Author |
Topic  |
Morello
Member

928 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 20:54:59
|
quote: Originally posted by Jorma
quote: Originally posted by Morello Jorma,
Du måste skilja på din person och de prylar du salför. Det ät två helt skilfda saker. Att jag kritiserar dina prylar är inte detsamma som att jag kritiserar dig som person. Det är DU som i varje sådan här diskussion börjar spekulera i hurvida jag har läst kvantfysi, hittat formleer på nätet etc etc. Hur vore det omdu istället med vettiga argument kunde förklara vad prylen gör?
Diit inlägg igår var ett bra exempel på hur människor beter sig när desperationen krypr fram. Inte en saklig mening, men däremot fullt med otrevliga spekulationer. Mitt svar var förvisso inte helt trevligt heller.
Sladd,
Ska jag tolka ditt agerande som att din XXXXXXXXXXXXXXXXXXX saluför eller ämnar saluföra Bybee, Shakti mm? Kan du inte berätta om det där blindtestet du gjorde med några boys på hificonsolut?
Du säger att dom här prylarna gör ingen nytta, dom är som Peter Belts proppskåpsolja, osv. Och jag säljer dom prylarna.
"Att jag kritiserar dina prylar är inte detsamma som att jag kritiserar dig som person"
Det är ju detsamma som att säga att jag är en skojare. Eller hur tycker du att jag ska ta det??
Iofs. så tycker du detsamma om alla andra nätkablar, och annat som du inte kan bygga själv. Eller inte begiper dig på. Men nu råkar jag vara närvarande på forumet, och det är sådana som du som ser till att inte en del mycket kunniga konstruktörer vill skriva här.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Och det finns tyvärr ett antal forumdeltagare som inte kan skilja på tangentbordskonstruktörer och sådana som verkligen har lyckats åstadkomma lite mer än diverse DIYprojekt, som du har visat prov på hittills. Har du aldrig något trevligt att komma med Morello. Öga mot öga på Arken verkade du försynt, tystlåten och rätt trevlig. Blir du så förändrad när du sitter där bakom datorn?? xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jorma,
Om du tror att dina kvasiintellektuella inlägg, absurda argument, brist på förmåga att förstå, fullkomliga brist på kunskap, ovilja att förstå mm övertygar dina medmänniskor, underskattar du medelintellektet och kunskapsnivån kraftigt. Alla lirar inte i samma division som du. Det finns gott om insiktfulla människor. Istället för att spekulera i vad jag kan osv, vore det bättre om du berättade VAD SOM är fel i det jag skrivit. Det har du hittills inte gjort. Jag tolkar det som om du inte kan bemöta mina argument. Samma sak gällde när du argumenterade med John och Ing. Öhman. Aldrig några sakliga argument, bara spekulationer om att dom inte förstod och/eller gjorde felaktiga mätningar samt diverse glåpord mot LTS. Du själv hänsvisade till en mätning där testsignalen tilläts variera med tiden. Att man inte kan mäta på det viset förstod John och Öhman på momangen, varpå dom utförde mätingar med ett objektivt förhållningssätt. Resultatet påannonserades på nätet, varpå du med samma desperation som nu försökte försvara dig.
Jag tror, precis som mag skrev, INTE att du är en skojare. Jag är helt övertygad om att du är övertygad om att prylarna fyller en funktion. De flesta människor är trots allt ganska ärliga. 
|
Driver:https://www.sybariteaudio.se |
 |
|
norman
Member

127 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 21:03:58
|
Snälla, ge er! ingen kommer ju nånsin att bli övertygad av den andra, det är ju ett hopplöst fall att försöka lösa.
morello: titta gärna på min tråd "frekvenskurva direkt/reflekterat ljud" på DIY om du orkar, vore kul med fler synpunkter om mina tankegångar är riktiga eller helt galna |
Edited by - norman on 2002/10/15 21:07:15 |
 |
|
Jorma
Member

3316 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 21:09:46
|
Morello, vill du snacka med någon som kan svara på dina frågor, så har du mailadressen här:
bybeepure@aol.com
Om du läser tråden från början, så kan du läsa det som jag vet om Bybee Quantum Purifiers. Är det något av detta som du inte förstår eller har jag varit otydlig i mitt svar till Räven om mina erfarenheter? |
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 21:10:45
|
Som Morello möjligen noterat, har jag modererat Jormas inlägg ganska kraftigt i hopp om att din insiktsfullhet skulle leda till ett sista försök att hålla nivån uppe på detta forum. Icke så och du visar härmed att du inte är det minsta intresserad av utgången för denna internetverksamhet. Vi har kommit till vägs ände. Resan har varit omväxlande med passagerarbyten fram och tillbaka, översittarfasoner och diverse konflikter på vägen. Här ser vi ändhållplatsen och med all tid du nu får över, föreslår jag att du börjar gästskriva i MoLT. Där kanske det går bättre... |
 |
|
Topic  |
|
|
|