HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Har du lyssnat på Nu-Vista300?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

David S.
Member

55 Posts

Posted - 2004/03/24 :  23:42:51  Show Profile Send David S. a Private Message
Jag undrar om det är någon av er där ute som lyssnat ordentligt på eller kanske till och med äger en Musical Fidelity Nu-Vista300? (...här på bild tillsammans med X-Ray och X-Pre)

Sist jag sprang på en var i London hos en handlare jag inte minns namnet på, där den kopplad till KEF största Reference-högtalare och fick signalen från en Sony ES-spelare....blev kvar en timme!

Det verkar vara stört omöjligt att finna någon av dessa skönheter till salu här hemma så man får väl se sig om ute i stora världen....utanför Sundbyberg!

Jag är väl nyfiken i största allmänhet men faktiskt också seriöst intresserad av hur den låter med andra högtalare och signalkällor med tanke på kombinationen rör/transistor och dess häftiga specar, här från Stereophile:

"....using the Miller Audio Research Amplifier Profiler---which uses a low-duty-cycle toneburst more typical of a music signal---the Nu-Vista 300 delivered 420W into 8 ohms (26.2dBW), 784W into 4 ohms, and 1358W into 2 ohms!"

Edited by - David S. on 2004/03/25 00:24:21

sker
Member

488 Posts

Posted - 2004/03/25 :  08:07:37  Show Profile Send sker a Private Message
Tyvärr har jag inte lyssnat på slutstegen NU-VISTA300 utan bara på integrerade Nu-VISTAN som jag tycker var mycket bra, antar att slutstegen är ett stort steg upp från den integrerade. Har inte sätt slutstegen överhuvudtaget i Sverige, har du sett något pris vad dessa har kostat i Sverige?
MVH

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare

238 Posts

Posted - 2004/03/25 :  11:30:27  Show Profile  Visit Jonas@Ljudmakarn's Homepage Send Jonas@Ljudmakarn a Private Message
Kostade cirka 54000:- när det begav sig.

Skulle tro att det finns runt tio ex i Sverige.

//Jonas Ljudmakarn
http://www.ljudmakarn.se http://www.facebook.com/ljudmakarn

Edited by - Jonas@Ljudmakarn on 2004/03/25 11:31:05
Go to Top of Page

David S.
Member

55 Posts

Posted - 2004/03/26 :  10:23:11  Show Profile Send David S. a Private Message
Jag hittade precis en som säljs på hifimagasinet.com
Säljaren påstår att den kostade 65.000 som ny och vill ha 45.000 för den nu....hmmm?
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2004/03/26 :  15:21:59  Show Profile Send sker a Private Message
>David S
Känns som du bör ta kontakt med Classic Design och se vad NU-VISTAN egentligen kostade ny.
Tele till Classic Design är 0477-31270. Lycka till!

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2004/03/26 :  18:50:47  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Har haft en nuvista m300 som jag sålde i början av 2003. Fick 45000 för den då, och tror inte det är mycket svårare att få den summan idag heller pga av den låga upplagan så ser vissa den som "samlarobjekt". Tyvärr kom jag inte alls överrens med slutsteget. Kanske var det kringutrustningen, testade dels med nu vista försteget, mf x-ray, muse model three, audionet pre g2, advantage cd 1se. Fick aldrig det att låta riktigt bra i mina öron. Men lyssna inte på mig, det kan säkert låta riktigt bra med rätt matchat. Steget har fått otroligt bra recensioner och är hett eftertraktat runt om i hifi världen.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000