HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Kom in!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/02/21 :  13:37:08  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply

Copland CTA-15 2*15 väljudande watt från början av 1980.

Avklädd.

Närbild.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

Edited by - cittroman on 2005/05/01 13:39:44

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/02/21 :  13:45:13  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply

Musik är analog!

33 1/3 Exakt!

Ord är onödiga!

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

Edited by - cittroman on 2005/05/01 13:41:38
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/02/21 :  13:48:32  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply







En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

Edited by - cittroman on 2005/05/01 18:10:40
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/02/21 :  14:01:29  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Har jag nämnt att jag gillar analogt!






Med snabbval!!!!

Mer följer...........

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

Edited by - cittroman on 2005/05/01 18:13:36
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/02/21 :  14:13:41  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Guuuu va läckert!!!


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/21 :  15:09:30  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Häftigt!

Bravo
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/02/21 :  15:20:40  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Jag håller med, ingen falsk blygsamhet här inte!
Några till:






Som sagt en analog tuner med snabbval!!

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

Edited by - cittroman on 2005/05/01 18:15:21
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/02/21 :  15:47:07  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Höll på att missa denna!



En riktig klassiker.
Men Pioneer 707:an åker åttor runt denna när det gäller ljudkvalitet.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

Edited by - cittroman on 2005/05/01 18:19:19
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/02/21 :  16:20:00  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Mycket tjusiga bilder. Tyvärr kommer inte alla upp på min skärm...men dom som jag kan se...oj,oj,oj...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2004/02/21 :  16:38:55  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Vilka skönheter. Kul att se att det fanns entusiaster som vågade trotsa idealen under juppieeran.
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/02/21 :  17:07:00  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
PESA: Det är lång ledning till USA.
Matrixen: Inköpt efter Yuppie eran.


NAD 116 försteg
Måste väl ta med det digitala ocksåEn budgetklassiker DAC 3:an


Denon DCD-3520 19kg drivverk.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

Edited by - cittroman on 2005/05/01 18:21:26
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/02/21 :  23:15:13  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Nu börjar det likna något!!!
Finfina grejor.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/02/22 :  17:36:18  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Ytterligare en pärla i anläggningen!



Vad kan det vara?



Underbar högtalare.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

Edited by - cittroman on 2005/05/01 18:22:40
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/02/22 :  19:56:43  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Carlsson nånting...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/02/22 :  21:44:30  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Bernt hur kan du tro det.

OA-14 med nya element.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2005/05/01 :  13:53:50  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Lite nya bilder + fixa till dom gamla bilderna som inte syns.

Mitt röriga system.


Nytt lock i originalförpackning!!!!!! har införskaffats till min 125:a


En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/05/01 :  14:06:32  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Jösses vad prylar du har! Underbar vinylspelare måste jag säga!

Använder du rullbandaren nånting eller?

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/01 :  16:34:58  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
EAR har en likadan Thorens som du , kalasläcker spelare. Jag tog en massa bilder på den som senare blev till ett reportage på Euphonia.

Så ta en titt så hittar du en massa info om 125:an
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=519

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/05/01 :  17:50:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag ser att du har en spegelprotraktor... Har du någon bra källa för sådana? Jag har hållt på med mina plast och folieprotraktorer ett tag nu och en spegel vore ju drömmen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2005/05/01 :  18:43:04  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Kenwood KT-7500 med nytt utgångssteg.
Min nya leksak Sony EL-7 Elcsetdäck.
Och den gamla RT-707:an.


Ännu en bandmaskin, Nakamichi RX-202 autoreverse.



Och den som är intresserad av autoreversemekanismen in action kan kolla på denna tyvärr lite mörka filmsnutt (3,6Mb)
http://bildarkiv.hififorum.nu/Cittroman/Tillskott/MVI_0032.AVI

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2005/05/01 :  18:45:17  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Vi avslutar med en värmande bild.


En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2005/05/01 :  19:00:45  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Blue:
Det är lite problem med ingångar på försteget kan jag säga.
Rullbandarna används lite då och då, mest Pioneer RT-707:an.

Johan B:
Jag kommer ihåg när EAR skrev i en tråd att han köpt den för 10kr på en loppis eller ngt i felfritt skick med lock när jag precis hämtat min i Stockholm för liiite mer pengar och utan lock.
Samtidigt med köpet hälsade jag på hos Veteranhifi där en äldre herre på besök blev glad över att se en så ovanlig modell av 125:an, efter en stunds eftertanke erinrade han sig att troligtvis hade ett sprillans lock till Long Base varianten liggandes i ngn skrubb.
Drygt 1,5 år senare lämnade han in locket hos veteranhifi där det hämtades upp.

PAC:
Jag köpte min här:
http://www.turntablebasics.com/

Köpte även mellantjockleken av deras dämpsilicon till min tonarmslyft men jag skulle ha tagit den tjockaste då det bara blev en marginell skillnad.
Tänkte köpa bägge tjocklekar men snålheten bedrog visheten.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Slupen
Medlem, HiFi Norr

261 Posts

Posted - 2005/05/01 :  20:07:08  Show Profile Send Slupen a Private Message  Reply
Måste erkänna att jag är äkta imponerad över dina rullbandare och finishen på LP spelaren. Trots att jag i regel aldrig lyssnar på sådana.. Väldigt vackert.!

Lite HIFI om dagen är bra för magen!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/01 :  20:21:23  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Drygt 1,5 år senare lämnade han in locket hos veteranhifi där det hämtades upp


Sånt är ju bara helt underbart

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2005/05/01 :  20:22:57  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Det ser ut att vara den långa versionen av SME armen, stämmer det?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2005/05/01 :  20:46:53  Show Profile Send EAR a Private Message  Reply
Det kan jag svara på som har en likadan.Yes det är 3012

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000