Jag är på jakt efter en låt med Dr. Hook. Om någon av er har "Kiss you all over" får ni gärna PM:a mig.
Exile har gjort en cover på den, men det är Dr. Hook's version jag är på jakt efter. Den finns inte med i www.allmusic.com och jag har bara hittat 96kbit/s version (MP3) av den på Direct Connect.
Hmmmmmmmmmmmm.........E du säker. Har en del plattor med Hook (även gamla vinyl) och jag har aldrig hört talas om denna låt. Skall inte säga att jag har allt med Hook men en del som sagt. Letade febrilt på nätet och kom upp med följande..... Skriven av Mike Chapman/Nicky Chinn som så mycket annat från den tiden. Covers av bla. Exile, No Mercy och Tiffany(!?). Gick igenom alla Hooks skivor på deras hemsida men det fanns ingen låt på någon skiva med denna titel. Man kanske skulle skaffa ett liv istället för att sitta här på nätterna.
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
Skumt. MP3-låten jag har hemma måste vara felmärkt i så fall. Den dök upp ungefär samtidigt som Exile's version, slutet av sjuttiotalet eller början på åttio. Den låter väldigt like Exile men kanske aningen "enklare" än den Exile-version jag har hemma.
Japp, Snoddas har helt rätt. Jag har alla (troligen) Dr. Hook skivor i vinyl. De var bäst i början, tycker jag. Sen blev de lite för smöriga i min smak. Passar bäst att hångla eller ha det mysigt hemma med någon man tycker om *s* Shell Silversteins material använde de mycket i början. Ganska tuffa texter också. Freakers ball t.ex.
En bekant hjälpte till lite... Ni hade rätt: Det jag trodde var Dr. Hook var egentligen orginal-versionen av Exile. Hans farsa hade just den plattan, och den snurrade ofta på deras vinylsnurra. Då var mysteriet löst.