Author |
Topic  |
|
m_persson79
100.000-klubben

787 Posts |
Posted - 2005/04/08 : 00:17:16
|
Noterade nyss att jag hade fem guldiga stjärnor då jag nått 200 inlägg. Trevligt. Men varför denna lustiga stjärn-indelning?
Borde man inte få guldstjärnor vid typ 1000 inlägg eller nått? + en extra för varje tusen inlägg? Kollar man "Members" så är hela första sidan full med medlemmar som har mer än 2000 inlägg.
Flitiga forumdeltagare borde "belönas" bättre.
Edit Från fyra till fem. 
Eller?
|
Edited by - m_persson79 on 2005/04/08 00:26:30 |
|
luften
Member

723 Posts |
Posted - 2005/04/08 : 00:22:30
|
quote: fyra guldiga stjärnor då jag nått 200 inlägg.
Ja det stiger verkligen fort, för nu har du 5 stjärnor vid endast 202 inlägg  |
//air |
 |
|
m_persson79
100.000-klubben

787 Posts |
Posted - 2005/04/08 : 00:26:00
|
Oj, fem menade jag  ... editerar
Edit Gratis till Bernt Jansson som har 5811 inlägg och leder därmed HF.nu-ligan 
9 posts per day.. hur hinner du Bernt?  |
Edited by - m_persson79 on 2005/04/08 00:28:22 |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2005/04/09 : 20:47:44
|
Hinner nog inte egentligen... |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
Merkurius
Member

1750 Posts |
Posted - 2005/04/09 : 21:07:20
|
Kan vi dumpa det här med stjärnor och antal posts? Vad är de egentligen bra för? En person med många posts har naturligtvis inte nödvändigtvis mer kunskap inom hifi.... så jag ser ingen menning med dessa stjärnor. |
 |
|
EngelholmAudio
Member

8209 Posts |
Posted - 2005/04/09 : 21:40:40
|
Jag tycker inte stjärnorna ger något, bara fånigt. Fånigt och dumt! 
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2005/04/09 : 21:41:40
|
Viss relevans tycker jag att det har. Främst genom att man ser vilka som är nya. Inte alltså så att man vet vilka man ska se ner på utan att man kan vara mer förlåtande mot folk som betett sig dumt om de är nya och därmed inte vet var "gränserna" går. T.ex.
Edit: Däremot tycker jag att om de ska behållas ska gränserna ändras. Jag kan tänka mig att nuvarande gränser är 'default' och anpassade för forum med lite mindre aktivitet per medlem än det här Fem guldstjärnor vid, säg...1000-1500 inlägg nånstans? (Så klarar jag mig ) |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
Edited by - Ayn on 2005/04/09 21:43:00 |
 |
|
nl
Member

324 Posts |
Posted - 2005/04/09 : 22:03:55
|
"Främst genom att man ser vilka som är nya" Nybörjare som jag är, hur ny är jag? |
 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2005/04/09 : 22:16:37
|
nl, 195 poster uppenbarligen!
Vet inte hur jag ska uttrycka det där utan att någon tolkar det som att det blir en klubben för inbördes beundran för folk med så och så många poster...det är hursomhelst inte vad jag menar. Alla har lika mycket att tillföra! Det jag menar är att folk som alldeles nyss kommit till forumet (ofta med poster under 10 eller så men det är iofs ingen definitiv tumregel) ofta kan bete sig lite ovant - ser man då att det är nya medlemmar kan man försöka vara lite hjälpsam och/eller mer överseende. Både vad gäller hur man förslagsvis uttrycker sig i diskussionerna på forumet, var man ska lägga sina trådar, hur man använder sökfunktionen etc etc. Ett problem är att hur många poster man har gjort inte alltid har så mycket alls att göra med hur van man är vid forumet - jag har förstått att många läser forumet dagligen utan att för den skull känna behovet av att skriva en massa själva. Och många som är nya på forumet är mycket kunniga människor som suttit och lärt sig en massa om hifi istället för att sitta på HF.nu hela dagarna  |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
joakim99
Member

468 Posts |
Posted - 2005/04/10 : 10:45:14
|
nl, Du är inte ny alls. Du har ju varit medlem här en dryg vecka mer än mig och jag känner mig inte alls ny här även om mitt antal posts kanske indikerar det.
Jag håller med många om att antalet poster är ett märkligt sätt att bedömma folk efter. Jag tycker gott att det kunde stå hur länge man har varit med på forumet också. Som det är nu kan man visserligen klicka på användarens profil men jag hade gärna sett att det hade stått på samma sätt som antalet poster.
|
SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802 |
Edited by - joakim99 on 2005/04/10 10:47:05 |
 |
|
ohmega
Member

4651 Posts |
Posted - 2005/04/15 : 05:26:54
|
kvitta la... |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
 |
|
Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts |
Posted - 2005/04/16 : 17:01:27
|
Det är väl bra att man får fullt snabbt... så inte nån skriver menlösa inlägg bara för att jaga stjärnor? |
Min anläggning När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?  |
 |
|
akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts |
Posted - 2005/04/16 : 17:33:08
|
Tja, som gammal yrkesofficer så är det väl kul med stjärnor och glitter och så där. Faktum är att jag aldrig haft fler stjärnor än här. 
Nå, för all del, jag ser ingen poäng alls med stjärnindelningen.
1: En svagare själ än jag kanske frestas att tro att den som är ny medlem också är ny inom vår intressesfär, och fåfänga som alla är så kan detta bli lite missvisande.
2: För att uppnå viss stjärnstatus så kanske man postar allt man kan och överallt. Det är inte säkert att detta är tillgodo för medlemmerna och disskussionsklimatet.
3: När man uppnåt viss stjärnstatus så kanske man slutar posta allt man kan och överallt. Det är inte säkert att detta är tillgodo för medlemmerna och disskussionsklimatet. 
4: När man väl hamnar i meningsutbyte med andra medlemmer så är det av liten praktisk betydelse om man har fem eller tre stjärnor.
5: Alltså finns det ingen praktisk funktion för en stjärnindelning för medlemmarnas status, som jag ser det.
Jag har dock inget särskilt emot det heller för den delen. Det stör mig inget alls.
Å som sagt, jag tycker väl att det känns lite småpluttrigt att ha dessa stjärnor, och guld och glimmer. Vad nu det skall betyda. |
nu schlappnaru av... DIY. Monacor
|
 |
|
|
Topic  |
|