Framåt niotiden drar vi igång. Ikväll med nya grepp. Som hal sa tidigare i veckan så utvecklas röda-tråden-sporten hela tiden.
Nu har det blivit dags för en dubbel-tråd! Det kanske låter avancerat men är inte svårare än att jag bjuder på två trådar samma kväll. De kommer att köras parallellt så nu blir det många ledtrådar att hålla isär! Själva idén uppkom när jag igår tyckte att tråden jag höll på att konstruera blev lite för svår. Jag testade på min fru (som brukar vara rätt bra på röda-trådar) men hon fattade ingenting. Jag tycker ändå det vore kul att se om ni trådlösar-proffs kan knäcka den. För att inte göra någon besviken så tar vi även en mer konventionell rättfram tråd. Således ligger hela 2 poäng i potten i kväll (oj, det lät som gamla ring-så-spelar-vi). Zalve vill ju inget annat än att bli av med skivor () och alltfler duktiga lösare har ju anslutit sig vilket gör att fler vinner och därmed tar det längre till till set-seger.
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
"Tom T" - jul bjarne: Klart fyndigare än vad jag tänkt
Jösses - "Fornminnen" och "Rönnbär" bara som några få exempel - ni ÄR på hugget ikväll. Det är många bra gissningar tycker jag än så länge. Ingen har rätt men så ska det väl vara efter första ledtråden. Jag hade varit missnöjd om ni tagit trådarna redan.
vemsom brukar ofta komma in lite sent. Han ligger säkert och lurpassar... Hall och Newton finns det det två framgångsrika vetenskapsmän i fysik som lystrat till.
Det här bådar gott! Det kan bli spännande. Som den trötte arbetande småbarnspappan jag är, så kommer jag snart att leverera sista ledtråden om ca 10 min.