Author |
Topic  |
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 11:25:11
|
Sitter och lider - bigtime! - kom hem 5 imorse och duktigt glad är tvungen att jobba och undrar ifall någon av er har nån patentlösning hur man överlever dagen!!?? Kaffe och magnecyl hjälper föga. Kallt vatten i ansiktet hjälper i en minut ungefär...och jo, jag inser att det rätta botemedlet är att gå och lägga sig, men jag måste ju ha färdigt flera grejer plus kundbesök vid 14 tiden (den är inte bra alltså..) tips mottages tacksamt |
Artphotography |
|
Merkurius
Member

1750 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 11:32:04
|
Är du så klantig att du dricker så mycket inför en sån viktig dag... tycker jag nästan att du får lida lite så du lär dig till nästa gång Vet själv hur det är, så jag lider verkligen med dig, en del gånger är minnet kort.
Ett tips: lägg dig avlång på en bänk eller säng. Andas "mycket" behöver inte vara djupa andetag och inte hyperventilera, samtidigt som du masserar dig själv där du har ont (skallen, tinningen eller magen). Det hjälper för mig... och självklart drick mycket vatten så du får ut det ur systemet.
För en del funkar det att gå omkring, det funkar dock inte för mig... lycka till! |
 |
|
Unkan
Member

119 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 11:32:15
|
Fett (Pizza, brukar dock inte bli en hel...) -> Socker (Cola, rena magmedecinen) -> En iskall dusch.
Hjälper inte detta är det bara att lägga sig i fosterställning och vänta på att det ska ta slut. |
//Mvh. Daniel |
 |
|
reeltoreel
Member

3454 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 11:35:26
|
Enligt mig så finns det bara en sak att göra för att må bättre dagen efter. Drick inte dagen före !
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
 |
|
JonasV
Member

595 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 11:51:00
|
Drack sällan men har gjort sina misstag. Genant o få veta "dagen efter, natten före" av kompisarna Eller som sången om En natt i vänersborg säger: "It's the day after the night before, my head hurt's bad and my throat is soar... In vänersborg; få ja kolla in menyn!" Till kassörskan: "Kan jag få en Treo ...(Kvinnan)det blir tjugo kronor tack! Pling"
Det ända som gjort att klara kroppssvedan med halvångest är som just sagts: Vila, vätska samt i nödfall ett offer till Porslinsgudarna (så man får ut gifterna). |
Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut. Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O |
 |
|
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 12:03:02
|
Kundbesöket avbokat av kunden! Mår bättre av bara den vetskapen. Jo, jag vet att man bara har sig själv att skylla, men igår var en sån kväll som bara inte gick att tacka nej till, blev bjuden av tre gentlemen som tillsammans är goda för flera miljarder. Vad man än kan tycka om det så är det väldigt viktigt att sitta med i snacket och smila eftersom det gäller stora jobb. Och jag kan ju också säga att det var inte direkt "dunken" som kom fram på bordet, jag har aldrig, och då menar jag aldrig druckit på detta sätt. Det blev 3 flaskor Vega Sicilia Unico - PER MAN! smaka på den... För de som är intresserade så var menyn som följer: Sparris soppa - glaserad vaktel på spenatbädd - varm (jo, varm) carpaccio - lemonsorbe - grillat lamm - vit chokladmousse.... Mår faktiskt mycket bättre nu än för bara en timme sedan! Ps.En av dessa män håller på att bygga ett nytt hus till sig (c:a 1800m2 helt sinnessjukt i min värld) och han är noll intresserad av hifi men däremot har han givetvis en 50m2 biosalong och han har faktiskt frågat mig om råd, men jag är inte hemma på det området - tips kanske! |
Artphotography |
 |
|
reeltoreel
Member

3454 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 12:33:16
|
"tre gentlemen som tillsammans är goda för flera miljarder."
Oj oj oj !!! Med en sådan bekantskapskrets är det nog helt OK att må dåligt en dag. (eller två :-) Skulle också passa på med mat å dryck då :-))))))) Krya på dig !!! |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
 |
|
JonasV
Member

595 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 12:39:28
|
Delikattesser Då minns jag ett Program på TV för länge sedan från en av dom mest exklusiva restaurangerna i Frankrike. Dom bjöd på Sufflérad Tryffelsoppa!
|
Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut. Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O |
 |
|
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 12:50:54
|
Det j....vliga är att det är fullständigt sant. Två av dem har ungefärligt lika bakgrund, kom till Spanien för drygt trettio år sedan. En tågluffade och hade "allt-han-ägde" i säcken, sov på stranden och tog ströjobb, den andra var grävmaskinist och startade en bilverkstad (med plats för 1 bil åt gången). Detta var på 60 talet och båda hankade sig fram under hela 70 talet, men i början på 80 talet så halkade de in på mark. De köpte mark för nästan inga pengar alls (de hade ju inte så mycket)på strategisk plats av lokala bonden. Sedan skissade de på smakfulla hus och presenterade för välbemedlade madridbor som de fått kontakten via deras advokat. De dubblade pengarna på några veckor och sedan har det rullat på och idag har båda var sitt bygg imperium med enorma förmögenheter och personliga relationer hela vägen in till spanska kungahuset! Den tredje sålde sitt företag i Sverige och gjorde allting enligt regelboken och skattade bort otroliga pengar men där blev ändå "över" c:a en miljard!! helt officiellt. Jag lovar och garanterar er - man känner sig väääldigt liten när man sitter vid ett sådant bord.... |
Artphotography |
 |
|
Merkurius
Member

1750 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 12:55:27
|
Dan: Hur kommer du in i bilden? |
 |
|
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 17:46:54
|
merkurius: jag är fotograf och grafisk designer och hyr kontorsplats hos en av dessa. Det är dock nyligen och jag har bara suttit här ett par veckor nu. Igår bjöds jag in för att få reda på att jag fått uppdraget att ta fram all marknadsföringsmaterial till det senaste projektet. Colorado Park, som ska bestå av 54 lägenheter på mellan 280-550m2 st. Pris mellan 1 -1,5 miljoner euro st. Idag finns bara orörd mark samt arkitektritningar. 27 enheter är bokade med handpenning lagd på 18 enheter. Då har de inte börjat bygga ens.....en helt annan värld! |
Artphotography |
 |
|
AKA
Trancelover

616 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 18:31:45
|
Spännande! Var någonstans kommer "Colorado Park" att ligga? |
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 21:46:13
|
Hur man lindrar baksmälla: Massor av vatten och massor av B-komplex, (B-50), glömm bara inte att balansera upp alla B-vitaminer med C-vitamin och kalcium.Dom tre är alla beroende av varandra och mycket av en skapar brist på de andra. |
 |
|
Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts |
|
LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 09:18:38
|
Fet mat och massvis med vatten. |
Nu i North Carolina, USA. |
 |
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 09:31:35
|
Nja, jag vet inte om fet mat hjälper speciellt bra, däremot brukar man ju bli sugen på fet mat. Kroppen ligger redan lite back på vatten dagen efter. Fett kräver dessutom lite extra vatten för att förbrännas så det bättrar ju inte på vätskebristen direkt.
Som tidigare sagts (tråkigt men sant) - det finns ingen bra metod.
Du kanske kan må lite bättre dagen efter genom att bättre på vätskebalansen. Jag känner de som prövat att dricka några glas av Apotekets vätskeersättning "Resorb" innan de går och lägger sig. De tycker att de mår bättre då... |
Edited by - Roq on 2005/03/03 09:32:33 |
 |
|
JonasV
Member

595 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 11:30:09
|
"Drink or Die" Fink 1,69kr burken 
|
 |
|
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 13:03:42
|
Så här dagen efter - "dagen efter" mår jag fantastiskt bra och huvudvärken är ett minne blott :) Jag kommer att ta till mig tipset om multivitamin samt c-vitamin + enrgy dricka + så mycket vatten man orkar. Det tror jag på. MEN, jag hoppas det dröjer innan man måste prova! |
Artphotography |
 |
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 13:33:04
|
Jag brukar alltid pumpa i mig så mycket vatten som bara möjligt, och när det inte går ned mer så tar jag en dubbel treo och sedan lägger jag mig på rygg och lägger kuddar (helt hårda) överhuvudet och sättre press på skallen. Brukar släppa märkligt fort då, fast kanske inte så lyckat om din chef hittar sig under skrivbordet med en hög jackor på skallen 
Edit: Ibland blir vattenmängden i sig bara för mycket och orsakar akut tömning av magen, men vad gör det, bara positivt, fyll på med "nästan" lika mycket vatten igen efteråt bara  |
/Jonas
|
Edited by - EuphoniC on 2005/03/03 13:35:18 |
 |
|
rowa
Member

569 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 20:35:54
|
Jag brukar ALLTID spy, spy så mycket jag orkar, sen bara hinka i mig vatten och alvedon |
MVH/ Niklas ICQ: 21211745
|
 |
|
MasterOfPuppetz
Member

786 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 21:02:15
|
Knäckebröd och samarin är också ganska bra att knapra i sig när man är bakis... |
Rock And Roll Ain't Noise Pollution! |
 |
|
tober
Component.se

1318 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 21:37:08
|
Enklast är att äta en hel del mat under dagen och ersätta med vätska. Som nån har nämnt redan så finns tex vätskeersättning Resorb på apoteket vilket funkar riktigt bra. Förebyggande tips är att äta mat innan man lägger sig så kroppen har nåt att jobba med och att det spär ut alkoholen i kroppen under natten.
|
Driver sajten component.se. |
 |
|
j0akim
Member

1387 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 23:18:28
|
rowas tips eller erfarenhet är det enda som funkar till 100%, fast man måste lägga till 2 treo oxå, så blir det bättre efter ett tag :) |
Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP
Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod Mitt galleri |
 |
|
Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts |
|
Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts |
Posted - 2005/04/09 : 13:03:00
|
Jag är också snorbakis idag, för min del är fet mat det som hjälper mest. Dessutom är det bra att dricka mjölk innan man lägger sig |
Optimist. punkt slut. |
 |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2005/04/09 : 13:56:55
|
Har man inte Apotekets vätske ersättning hemma så häll lite salt i ett stort glas vatten. Vätskan tas snabbare upp av kroppen då. |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
Topic  |
|