HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Flugfiskare och audiofiler Hur många är vi ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

sisko
Member

202 Posts

Posted - 2005/03/23 :  15:58:09  Show Profile Send sisko a Private Message
Jajamen jag flugfiskar då och då jag med. Främst kring Idre och i Jämtland men tyvärr inte alltför ofta. Var ett par år sen sist.

Edited by - sisko on 2005/03/23 15:58:50
Go to Top of Page

lenwac
Member

244 Posts

Posted - 2005/03/30 :  16:23:37  Show Profile Send lenwac a Private Message
Hej.
Finns det någon som kan tipsa på bra platser för flugfiske i Vättern efter Harr? O hur är det med rödingen? Kan den nås med fluga eller finns den bara på djupet?
Jag har ofta ärende ner till Gränna.
Vet att det fiskas Harr i Vättern men inte vart.
Tips någon? Hur är det med fiskekort?
Tack på förhand.
/lenwac

"Jag vakna i morse....å så va den da´n förstörd"
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/05/07 :  10:38:53  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message

Jo jag flugfiskar oxå, mest blir det regnbåge men även efter harr i Vättern då och då.

lenwac:
Jag har aldrig fiskat på östsidan, men på västsidan har det blitt en del. Hade stuga utanför Brandstorp till för 10 år sen, men där är säkert fortfarande bra. Det finns säkert många ställen på både väst- och öst-sidan som liknar Branstorp där det är bra t.ex Rosenlund i Jönköping. Det ska va stenig botten med mycket träd på stranden vilket kan göra det svårt att kasta.

Tight lines

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

zekewolf
Member

97 Posts

Posted - 2005/05/09 :  08:45:38  Show Profile Send zekewolf a Private Message
Hallå!
Även jag är flugfiskare. Jag fiskar mest i min fiskeklubbs sjö. Det är dåligt med tid för att åka på fiskeresor runt om i landet (bor i Köping). Jag hade däremot tur 2003 då jag och min sambo var på resande fot i Centralamerika. Jag träffade en fiskearrangör i Belize och fick följa med honom på en tur för att flugfiska Bonefish ! På julafton! Gratis! Kan det bli bättre? Jag landade fyra stycken. Den största på ca 2,5 kg. Gissa om jag gick runt med ett fånigt flin i ansiktet under resten av julhelgen!
/ Zeke
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2005/05/25 :  22:36:31  Show Profile Send plind a Private Message
Nu är det dags att lyfta fisketråden igen

Förra helgen var min premiär i öppet vatten efter islossningen.
Isborren och pimpelspöna är nerpackade.
Turen gick till en skogssjö som hyser ett bra bestånd av öring och abborre.
Jag körde med UL-haspel bestående av kastflöte och en fluga.
Bilderna får tala för sig själva

Spöet i ena handen och kameran i den andra Vad gör man inte för att roa sina fiskekamrater

Edited by - plind on 2005/05/25 23:03:32
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/05/26 :  00:09:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Stiligt Plind. Grovlek på linan ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2005/05/26 :  07:16:37  Show Profile Send plind a Private Message
Flätad lina (Fireline) 0,12mm. Mellan flötet och flugan vanlig nylonlina 0,18

Det blev 2 halvkilosöringar numera rökta och uppätna
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/06/09 :  22:59:44  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message

Jag ska åka till mörrum den 20 juni för att dra midsommarlaxen, hmmmm, nån mer som ska ditåt?

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

krang
Member

434 Posts

Posted - 2005/06/10 :  09:07:48  Show Profile Send krang a Private Message
Hehe. Jag har ett spö faktiskt men kan inte få till nån bra kastteknik. Är visst inget bra med flugorna jag.
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/06/12 :  21:18:17  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message

Blir ingen resa till Mörrum den 20 juni:-( p.g.a ändrade omständigheter för polarn men vi gör ett nytt försök i höst.....

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/06/17 :  01:49:49  Show Profile Send Manga X a Private Message
Med gammal fiskestuga vid Hårkan i Jämtland har det blivit några Harrar och Öringar genom åren. Tidigare fiskades det med kastflöte och flugor på tafs. Sedan i fjol kör jag endast "riktigt" flugfiske. Kvalitet före kvantitet!!!

Så ännu har ingen Harr eller öring fångats på detta ädla sett men i år kanske!? Längtar efter "hugget"...

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

nikon
Member

51 Posts

Posted - 2005/06/28 :  10:08:18  Show Profile  Visit nikon's Homepage Send nikon a Private Message
Hej alla fisketokar!

Nästa vecka bär det av till hårkan och långan i jämtland, tror ni det kliar i fingrarna!?!

Förhoppningsvis har jag lite bilder och lägga upp om ett par veckor!

/nikon
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000