tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts |
Posted - 2005/06/22 : 21:10:28
|
Det här är väl inte min absoluta favoritmusik, även om det finns en hel del inom reggae och ska som låter medryckande och bra. Jag tyckte dock att jag skulle informera om den här festivalen då det kan finnas många andra som kan vilja åka dit.
Jag satt och sökte lite på den lilla by på Öland som jag kommer ifrån, Stora Frö, (det finns nämligen en ännu mindre by intill som då följaktligen heter Lilla Frö) som senaste gången jag kollade hade 114 invånare. Kanske har byn nu 150 invånare, och på sommaren är det förstås många turister som besöker bad- och campingplatsen, men det är ändå rätt kul att man arrangerar en sådan här festival.
Festivalen heter Öland Roots och den går av stapeln 8-9 juli. Följande band ska uppträda:
Svenska Akademien Rootvälta Daddy Boastin Kultiration The Bustups Beatsquad Dubadown Ska´L Man Collision Moambessah ECU feat. Mystical Roots Shurebrothers Band Livelihood I Mäktiga Krigare Quest Giantess Babylon Breakdown The Liptones
Festivalens hemsida finns på: http://www.olandroots.com/index.htm
Tydligen är det första året den arrangeras, så någon mer information finns inte om hur många som brukar komma etc. Det ska visst finnas chartrade festivalbussar från Uppsala och Stockholm.

Själv blir jag inte ledig förrän 11/7, annars skulle man nog åkt ner och samtidigt hälsat på lite släkt. |
Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33 BC Acoustique ACT A3 NuForce Ref8.200W Velodyne DD-15 & DD-12 |
Edited by - tommypeters on 2005/06/24 19:41:03 |
|