| Author |
Topic  |
|
Mahler
Member

1782 Posts |
Posted - 2005/06/10 : 15:17:27
|
Filikoster har rätt!!
Jag skulle ALDRIG ALDRIG köpa en beg. BMV/Merca/Audi som ofta "bus"körs och som ev. är importerad med tvivelaktiga handlingar och ev. trixad med mätaren utan ett M-test!! Inte ens i handeln.
Nä, min förhandling vid köpet av 540n var följande. Jag åker och gör ett M-test!! Köper jag bilen drar ni av kostnaden för M-testen på priset.. Plus att ni skickar med en bilstereo och Vinterdäck!!  Köper jag inte betalar jag M-testet!!
Fair and square anser jag och klart mer troingivande köp!
Nå, bilen gick igenom med flaggan i topp och bilen gick som en dröm!! Och jag kände att jag gjorde ett RIKTIGT bra och tryggt köp!
Men det var då!! Nu är den inte längre i min ägo För jag sålde den sedermera då jag plötsligt inte hade behov av bil!! 
|
----------------------- Tabula Rasa! |
 |
|
|
hogga
Member

239 Posts |
Posted - 2005/06/11 : 11:33:22
|
Om du läser dagens DN så väljer du nog en annan bil än BMW:s 3-serie. Där står om en gubbe som köpte en bättre begagnad BMW 328 som gått 1100 mil, tidigare körd av en verkstadsinspektör på BMW. På 7000 mil fick han bl.a byta bromsskivor fram 5 gånger, byta motor pga att vattenpumpen lossnade och motorn skar. I slutet på artikeln står att enligt statistik från bilprovningen är BMW:s 3-serie mycket sämre än medelbilen. Däremot är BMW:s 5-serie mycket bättre än medelbilen.
|
 |
|
|
Smallsuper_man
Member

604 Posts |
Posted - 2005/06/15 : 20:22:33
|
nu har jag köpt en bil.. blev en saab 900 -97 tror det är ett betydligt bättre (billigare i längden)
jag får tacka alla för dom goda råden! |
-you don't know what you got until it's gone-
Hemma hos Peter http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813 |
 |
|
|
EngelholmAudio
Member

8209 Posts |
Posted - 2005/06/15 : 20:41:42
|
Stallkompis!!! (Om än att jag har färre siffror i modellbeteckningen).
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
 |
|
|
Smallsuper_man
Member

604 Posts |
|
|
krellmaster
Member

886 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 14:54:19
|
Får väl gratulera då, SAAB är bra bara dom inte rostade så förskräckligt. Men din har förhoppningsvis nåra år kvar innan det börjar.....Nä nu ska jag inte slå ner dig med negativism. SAAB är trevlig. |
nyfiken skeptiker |
 |
|
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 19:50:07
|
quote: Om du läser dagens DN så väljer du nog en annan bil än BMW:s 3-serie. Där står om en gubbe som köpte en bättre begagnad BMW 328 som gått 1100 mil, tidigare körd av en verkstadsinspektör på BMW. På 7000 mil fick han bl.a byta bromsskivor fram 5 gånger, byta motor pga att vattenpumpen lossnade och motorn skar.
Såna skräck historier hittar man om princip alla bilmärken.......
|
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
 |
|
|
Smallsuper_man
Member

604 Posts |
|
|
Haakan
Member

2630 Posts |
Posted - 2005/06/19 : 20:56:15
|
| toyota gör förövrig väldigt bra bilar (om än tråkiga) det är det inte bara bilprovningen som tycker |
"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =) |
 |
|
Topic  |
|