HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 carlsson OA52.2 klon. Finns det?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

perkulator
Member

60 Posts

Posted - 2002/09/20 :  19:11:12  Show Profile Send perkulator a Private Message
Är det någon som har byggt ovanstående eller har ork att mäta upp alla bitar i lådan samt göra ett schema på delningsfiltret.
Har för mig att det är standard element.
Kudden bakom basen kan kanske vara lite svår att få till,det ska väl egentligen mätas och grejas för att få det som det var tänkt.
Lådan är väl inte heller världens enklaste men det skulle vara kul att veta om någon har provat och (kanske) lyckats med en kloning.

Det är inte watten det hänger på

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/09/20 :  19:48:40  Show Profile Send celef a Private Message
Jag skall se om jag hittar ritningen på OA52 dock har jag ingen info om deln. filtret. Annars tycker jag nog att OA50 är intressantare, den med OA52-basen vore nog ultimat.

Ååhh va roligt! :-)
Go to Top of Page

perkulator
Member

60 Posts

Posted - 2002/09/20 :  20:34:02  Show Profile Send perkulator a Private Message
OA50 vore väl inte heller helt fel!

Det är inte watten det hänger på
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/09/20 :  20:49:55  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Och då ni bestämmer en för att klona mailar ni mig. av en ren händelse råkar jag ha ett par Scanspeakbasar köpta från Carlsson-stiftelsen som är specade enligt Carsslons önskemål. Priset för ett par är ytterst förmånligt.

"Går den att tweaka?"
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2002/09/20 :  22:44:58  Show Profile Send n/a a Private Message
Tjena Pelle, tog inte du hem ett par Carlsson för prov i fjol. Med blandade resultat om jag inte minns fel. Marina tog kort på oss i somras vid utomhuslyssningen, jag skickar kopior.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000