Hej Någon som har rekomendationer om lämpligt diy-subbygge. Krav: "finlir"-ingen biosub "möblerbar" får kosta- bygger helre en dyr än byter om ett halvår Mvh /Pix
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
När vi var hemma hos Niklas spelade han lite speciell musik plus att det ibland var lite högt. Det är inte ljudtryck han är ute efter, det är djupbas med låg distorsion.
4 st JBL 2242H i en sluten låda med elektronisk korrigering eller 16 st Peerless SLS-12or i en eller två W-bafflar (dipoler). Det beror väl lite på vad man menar med "möbleringsbar" men båda exemplen borde ge bra återgivning ned till 20 Hz, extremt lite dist och väldigt bra dynamik. subbar som man inte känner ett behov av att uppgradera inom ett år.
Bernt, konstig musik hehe Future Sound of London då kanske du menade, fast det va DU som hade med dig rå-techno i form utav dom dära infekterade svamparna !
Ja man kan väl säga att jag är ute efter hög dynamik samt låg distorsion.. och så gillas stora högtalare också !
Vad menas med "möblerbar" tycker själv 2x 1000 liter är OK men inser att andra tycker 30 liter är för mycket En tubsub kanske ? sök på "sonotube" runt tvärsnit,t funkar bra !
Circlomanen: Ditt andra tipps är vad det spånas på hos mig för tillfället. Lite övertalning av flickvännen så står dom snart färdiga! Och jag ställer mig som vanligt i skaran som skriker dipolbas.
Jag är själv lite frälst på Eton och i detta fall t.ex. dubbla 11-581/50.http://www.eton-gmbh.de/dlstream.php?FileId=63tillsammans med en ICEpower1000 eventuellt sluten låda med lite Linkwitzkorrektion.....
/M
- Det finns inget problem som är större än lösningen..