Har en CM502 center sedan i höstas.Ganska länge har ett svagt skrammlande hörts vid vissa frekvenser. Senaste veckan har det blivit värre. SKruva isär och tittade... Är det bara jag som tycker en högtalare för 4000 ska se så här "billig" ut när man tar isär den?
Själva orsaken till missljudet är ännu en gåta men troligen en pajko talspole. Väntar på svar från Canton nu.
hehe! plockade isär en Jamo högtalare som jag hade för den skramla den fanns det inte ens dämp i så man vet aldrig hur kvalité är! men det tycker man att det ska finnas på dyrare högtalare.
Jo, det känns ganska gediget men just kablarna och virrvarret kändes tamt... Tycker f.ö att 4000:- för en center knappast kan kallas billigt även om det på inget sätt utger sig för att vara nån high-end.
Jag tror att om du tittar inuti en center från ett annat märke för ca 4000:- så ändrar du nog rätt snabbt åsikt :) "Virrvarret" påverkar ialf inte ljudet :) Men det gör låda element och dämpningen tex vilka ser bra ut tycker jag ialf..
Jag tror att om du tittar inuti en center från ett annat märke för ca 4000:- så ändrar du nog rätt snabbt åsikt :) "Virrvarret" påverkar ialf inte ljudet :) Men det gör låda element och dämpningen tex vilka ser bra ut tycker jag ialf..