HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 bmw -93 bra köp?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2005/06/05 :  20:45:53  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
jag e på jakt efter en bil kring 40 loppor å har hittat en snygg bil. men hur håller sig bmw i kvalitet efter så många år och dryga 18 000 mil på vägen? det är en 320I vi pratar om

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/06/05 :  20:50:25  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag är skeptisk. Men vet inte vad jag råder till för annan bil.

Bil köper man med hjärtat. Annars är man tråkig. Och tråkig vill man inte vara. Vill du köpa en bil med en rak 6'a? Ja, gör det då! Det är kul!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2005/06/07 13:06:47
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2005/06/05 :  20:58:02  Show Profile Send ninja a Private Message
320i har 6 cylindrar i rad, alltså en trevligt motor.

MEN begagnade BMW:s brukar vara rätt så tuft körda så jag höjer ett varnings tecken

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/06/05 :  21:07:43  Show Profile Send luften a Private Message
En 320i borde vara ett bra köp, även om jag hellre skulle satsa på en 325a med det samma. Dock är det ju precis som med hifi-inköp, endast test som gäller. En bil med de kilometrarna kan vara totalt sönderkörd, eller i toppskick.

Ett tips är att läsa in sig lite på området, på det för ändamålet förträffliga forumet "autopower" (tidigare bmwpower).
Där finns även en hel del bilar till salu, så du kan jämföra priserna lite.

--> http://www.autopower.se/

//air
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/06/05 :  21:10:55  Show Profile Send Haakan a Private Message
jag köpte en sån här för några dar sen (audi 100) kanonbil!
dessutom för under 40papp...för 40 får du en a6 nuförtiden

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)

Edited by - Haakan on 2005/06/05 21:18:15
Go to Top of Page

ihlberg
Member

57 Posts

Posted - 2005/06/05 :  21:43:52  Show Profile Send ihlberg a Private Message
Jag ägde en 320I Coupé för nått år sedan, Det var en 97´a men samma modell som 93´an du är intresserad av.
Körde den från ca 6000mil till 10000mil utan problem, Bytte bara slitdelar under den tiden.

Snygga bilar enligt mig, dock tycker jag 320 motorn är lite meningslös, dåligt vrid i botten och ingen direkt skjuts på högre varvtal heller. Både 325 och 328 går att köra nästan lika billigt om man vill.

Men det är nog lättare att hitta en snällt körd 320, än en 325 el. 328.

Edited by - ihlberg on 2005/06/05 21:45:18
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2005/06/05 :  21:49:42  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
vad det gäller motorn så vill jag egentligen bara att den ska hålla. jag hadde inte tänkt att ställa upp i nån tävling direkt..
vad jag menar är kommer den att hålla i gämförelse med en vw eller saab eller volvo i samma prsklass..

håkan, åfan den va ju najs! men den är lite stpr.. 3serien är väll i samma storlek som audi 80/a4 va?
jag har valt bort 5serien bara för storleken.. egentligen är golfen perfekt storlek men har itne hittat nån riktig pärla

Hemma hos Peter
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2005/06/05 :  21:50:31  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
en bild på bileni fråga

Hemma hos Peter
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1144 Posts

Posted - 2005/06/05 :  22:01:01  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Drar öronen åt mig när nån sätter 235-245 mm breda däck på en moped Den hår nog gått rätt hårt.
Så jag hade letet efter nått annat.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P

Edited by - HLindgren on 2005/06/05 22:01:33
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2005/06/05 :  22:16:23  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
mm det visar sig.. jag ska titta närmare på den imorgon. om den fortfarande är intressant så ska jag ta den till M test (heter det så?)

Hemma hos Peter
Go to Top of Page

Besson
Starting Member

26 Posts

Posted - 2005/06/05 :  22:42:36  Show Profile Send Besson a Private Message
Ställ din fråga igen på:
http://www.autopower.se/

Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2005/06/05 :  22:45:34  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
jag har precis skrivigt ut en checklist därifrån. om någonting är oklart imorrgon så ska jag ställa en fråga hos autopower. kanonlänk i dehär fallet

Hemma hos Peter
Go to Top of Page

Besson
Starting Member

26 Posts

Posted - 2005/06/05 :  23:29:22  Show Profile Send Besson a Private Message
Kanonlänk, ja. Det som inte dom vet är inte värt att veta om BMW.

Har ju själv haft en 535, så man har ju lite koll.
Kolla bilen så noga du kan, var inte för köpkåt!
Är den svensksåld, tex? Kolla servicebok. Ska vara ifylld!!! Saknas det stämplar; glöm den bilen.
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2005/06/06 :  00:00:09  Show Profile Send Terminator a Private Message
Ingen servicebok alt. KOMPLETT dokumentation med kvitton på filter, oljor, stift etc - köp inte!

Känns som att en BMW med ögonlock, rejäla fälgar och någon form av M3-look a like-backspeglar kan vara körd ganska hårt (till skillnad från min 325:a -89 med 14" alu orig etc ).
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/06/06 :  10:56:08  Show Profile Send mace a Private Message
BMW ..... Boyracer + keps + den där roliga körställningen ... kraftigt bakåtlutad, vriden mot mitten och en hand på ratten + en på stereon

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2005/06/06 :  12:21:03  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
okej jag har fått tydliga vinkningar och jag ska försöka följa dom. men den som elver får se

Hemma hos Peter
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/06/06 :  12:50:51  Show Profile Send Haakan a Private Message
peter tänk även på att du bor i sthlm och att det är en viss stämpel på "gammel" bmw's

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2005/06/06 :  18:29:37  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
haha japp vet

jag har kikat på den nu och den såg fin ut. serviceboken såg fin ut också. sen så råkade farsan "känna" killens tjej (farsan är hennes boss)
det som jag direkt såg måste göra va byta rutan fram tackvara stenskott.

nu ska jag bara räkna lite på hur dyr den är att äga och sen ska jag se hur dyra andra bilar är så får jag se hur pas inte prisvärd den är

Hemma hos Peter
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2005/06/07 :  12:30:53  Show Profile Send drkim a Private Message
Hej!

Har själv en 325 iA Coupe från -93, den har gått 16000 mil och går hur bra som helst.
Trevlig bil som jag haft i drygt ett år - tyvärr så har försäkringen blivit lite dyr nu när jag inte bor i villa med garage längre. Därför är pärlan till salu .

är du intresserad ska du få ett bra "forumpris"

Kolla min annons här:
http://www.autopower.se/?oppna=/powerborsen/bmw.asp?id=60106

och här:
http://www.blocket.se/view/4984553.htm

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke

Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2005/06/07 :  16:58:39  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
den ser ju skitfin ut men mu budget sägar max 40 så kan du dra ner den så låg så är den intressant vart finns den isf annars?

Hemma hos Peter
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2005/06/07 :  18:40:20  Show Profile Send drkim a Private Message
Nja - kan ju gå ner en del, men 40 tusen är nog lite lågt, 55 - 60 beroende på utrustning...
Bilen finns i Kalmar - men kan ju transporteras vid rätt pris (den har ju hjul )

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke

Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2005/06/08 :  13:57:33  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
En sak att komma ihåg är att bmw:s 3-serie har haft lite rostproblem.

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/06/09 :  11:31:53  Show Profile Send Mahler a Private Message
Du mitt tips är följande!

Skall du köpa en långmilare och ändå lägga typ 40 papp på den och du inte vet bilens exakta kondition skall du ta den till ett M-Test center som testar eländet på hundratals punkter åt dig för typ en tusing... Är bilen kakadua har du betalt 1000 kr vilket är avsevärt mindre än ett felköp på 40 papp!! Om bilen är OK har du gjort ett bra köp och dessutom har du ett kvitto på bilens kondition och garanti en viss tid på att inget som "gick igenom" kontrollen skall pajja!

Inte dåligt det!!

Jag gjorde ett dylikt test på min förra BMW 540i och den gick igenom med bravur.. En bra kvalitetsreferens som hjälpte MKT när jag sålde bilen beg.

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/06/10 :  12:52:40  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message

Jag har en 10 år gammal 320i och jämfört med Opel Kadett och gamla rostiga SAAB 900 jag haft innan så är den ett jättelyft även om det kanske är en sniksexa.

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2005/06/10 :  13:56:59  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Att göra M-test hos Motormännen är ett mycket bra råd.

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/06/10 :  14:14:46  Show Profile Send molsson a Private Message
BMW går inte att jämföra med andra bilar.

No hay banda!!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.49 sekunder. Snitz Forums 2000