HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 peranders, eller nån annan (qrv-04)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tobias_Sv
Member

330 Posts

Posted - 2005/03/07 :  19:09:06  Show Profile  Visit Tobias_Sv's Homepage Send Tobias_Sv a Private Message
Tjena

Om jag vill ha en volympot. till min qrv-04 hörlursförstärkare ska jag köpa t.ex. en 64-125-30 (ELFA) och koppla in på enklaste sätt?

Mvh

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/03/08 :  08:55:29  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Den poten funkar även om jag skulle välja 10 kohm. Koppla in den på ingången som en spänningsdelare.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2005/03/08 :  09:59:06  Show Profile Send jonasz a Private Message
Tobias_Sv: Återkom gärna med en recension när du byggt färdigt, har ett kort liggande och skulle behöva lite inspiration för att komma igång!

Jonas

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/03/08 :  11:38:43  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Inspriration? Grejar du komponenterna så har du det ihoplött på 1-3 timmar beroende på lödhastighet.

Tobias, jag har kikat på din hemsida, du har gjort ett väldigt fint lödarbete. Toppklass!

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2005/03/08 11:41:13
Go to Top of Page

Tobias_Sv
Member

330 Posts

Posted - 2005/03/08 :  13:36:25  Show Profile  Visit Tobias_Sv's Homepage Send Tobias_Sv a Private Message
Tackar för svaret PA.

lyckades ju beställa en 2x50k men mailade elfa och sa att om dom hinner så ska dom byta till 2x20k

Nåja PA.. nog är det några ofina lödningar också men på det hela är det inte alls svårt att löda, hade jag haft en "normal" lödkolv så hade det varit ännu enklare då den jag hade till det här var med en spets på kanske 1x4mm fast jag hade iaf bra lödtenn

P-A, la ut bild på qrvn på head-fi.org också
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/03/08 :  16:06:01  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Tackar, få se om det hjälper. Tror inte det dock, därför ytmonterat kräver mod och självförtroende men som du säger, det är inte så vansinnigt svårt. Vi pratar ju liksom inte om 0,5 mm pitch. När man börjar klätra neråt till 0201 komponenter så är det inte lätt.... men 0805 komponenter är som järnsmide, stora grejor, nästan som rör!

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2005/03/08 16:06:30
Go to Top of Page

Tobias_Sv
Member

330 Posts

Posted - 2005/03/17 :  22:19:18  Show Profile  Visit Tobias_Sv's Homepage Send Tobias_Sv a Private Message
jonasz, har du fått ork att börjat?

Fick hem en låda till qrv:n igår, en Hammond 1455K1601 (finns på ELFA)
Trodde att kretskortet skulle passa precis när jag beställde men det visade sig att vissa modifieringar var på plats

Först är man tvungen att slipa ner långsidorna på kretskortet med ca 0.5-0.75mm på varje sida, sen tar C25 & C33 i de inre "spåren" i lådan så man måste slipa ner dom invändigt och det är inget roligt jobb har orkat 10% än så länge.. måste hitta ett enklare sätt att göra det på.

Annars så verkar denna låda vara ypperlig till 04:an

Har fått dit hörlursjacket (låsbar Neutrik) och en volymratt (från en gammal Technics reciever). Kommer väl bilder när jag fixat hit en kamera.



Mvh

Edited by - Tobias_Sv on 2005/03/17 22:26:12
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/03/18 :  10:14:22  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Osis att du passar precis inte...

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000