Author |
Topic  |
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2005/04/28 : 23:56:40
|
Ledsen men inget svar är rätt. Varken Jörgen_G eller Snoddas kunde avgöra ikväll. Frågan är om vi har någon kvar där ute ?
Gus, Zalve eller varför inte LarsTokyo... |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
vemsom
Member

6618 Posts |
Posted - 2005/04/28 : 23:57:43
|
ztenlund: Man kan göra en super-NoReBA och bara skriva
White Stripes - Ball and bisquit
Klädmärken |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
 |
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts |
Posted - 2005/04/28 : 23:59:15
|
Phuuu - jag trodde Snoddas hade grejat den
Mitt eget svar kändes väl långsökt
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2005/04/29 00:01:04 |
 |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts |
Posted - 2005/04/28 : 23:59:50
|
vemsom: Det är också en variant...  |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
 |
|
vemsom
Member

6618 Posts |
|
xdakob
Member

288 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 00:02:23
|
Det här var en svår en... |
mvh Daniel Analogt: Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One
Digitalt: Squeezebox - Beresford Dac Caiman Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus |
 |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 00:03:26
|
Jo, är hård men rättvis   
Men var är rätta svaret ??? Där ser man, denna tråden trodde jag skulle vara lätt, men ack vad jag bedrog mig. |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
Snoddas
Member

920 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 00:04:00
|
Tror mig "veta" svaret nu men får ju inte svara fler gånger   . Hade ju brått innan. Ville inte att någon annan skulle hinna före  |
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
 |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 00:11:31
|
quote: Tror mig "veta" svaret nu men får ju inte svara fler gånger.
Du hade en väldigt snygg gissning med klädmärken, briljant gissat men helt fel. PM:a mig vad du tror svaret är. Så får vi se hur nära du var idag. |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
axel
Starting Member
33 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 00:15:02
|
Jag tycker många har haft bra gissningar, här kommer en lite sämre: Vita Huset |
 |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 00:16:30
|
Hmmmmm, roq och Gus är ju kvar också och en hel del andra. Behöver nog inte vara orolig, det blir nog en pinne utdelad. Jag låter tråden ligga kvar tills eftermiddagen idag fredag. |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 00:43:16
|
quote: Jag låter tråden ligga kvar tills eftermiddagen idag fredag.
Gör det - det behövs! Jag får slänga in B-gissningen i morgon om det inte klarnar under natten... |
 |
|
LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 01:51:17
|
White Stripes - Ball and bisquit - Vita sträck förknippas med fängelse overall Frank Zappa - Son of orange county - County Jail Calvin Scott - Shame on the family name - I detta fallet MIF
Är det Percy Nilsson du tänker på? |
Nu i North Carolina, USA. |
 |
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 02:31:44
|
Nu är jag här och ser att tråden fortfarande är öppen. jag fösöker väl med något som jag aldrig har sett eller hört så det kanske är helt galet,tv-serier vet jag väldigt lite om men/ Strip=serie och tillsammans med en familj i Orange County så får vi TV-serien/OC eller ...Nattinatti
|
 |
|
jhnmn
Member

230 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 04:31:07
|
hmm, ett långskott i kolsvart mörker..
Det givna (nåväl ) svaret är alltså:
 (Chelsea FC)
White Stripes - Ball and bisquit Lirar med en boll på en plan med vita linjer.
Frank Zappa - Son of orange county Frank Lampard! Hans farsa Frank Lampard Sr. lirade för övrigt också fotboll, dock inte för just chelsea..
Calvin Scott - Shame on the family name Scott Parker, även han mittfältare i chelsea. |
jhnmn - studenthifi @ http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32550 |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 08:57:09
|
Kalle och Hobbe!!!! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 09:05:40
|
En tiger har Stripes, är Orange och Kalle heter Calvin i org.språk
 |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 09:30:45
|
Visst var det Hobbe, min favorit-filosof .
En pinne till Zalve, ser du till att det blir infört ?
Eftersom Röda tråden sprider kunskap kommer seriens namn på olika språk:
danska: Steen og Stoffer norska: Tommy och Tigern engelska: Calvin and Hobbes
Min nästa tråd kommer på måndag. Skall det hela bli avgjort då i detta maratonlånga set ?
Grattis Zalve !!!
|
Veckans skiva, här ! |
Edited by - hal on 2005/04/29 09:31:48 |
 |
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 09:36:56
|
Snyggt Zalve! Du går från klarhet till klarhet. Har du börjat nalla av vällingen eller är det nåt annat kraftpreparat som är nyckeln till framgången?
(Själv var jag inne på "Cirkus" med vita ränder på cirkustältet och Cirkus Scott alternativt "kända släktingar" el. liknande: Dweezil + Frank Zappa, bröderna Bronett (Scott) och bror/syster-gruppen White Stripes...) |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 09:41:43
|
Jag förstod nog så fort jag såg 3 ledtråden, vad som var rätt svar,,, men då var det 1½ sida kvar att kolla igenom, för att se om rätt svar var givet... Pust.
Jag skulle behöva kraftpreparat.. Tar mig inte längre än typ 5 meter från dörren med ett hjärta på,,, om vi säger så...
Jag petar in en pinne på mig. Man kanske skulle vara lite aktiv på måndag,,, Chansen finns ju fortfarande! |
 |
|
Jörgen_G

8011 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 10:08:53
|
Grattis Zalve!
Konstaterar att jag var helt borta på denna tråd . Men för tio år sedan - när sonen var i serieslukaråldern - då...
För att inte tala om nu på måndag
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
 |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 10:10:22
|
Grattis Zalve!
Själv kan jag bara erkänna att jag inte kunnat lösa den eftersom jag i princip har missat trådens svar helt... Körs den strippen i DN? Läser själv bara SvD...  |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
 |
|
Jörgen_G

8011 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 10:30:16
|
ztenlund: Går i nån av kvälls-"tidningarna" tror jag. Och så har de - åtminstone haft - en egen serietidning. Debuterade i Sverige andra halvan av åttitalet i serietidningen Serieparaden.
De är mycket underhållande, i synnerhet om man råkar ha en son. Fångar mycket av dennes tankar och logik i förskoleåldern. Ungefär som man känner igen Zits i SvD och tonårssonen.
/ Jörgen G |
Edited by - Jörgen_G on 2005/04/29 10:33:19 |
 |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2005/04/29 : 10:39:07
|
quote: i synnerhet om man råkar ha en son. Fångar mycket av dennes tankar och logik
Tycker den fångar mycket av mina tankar och logik
Gillar framförallt Hobbes närapå zen-buddistiska kommentarer till Kalles ibland väldigt utsvävande fantasi.
Här på röda tråden rör vi oss från nobelpristagare till doku-såpakändisar, be prepared !!!
Skall gräva riktigt djupt inför måndagstråden . |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
Topic  |
|