HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Star Wars Episode III
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2005/05/25 :  13:08:19  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Såg filmen igår kväll. Den var riktigt bra faktiskt. 10 ggr bättre än den förra och 100 gr bätrte än den helt igenom värdelösa ettan. Min ranking av hela serien blir:

1. Episod V/Episod III delad förstaplats
3. Episod IV
4. Episod VI
5. Episod II
6. Episod I

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/05/25 :  14:15:08  Show Profile Send Blue a Private Message
filikoster: Såg den också igår. Bra var den. Grym, mörk och otäck precis som väntat. Palpatine var en positiv överraskning, han gör en lysande roll i den här filmen. Men i mitt tycke kan Revenge of the Sith fortfarande inte mäta sig med de gamla filmerna, 3an hamnar på en fjärdeplats, strax ovanför Attack of the Clones, på min topplista.

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/05/25 :  22:11:01  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Min rank:

1. IV
2. V
3. VI
4. III
5. II
6. I

I de tre första är det bara animations.. ingen känsla. De skulle haft en Han Solo.

Såg 4-6 nu i dagarna.. snacka om charm & kemi mellan skådisarna, denada i de nya.

EDIT
Holywood är så genomsyrat av snygga skådisar, tycker det drar ner trovärdigheten i många lägen.

Edited by - m_persson79 on 2005/05/25 22:12:19
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/05/26 :  02:48:52  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
Holywood är så genomsyrat av snygga skådisar, tycker det drar ner trovärdigheten i många lägen.

Gerard Depardieu som Jedi-Master?
Eller Robert Davi?

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2005/05/26 :  11:01:56  Show Profile Send matså a Private Message
Igår såg jag Starwars, och jag måste säga att jag blev väldigt överraskad hur bra de spelade (speciellt när jag hade läst många hår sägandes att de var träigt spel). Fantastisk story och fantastiska specialleffekter(jag kunde inte se att det var fusk). Det enda som kändes lite fel var när Vader sa NOOO, men annars en fantastisk film. Ok de spelade inte fiiint som en trist o dum Bergmanfilm eller pratade teatrliskt(gud vad fiint, fast det är dålig skådespel enligt mig). Nej för att vara en äventyrs/scifilm så spelade de mycket bra.

Och vilken härlig Starwarskänsla!

Betyg 9/10 Skall man rangordna dom så blir det nog så här

1 Mörkret anfaller

2. Empire strikes back

3 Jedins återkomst

4 Clone War

5 A new hope

6. Phantom menace (sist men bra)

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/05/26 :  13:26:05  Show Profile Send Blue a Private Message
matså: "Mörkrets hämnd" tror jag väl att denaste filmen heter i svensk översättning. Men strunt samma, de svenska titlarna känns rätt töntiga i jämförelse med originaltitlarna. Jag menar, "Revenge of the Sith" låter aaaaningens bättre i mitt tycke.

PS. Det var förstås också ett helgerån att dom översatte "Long time ago in a ffar away galaxy". Usch och fy!

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/05/26 :  13:37:18  Show Profile Send mace a Private Message
ALLA titlar bör stå på orginalspråket överst och EVENTUELL !!! översättning under.

Därmed BASTA !!!!!

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/05/27 :  23:21:55  Show Profile Send Nitram a Private Message
quote:
Gerard Depardieu som Jedi-Master?
Eller Robert Davi?

Ron Perlman som sith

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2005/05/30 :  10:23:44  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Vilken fin film, romantisk och vacker, mycket fina färger och roliga figurer, till och med Jane Austin skulle ha usskattat den - episode 1.

Underbart snyggt gjord, lite mörkare stämmning och klart trevliga effekter, lite mer seriös känsla infinner sig, Jane Austin lämnar biosalongen halvägs in i filmen - episode 2.

Fantastisk film, inget för barn, otroligt välgjord sammansmältning med resten av filmerna, många ruggiga och härligt mäktiga scener, Jane Austin exploderar 30 sekunder in i inledningscenen - episode 3.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/05/30 :  10:40:37  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hej,

Såg III i fredags. Klart bra och det kändes genuint och rätt. Allt förutom Darth Vaders typiska "80-talsknappar" på bröstet!

Episode III speglar, enligt mig, hur lätt det är att göra fel val. Det visar att det dåliga, onda, valet bara är en handling ifrån samtidigt som konsekvenserna kan bli katastrofala.
Jag tycker det är tänkvärt.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000