Har stirrat mig blind på CD-spelare idag, det är fruktansvärt svårt att välja! Valet står mellan Rega Planet 2000 eller Vincent CD-S6? Pris för Rega 8500:-, Vincent 9000:-. Har fått för mig att Rega "spelar" musik medans Vincent bara ser bra ut!? Problemet är att jag inte har möjlighet att provlyssna utan beställer via postorder, visst det går ju att skicka tillbaka... Vad tror ni? Kommer ni med ytterligare förslag blir jag tokig
man köper tyska bilar och engelsk hifi...det är en tumregel att lägga på minnet!
Nja håller inte riktigt med, jo engelsk eller skotsk hifi är självklart för mig, men en given konsekvens på det är en skrotig Toyota och inte en tysk bil.
Jag skulle ha valt Regan iaf
Don't go to heaven 'Cause it's really only hell - RJD
Är det någon som varit och petat lite på Rega planet 2000? Är fronten gjord i plast? Hur är byggkvaliten? "Plattan" på CD-spelaren, snurrar den med CD-skivan?
Byggkvalitén är mycket god. Gutet aluminiumchassie och plastfront. Plasten är av den reptåliga sorten, svår att skilja från metall. "Plattan" snurrar med CD-skivan som en skivpuck.