Author |
Topic  |
|
Steve
Member

261 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 19:14:48
|
Jag det verkar som om man skulle bli ägare av ett par MG-1:or vad kan jag förvänta mig se upp med? förstärkar val?
Ps. detta blir väl då högtalarna till sovrums stereon(om kvinnan går med på det) annars vet ifan vart jag ska ha dem |
|
Bowete
Member

55 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 22:29:58
|
Om det är original-MG1:orna(som är över 20år gamla) bör du definitivt se upp med trådar som lossnat från limmet på membranet.Lätt att testa om man tar med sig en tongenerator eller en skiva med diverse testtoner.Svep över tonområdet med hyfsad nivå o lyssna nära membranet om det"buzzar" om membranet.Lätt att höra speciellt i mellanregistret.Inte skojigt alls att fixa till.Även om högtalaren är intakt så får man räkna med att detta problem uppkommer med tiden så jag hoppas du inte betalar någon större summa för dem,det var trots allt Magnepans minsta högtalare en gång i tiden
quote: Originally posted by Steve
Jag det verkar som om man skulle bli ägare av ett par MG-1:or vad kan jag förvänta mig se upp med? förstärkar val?
Ps. detta blir väl då högtalarna till sovrums stereon(om kvinnan går med på det) annars vet ifan vart jag ska ha dem
|
Att finnas är bra.Annars hade man ju inte funnits. |
 |
|
Steve
Member

261 Posts |
Posted - 2002/10/11 : 08:22:23
|
Jaha! Vad tycker du är rimligt att betala för ett par då?  om det här probet med trådarna skulle uppstå kan man fixa det själv? ge mig gärna en länk till någon DIY sajt i ämnet |
 |
|
Morello
Member

928 Posts |
Posted - 2002/10/11 : 08:42:05
|
Hej!
Jag råkar veta att "Galactron" har ett par Magneplanar MG-II till salu. Vad han byte till finns att läsa i annan tråd  |
Driver:https://www.sybariteaudio.se |
 |
|
Galactron
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2002/10/11 : 09:40:21
|
quote: Originally posted by Morello
Hej!
Jag råkar veta att "Galactron" har ett par Magneplanar MG-II till salu. Vad han byte till finns att läsa i annan tråd 
Så sant, så sant att jag har ett par MG-II:or till salu...och jag kan garantera att inga trådar sitter löst. Hur någon ska få plats med dem i ett sovrum....ja, då har man större boende än jag som förtryckt, trångboende stockholmare! |
Out of time |
 |
|
Steve
Member

261 Posts |
Posted - 2002/10/11 : 09:57:45
|
quote: Originally posted by Galactron
Hej!
Jag råkar veta att "Galactron" har ett par Magneplanar MG-II till salu. Vad han byte till finns att läsa i annan tråd 
Så sant, så sant att jag har ett par MG-II:or till salu...och jag kan garantera att inga trådar sitter löst. Hur någon ska få plats med dem i ett sovrum....ja, då har man större boende än jag som förtryckt, trångboende stockholmare!
Vad har du för pris på dem då  |
 |
|
Galactron
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2002/10/11 : 10:55:40
|
quote: Originally posted by Steve
quote: Originally posted by Galactron
Hej!
Så sant, så sant att jag har ett par MG-II:or till salu...och jag kan garantera att inga trådar sitter löst. Hur någon ska få plats med dem i ett sovrum....ja, då har man större boende än jag som förtryckt, trångboende stockholmare!
Vad har du för pris på dem då 
Du kan få dem för 2500:-) |
Out of time |
 |
|
|
Topic  |
|