Lådor köpes -Gamla testlådor-begade lådor utan element eller filter-
Skulle behöva något att testa lite med men orkar/vågar inte dra igång fräsen =( .. har ingenstans att vara
Därför tänkte jag att det kanske finns nån som har nån låda stående kanske ett par äldre lådor som är på väg mot skroten? eller ett par övergivna testlådor
Ett par ProAc lådor står nere i källarn i väntan på att lusten ska infinna sig hos mig att köra dessa till tippen. Fula som stryk, obehandlad mdf osv osv... men hela och väl fungerande med basrör, dämpvadd och terminaler. Du får dom och en kopp kaffe om du hämtar dom. Finns i världsmetropolen Karlskoga.
Har ett par HFLS-lådor som inte är allför vackra men väl fungerade. Kan hämtas till priset gratis i GBG eller skickas om du står för frakten + en hundring (för jobbet att ta mig till bussgodsterminalen).
Jag har ett par lådor ståendes till Entro (se min Butikshylle-annons för bild på Entro). Lådorna är funktionellt riktigt bra med måtten 200*300*110. Avdelning för "sandlåda" nederst. Anledningen är att detta par inte blev tillräckligt fina/bra i betsning/lackning. Ytfinishen alltså.
Med lite pulande kan man säkert bygga om till 3-vägs-låda.
Dom finns på Öland.
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!