Author |
Topic  |
filikoster
Member

692 Posts |
Posted - 2005/05/25 : 13:08:19
|
Såg filmen igår kväll. Den var riktigt bra faktiskt. 10 ggr bättre än den förra och 100 gr bätrte än den helt igenom värdelösa ettan. Min ranking av hela serien blir:
1. Episod V/Episod III delad förstaplats 3. Episod IV 4. Episod VI 5. Episod II 6. Episod I |
Never trust someone who claims to be God. |
 |
|
Blue
Member

2120 Posts |
Posted - 2005/05/25 : 14:15:08
|
filikoster: Såg den också igår. Bra var den. Grym, mörk och otäck precis som väntat. Palpatine var en positiv överraskning, han gör en lysande roll i den här filmen. Men i mitt tycke kan Revenge of the Sith fortfarande inte mäta sig med de gamla filmerna, 3an hamnar på en fjärdeplats, strax ovanför Attack of the Clones, på min topplista.
: ) |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
 |
|
m_persson79
100.000-klubben

787 Posts |
Posted - 2005/05/25 : 22:11:01
|
Min rank:
1. IV 2. V 3. VI 4. III 5. II 6. I
I de tre första är det bara animations.. ingen känsla. De skulle haft en Han Solo. 
Såg 4-6 nu i dagarna.. snacka om charm & kemi mellan skådisarna, denada i de nya.
EDIT Holywood är så genomsyrat av snygga skådisar, tycker det drar ner trovärdigheten i många lägen.
|
Edited by - m_persson79 on 2005/05/25 22:12:19 |
 |
|
Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts |
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
Posted - 2005/05/26 : 11:01:56
|
Igår såg jag Starwars, och jag måste säga att jag blev väldigt överraskad hur bra de spelade (speciellt när jag hade läst många hår sägandes att de var träigt spel). Fantastisk story och fantastiska specialleffekter(jag kunde inte se att det var fusk). Det enda som kändes lite fel var när Vader sa NOOO, men annars en fantastisk film. Ok de spelade inte fiiint som en trist o dum Bergmanfilm eller pratade teatrliskt(gud vad fiint, fast det är dålig skådespel enligt mig). Nej för att vara en äventyrs/scifilm så spelade de mycket bra.
Och vilken härlig Starwarskänsla!
Betyg 9/10 Skall man rangordna dom så blir det nog så här
1 Mörkret anfaller
2. Empire strikes back
3 Jedins återkomst
4 Clone War
5 A new hope
6. Phantom menace (sist men bra) |
Min fotosida på flickr
|
 |
|
Blue
Member

2120 Posts |
Posted - 2005/05/26 : 13:26:05
|
matså: "Mörkrets hämnd" tror jag väl att denaste filmen heter i svensk översättning. Men strunt samma, de svenska titlarna känns rätt töntiga i jämförelse med originaltitlarna. Jag menar, "Revenge of the Sith" låter aaaaningens bättre i mitt tycke.
PS. Det var förstås också ett helgerån att dom översatte "Long time ago in a ffar away galaxy". Usch och fy! |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
 |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2005/05/26 : 13:37:18
|
ALLA titlar bör stå på orginalspråket överst och EVENTUELL !!! översättning under.
Därmed BASTA !!!!! 
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts |
Posted - 2005/05/27 : 23:21:55
|
quote: Gerard Depardieu som Jedi-Master? Eller Robert Davi?
Ron Perlman som sith  |
Min anläggning När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?  |
 |
|
martinsson
100.000-klubben

3311 Posts |
Posted - 2005/05/30 : 10:23:44
|
Vilken fin film, romantisk och vacker, mycket fina färger och roliga figurer, till och med Jane Austin skulle ha usskattat den - episode 1.
Underbart snyggt gjord, lite mörkare stämmning och klart trevliga effekter, lite mer seriös känsla infinner sig, Jane Austin lämnar biosalongen halvägs in i filmen - episode 2.
Fantastisk film, inget för barn, otroligt välgjord sammansmältning med resten av filmerna, många ruggiga och härligt mäktiga scener, Jane Austin exploderar 30 sekunder in i inledningscenen - episode 3. |
martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/ |
 |
|
EngelholmAudio
Member

8209 Posts |
Posted - 2005/05/30 : 10:40:37
|
Hej,
Såg III i fredags. Klart bra och det kändes genuint och rätt. Allt förutom Darth Vaders typiska "80-talsknappar" på bröstet! 
Episode III speglar, enligt mig, hur lätt det är att göra fel val. Det visar att det dåliga, onda, valet bara är en handling ifrån samtidigt som konsekvenserna kan bli katastrofala. Jag tycker det är tänkvärt.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
 |
|
Topic  |
|