HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Magnepan MG-1 Erfarenheter?????
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Steve
Member

261 Posts

Posted - 2002/10/10 :  19:14:48  Show Profile Send Steve a Private Message
Jag det verkar som om man skulle bli ägare av ett par MG-1:or
vad kan jag förvänta mig se upp med?
förstärkar val?

Ps. detta blir väl då högtalarna till sovrums stereon(om kvinnan går med på det) annars vet ifan vart jag ska ha dem

Bowete
Member

55 Posts

Posted - 2002/10/10 :  22:29:58  Show Profile Send Bowete a Private Message
Om det är original-MG1:orna(som är över 20år gamla) bör du definitivt se upp med trådar som lossnat från limmet på membranet.Lätt att testa om man tar med sig en tongenerator eller en skiva med diverse testtoner.Svep över tonområdet med hyfsad nivå o lyssna nära membranet om det"buzzar" om membranet.Lätt att höra speciellt i mellanregistret.Inte skojigt alls att fixa till.Även om högtalaren är intakt så får man räkna med att detta problem uppkommer med tiden så jag hoppas du inte betalar någon större summa för dem,det var trots allt Magnepans minsta högtalare en gång i tiden

quote:
Originally posted by Steve

Jag det verkar som om man skulle bli ägare av ett par MG-1:or
vad kan jag förvänta mig se upp med?
förstärkar val?

Ps. detta blir väl då högtalarna till sovrums stereon(om kvinnan går med på det) annars vet ifan vart jag ska ha dem

Att finnas är bra.Annars hade man ju inte funnits.
Go to Top of Page

Steve
Member

261 Posts

Posted - 2002/10/11 :  08:22:23  Show Profile Send Steve a Private Message
Jaha!
Vad tycker du är rimligt att betala för ett par då?
om det här probet med trådarna skulle uppstå kan man fixa det själv?
ge mig gärna en länk till någon DIY sajt i ämnet
Go to Top of Page

Morello
Member

928 Posts

Posted - 2002/10/11 :  08:42:05  Show Profile  Visit Morello's Homepage Send Morello a Private Message
Hej!

Jag råkar veta att "Galactron" har ett par Magneplanar MG-II till salu. Vad han byte till finns att läsa i annan tråd

Driver:https://www.sybariteaudio.se
Go to Top of Page

Galactron
Starting Member

37 Posts

Posted - 2002/10/11 :  09:40:21  Show Profile Send Galactron a Private Message
quote:
Originally posted by Morello

Hej!

Jag råkar veta att "Galactron" har ett par Magneplanar MG-II till salu. Vad han byte till finns att läsa i annan tråd

Så sant, så sant att jag har ett par MG-II:or till salu...och jag kan garantera att inga trådar sitter löst. Hur någon ska få plats med dem i ett sovrum....ja, då har man större boende än jag som förtryckt, trångboende stockholmare!

Out of time
Go to Top of Page

Steve
Member

261 Posts

Posted - 2002/10/11 :  09:57:45  Show Profile Send Steve a Private Message
quote:
Originally posted by Galactron

quote:

Hej!

Så sant, så sant att jag har ett par MG-II:or till salu...och jag kan garantera att inga trådar sitter löst. Hur någon ska få plats med dem i ett sovrum....ja, då har man större boende än jag som förtryckt, trångboende stockholmare!

Vad har du för pris på dem då
Go to Top of Page

Galactron
Starting Member

37 Posts

Posted - 2002/10/11 :  10:55:40  Show Profile Send Galactron a Private Message
quote:
Originally posted by Steve

quote:
Originally posted by Galactron

quote:

Hej!

Vad har du för pris på dem då

Du kan få dem för 2500:-)

Out of time
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000