10:51:43
|
Går alla era beställningar hem och ni får paketen. Alltså då kommer Såkallat Vincent mono 991, men det är klart, 2x30kg slutsteg kanske tullen verkar vara misstänktsamt.  
Kommer paketen till lokala postkontoret,eller hur funkar det där? |
Edited by - marcus_ec on 2004/03/12 10:52:27 |
 |
|
krippe
Member

292 Posts |
Posted - 2004/03/12 : 10:57:23
|
Det brukar vara så att man får lösa ut paketet på lokala postkontoret. Där får man fakturan från tullen (moms på angett paketvärde och administrativ avgift). Brukar inte vara så kul läsning  |
 |
|
MartinH
Audiotrade

3778 Posts |
Posted - 2004/03/12 : 12:08:16
|
Sen kan man undra om det där med inspellning inte bara är en marknadsförings ploj..underar om dom packar upp alla grejer och kopplar in dom och spelar på dom i ett par dar ?!?! Låter lite omständigt....
|
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/03/12 : 12:09:40
|
Kankse har med nåt att göra, för att kunna skeppa dem billigare ?! USED = Inte nya?!? Bara en tanke... |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
molsson
Member

1646 Posts |
Posted - 2004/03/12 : 12:13:04
|
Eller kanske bara en service. Om prylarna pajjar, så gör dom det första veckan, i allmänhet. Cattylink kanske bara vill garantera sig nöjda kunder. |
No hay banda!! |
 |
|
mangew
Semesterfirare

2297 Posts |
Posted - 2004/03/12 : 12:50:19
|
Det var ett jäkla tjat om garantier, omständiga procedurer, tveksamma företag och sådant. Det är minst två beställnngar gjorda och på väg. Finns väl ingen anledning att spekulera hur dåliga/bra de är förrän vi fått se StefanB´s + kanske några till om de får hem något, hur det fungerar och om de håller. Jag tror fortfarande att detta är ett konsument forum, och om detta fungerar är det ytterliggare en bra möjlighet för oss konsumenter.
Varför ska man försöka svartmåla ett kinesiskt företag då det ej är tillåtet att svartmåla svenska? |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
Edited by - mangew on 2004/03/12 12:51:01 |
 |
|
HLindgren
Member

1143 Posts |
Posted - 2004/03/12 : 13:08:28
|
mangew: Kan bara hålla med.    |
HenrikL Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P |
 |
|
Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts |
Posted - 2004/03/12 : 13:09:27
|
Men hallå, varför skulle dom inte kunna sätt dom på inspelning, kolla på lönekostnaderna i asien, dom kan sätta 10 pers och spela in prylar en månad för mindre än vad en stärkare kostar typ  |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
 |
|
Per100
Member

1543 Posts |
Posted - 2004/03/12 : 18:16:28
|
quote: Jag tror fortfarande att detta är ett konsument forum, och om detta fungerar är det ytterliggare en bra möjlighet för oss konsumenter.
Varför ska man försöka svartmåla ett kinesiskt företag då det ej är tillåtet att svartmåla svenska?
mangew, bra talat! Ibland tycks forumets syfte komma i kläm med andra starka intressen. |
 |
|
MartinH
Audiotrade

3778 Posts |
Posted - 2004/03/13 : 00:43:52
|
mollson: grejer pajjar inte bara första veckan, det vet jag med STOR säkerhet, så det är inte därför man nu gör, om man nu gör det....
Visst är detta ett konsumentforum, men vi måste oxå ta i beaktelse hur osäkert det är att köpa nånting från ett land som gjort konsten att förfalska och kopiera till en konstart i sig, man skickar penagr för nått du bara sett å en suddig bild, du vet inte alls hur produkten låter, du vet inte hur det är med garantier ( om det nu finns nån överhuvud taget ) osv...
Så visst kommer en del ( inklusive mig ) vara tveksamma och dra öronen åt sig lite extra, och att uppmana till försiktighet är nått som skall uppfattas som omtanke. För det finns en hel del företag som lever på att svindla och lura folk, se bara hur många bluff fakura ärenden som uppkommer i landet....
Så ta det försiktigt och lockas inte av gröna skogar, men självklart ska man undersöka möjligheter och erbjudanden, det kan vara bra köp även om dom inte ger allt som man kanske drömmer om...
/Martin |
 |
|
molsson
Member

1646 Posts |
Posted - 2004/03/13 : 10:10:15
|
MarttinnH, inte bara första veckan, men oftast. |
No hay banda!! |
 |
|
FE
Starting Member
23 Posts |
Posted - 2004/03/13 : 11:11:21
|
Jag är med 99% säkerhet att alla som beställt kommer att få sina varor och i ett utmärkt skick, min gissning är att det inte handlar om några billiga kopior utan originalgrejor med ett annat märke på fronten.
Är väl inte lönt att tjafsa om risker, kopior, oärligt företag osv innan någon blivit lurad av dom eller är folk enbart rädda för konkurrens?! Tycker vissa här borde lägga ner sina negativa åsikter som de spytt ut i 2-3 veckors tid nu och som vi alla redan hört 100ggr och istället avvakta tills något paket kommit(om det kommer)!
Får vänta och se vem som har rätt, vilket troligtvis kommer att bli de lyckliga beställarna  |
 |
|
mangew
Semesterfirare

2297 Posts |
Posted - 2004/03/13 : 13:14:17
|
quote: Jag är med 99% säkerhet att alla som beställt kommer att få sina varor och i ett utmärkt skick, min gissning är att det inte handlar om några billiga kopior utan originalgrejor med ett annat märke på fronten.
Precis, detta vet jag fungerar så i andra branscher varför skulle det inte vara så i Hifi branschen. Ofta är det en el. ett par fabriker som tillverkar en produkt som sedan olika företag köper in och sätter sin logga på. Detta har jag en del erfarenhet av själv och vet med största säkerhet att det fungerar så.
Men visst en del företag har sina egna fabriker...andra köper bara in färdiga produkter.
|
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
 |
|
Joakim F
Member

196 Posts |
Posted - 2004/03/14 : 02:39:03
|
Är det inte bra att det finns några skeptiska och några optimistiska, för att få en balanserad bild på det hela?
Jag själv är lite försiktig när det gäller det här företaget, så jag har beställt ett par kablar tillsammans med några andra. Fungerar det så kommer jag satsa alla mina ihopsparade pengar. Självklart meddelar jag hur det gick för mig/oss sedan.
--------
Förresten, jag sökte efter hifigrejer på Ebay. Där hittade jag en del Kinesisk hifi, bland annat shengya/vincent. Dom tar lika mycket som cattylink ungefär. Personerna som säljer grejerna har fått bra betyg, och bara positiva kommentarer om produkterna.
Priserna på cattylink är alltså realistiska. |
Edited by - Joakim F on 2004/03/14 02:45:58 |
 |
|
HEGE
Member

753 Posts |
Posted - 2004/03/14 : 03:31:37
|
Detta har kommit att bli lite av en nagelbitare... Hoppas verkligen det går vägen för alla som beställt! Hur lång tid beräknas leveranstiden till? Jag tycker inte deras hemsida ger ett alltför förtroendegivande intryck rent estetiskt i alla fall. Liknar något någon knåpat ihop på en eftermiddag fast funkar det så funkar det. Väntar med spännig i alla fall.
/Henrik
|
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore
|
 |
|
Harry_up
Member

1593 Posts |
Posted - 2004/03/14 : 08:18:05
|
Gu vilken negativ tråd. Tänk om dom bara har gammalt bröd i affären då jag går dit? Endera så gillar man läget, tycker det är värt en chansning vilket jag inte betvivlar att det är. Eller också tror man inte på nån ting och skiter i att beställa. Har köpt massor på internet utan att ha blivit lurad en enda gång. Och snacka inte om dåliga kopior och allmänt elände. Förmodligen finns det väl inget original ens. Köp 300 förstärkare exakt som Vincent och döp dom till Hififorum. Hade man varit först så hade Vincent varit en kopia. Att skydda kretslösningar är näst intill omöjligt så kopior har det funnit i hur många år som helst. Att vara spänd om man har beställt för egna pengar är väl helt ok, att vara negativ i förväg då man inte ens är inblandad är nonsens. |
Inget är så bra så att det inte borde bytas ut. |
 |
|
Fisherking
Member

351 Posts |
Posted - 2004/03/14 : 10:30:03
|
Är inte så bra på kinesiska men är det någon som vet hur många volt apparaterna drivs med ?.
Min Japanska LD-spelare går på 100 Volt och det var inte helt lätt att hitta en sådan transformator utan jag fick låta bygga en.
Nämner det av 2 anledningar.
1. Det är supertrist att få hem nya grejor och behöva vänta ett par veckor med att kunna testa dem pga. att man inte har någon transformator.
Hoppas förövrigt att allt går bra och att ni blir nöjda. Kommer att följa tråden med stort intresse framöver
2. läste om snubben som köpte en jättefin CRT-projektor från USA och glad i hågen kopplade in den där hemma. Tryckte på On-knappen....POFF..... så rök strömförsörjningen eftersom den drevs med 110 Volt och inte våra 230. |
Edited by - Fisherking on 2004/03/14 10:32:35 |
 |
|
vole
Member

515 Posts |
Posted - 2004/03/14 : 11:14:56
|
Jag kan ju tycka att det är konstigt att många redan går ut med en negativ inställning. Det är ju först när/om varorna anlänt som man kan börja diskutera kring detta. Jag har själv jobbat inom handels branchen (ej hifi) och är mycket medveten om att samma produkt säljs under många olika namn. Det är även så att i många av fallen så läggs det på en relativt hög % på de redan etablerade märkena , fast det rör sig om samma produkt i slut änden. Jag har även rest en hel del i Asien och känner till deras markand när det gäller kopior, men det är ingen som vet om det är så i detta fallet ang. cattylink produkter. Jag vill dock poängtera att i många fall så rör det sig om samma produkt i andra "kläder"
Vi får helt enkelt diskutera det hela när de som beställt har eller inte har fått sina grejor. |
All strävan efter liv, leder till lidande !
"Why keep asking questions when your head is full"
|
 |
|
IcedEarth
Member

498 Posts |
Posted - 2004/03/14 : 12:07:57
|
denna hade ju ganska vackert inre också...ser väl bygd ut!

/rillo |
 |
|
haffe
Member

197 Posts |
Posted - 2004/03/14 : 13:03:28
|
Fisherking. Kan vara något special med de här, men inför min Kinaresa så fick jag veta att elnätet i Kina är på 220 volt. |
 |
|
molsson
Member

1646 Posts |
Posted - 2004/03/14 : 21:16:39
|
fisherking hade ju en japansk spelare. Kina har 220 Volt. |
No hay banda!! |
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2004/03/14 : 22:15:26
|
mangew:
Varför ska man försöka svartmåla ett kinesiskt företag då det ej är tillåtet att svartmåla svenska?
Helt rätt. Varför skall man svartmåla något företag alls?
Harry up, Vole m fl:
Gud vilken negativ tråd etc....
Tråden har ett namn, en överskrift. Där finns en frågeställning som de flesta reflekterar utifrån.
FE:
Jag är med 99% säkerhet att alla som beställt kommer att få sina varor och i ett utmärkt skick,
Jaha.
mvh
sladd
, |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
Topic  |
|