HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 jhnmn - studenthifi (nya bilder - 25/4)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2004/09/14 :  02:00:02  Show Profile Send jhnmn a Private Message  Reply
Så var det dags att vika ut sitt system.

Johan var namnet, 20 år och bor i Uppsala där jag pluggar teknisk fysik. Har en liten(!) tvåa tillsammans med flickvännen. Förutsättningarna för bra ljud är väl inte de bästa, dels är det riktigt massiva betongväggar här och dessutom måste TV och dator klämmas in i samma rum.

Systemet som det ser ut just nu:
  • Högtalare: DIY Proac Response 2.5 Klon, ekfanérade och ståendes på Soundcare Superspikes.

  • Slutsteg: Thule PA150B

  • Försteg: Thule PR150B

  • CD: Thule CD150B

  • HTkablar: QED 25th Silver Anniversary, BW och med Airloc-bananer

  • Signalkablar: DIY XLR rakt igenom.

  • Nätkablar: Skärmad ölflex, DIY

  • ..och en väldigt sällan använd vinylspelare

    Först en liten översiktsbild

    På/i bänken står (från vänster)
    Slutsteg, försteg, CD. Inklämd mellan CD och försteg finns också en liten NAD PP-1 till vinylspelaren. Till vänster om TVn står också ett par lurar, Philips SBC HP890, som används till datorn.


    Pga min oskicklighet som fotograf kan ni glömma närbilderna, det här var det närmaste jag kom



    Tittar man till vänster om stereon ser man lite vinylskivor.




    Här sitter man då och lyssnar. Tavlan som förut hängde bakom soffan pajade då den föll ner under mystiska omständigheter.. med andra ord har jag ett bra läge att bygga någon "dämptavla"



    Här syns datorhörnan och en liten del av det överfyllda cd-skåpet.