Hej! jag har en ny (2 månader) Camebridge cd D500SE som har svårt att läsa skivor. Ni som äger en sådan cd brukar den vara kinkig med att skivorna ska vara extremt repfria eller är det bara för mig att bära tillbaka den till butiken och få en ny???
Tacksam för svar /Joav
Jag lär mig av att ställa dumma frågor Gör din Streo glad spela "Riltons vänner" www.riltonsvanner.com
Jag köpte själv en Cambridge Azur 640C för några månader sen och den har fungerat felfritt. Läser varenda skiva jag äger & låter finfint tycker jag.
Innan jag köpte den så snokade jag såklart runt på nätet och läste recensioner osv. Tydligen så är inte kvalitetskontrollen den bästa men trots det så bedöms ju märket som prisvärt (eller det var uppfattningen jag fick i alla fall). Jag var beredd på att få en defekt spelare, men har man garanti så kvittar ju det.
Gå och byt!
Ådi
För en optimist är glaset halvfullt. För en pessimist är glaset halvtomt. För en tekniker är glaset dubbelt så stort som det hade behövt vara.
Lasern på min D500se blev dålig mindre än ett år efter att jag köpt den. Den hade problem att läsa skivor, men då kvittade det om det var brända eller inte. De bytte lasern. Annars har den fungerat utmärkt med brända skivor.
Min D500 S.E är typ 3 månader gammal, sparsamt använd men funkar problemfritt. Skivmatningen går otroligt snabbt och känns gediget. Sväljer brända såväl som kopieringsskyddade. Får väl se om den börjar krångla snart då hehe...