Nån som kan rekommendera en billig (1000-1500kr) spelare som hanterar divX och där dessutom textningsfunktion fungerar bra. Köpte förut en Philips som spelade divX och det funkade ju ganska bra förutom att den inte spelade upp texterna trots att den skulle klara det. Den blev tillbakalämnad....
Det finns en kodnings-utökning av DivX 5 som heter Quarter Pixel. Det är inte alla hårdvaru-dekodrar som har stöd för det, och tyvärr så respekterar inte alla "kodar-grupper" detta utan kodar med Qpx i alla fall.
Mitt tips är att hålla ett öga på det. Jag har hört att Samsung tillverkar sådana, med eftersom jag inte har egen erfarenhet vill jag inte svära på det.
pioneer dv470 funkar perfa! jag har inte testat sub funktionen, men det finns det andra som gjort och är nöjda :) jag gav 1200:- för min regionsfri.. tex på fyndbörsen
Det är tydligen ofta "Packed Pixel" i XviD som kan strula med MediaTek-baserade spelare, men ett litet program som kan laddas ner "packar upp" detta och det ska fungera bra på de spelarna som tidigare hade problem.
Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33 BC Acoustique ACT A3 NuForce Ref8.200W Velodyne DD-15 & DD-12
quote:Det är tydligen ofta "Packed Pixel" i XviD som kan strula med MediaTek-baserade spelare, men ett litet program som kan laddas ner "packar upp" detta och det ska fungera bra på de spelarna som tidigare hade problem.
Kan du utveckla det där lite? Programmet laddas in i DVD:n eller måste man packa om hela skiten med riktig kodec i ex. Vitual Dub? (vilket innebär kvalitetsförsämring, man kan inte bara packa om kodningen utan måste "börja om från scratch")