HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 högtalarelement till båt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/06/25 :  12:37:57  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan!

Går det använda vanliga element typ Vifa, Seas etc för att ha i en båt? Seas har ju dessutom "genomskinlig" plastkon i vissa...så membranet kan ju knappast ta skada av lite halvbräckt vatten (Kalmarsund).

Hur väl tror ni resten klarar sig?

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/06/25 :  12:48:31  Show Profile Send matson a Private Message
Är det inte bättre att använda bilelement med tanke på fukt och så? Har aldrig provat så egentligen har jag ingen aning!

B&W har väl några högtalare som man kan ha utomhus också....

matson = the artist formerly known as JagÄrJoeLaber
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/06/25 :  12:50:49  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
WOAW....tänkte jag inte ens på...ETON! ;-) Har ju ändå en beställning därifrån på G! ;-)

Mm...skall undersökas! Helt klart är ju bil-element säkrare...fast då får jag ju inte göra så mkt med filter osv... :-(

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/06/25 :  12:57:08  Show Profile Send matson a Private Message
Eton SKA man alltid tänka på....

matson = the artist formerly known as JagÄrJoeLaber
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/06/25 :  16:49:25  Show Profile Send celef a Private Message
Jag har hört att Etons bilserie inte skall va nåt vidare bra samt mkt mindre hightech än hemserien samt OEM-tillverkas i USA, bara rykten??
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2002/06/25 :  16:50:30  Show Profile Send jonsson a Private Message
Eller så kan du ta elementet du visa från början (SEAS T14 RCY/P-H)och hänga till en S-S D2010/8513 så har du en Proac response one sc!!!!

Mvh Magnus Jonsson
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/06/25 :  21:16:00  Show Profile Send celef a Private Message
Inte en 1SC utan en 1S.
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2002/06/25 :  22:12:16  Show Profile Send jonsson a Private Message
quote:

Inte en 1SC utan en 1S.

???? ajajaj
låter som jag är felinformerad...eller tar man bort c´t på grund av att det är klon?? eller är det en gammal modell man klonat som heter 1s???
nu blev jag fnyfiken...
Mvh Magnus Jonsson
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/06/25 :  22:42:15  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:

Hejsan!

Går det använda vanliga element typ Vifa, Seas etc för att ha i en båt? Seas har ju dessutom "genomskinlig" plastkon i vissa...så membranet kan ju knappast ta skada av lite halvbräckt vatten (Kalmarsund).

Hur väl tror ni resten klarar sig?

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu

Om man behöver använda kompass i båten, så är skärmade element att föredra. Annars kan man komma vilse.

Jorm
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/06/25 :  22:47:00  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
GPS...

Men bra synpunkt! Hade jag nog inte tänkt på förrän jag stod där med ett Skaaning element med magnet på 5kg...

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/06/25 :  23:02:28  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:

GPS...

Men bra synpunkt! Hade jag nog inte tänkt på förrän jag stod där med ett Skaaning element med magnet på 5kg...

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu

Att förlita sig till elektronik enbart och glömma av den gamla hederliga kompassen kan bli ödesdigert. Elektronik kan krångla.
Så kompass bör finnas som reserv, och den måste visa rätt. Och man behöver inte vara långt ute, för att köra vilse om det blir dimma.
Jag har haft båt och gick över till Danmark ibland. Och en krånglande
GPSnavigator, utan kompass i båten hade varit en mardröm.

Jorm
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/06/25 :  23:15:11  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Vi HAR kompass...så det är lugnt! Och normala element som sitter ett par meter från kompassen vrider inte så mkt...om ens något!

Men som sagt, behöver tänkas på!

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000