HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 För Reggae/Ska-fantaster 8-9 juli!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/06/22 :  21:10:28  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Det här är väl inte min absoluta favoritmusik, även om det finns en hel del inom reggae och ska som låter medryckande och bra. Jag tyckte dock att jag skulle informera om den här festivalen då det kan finnas många andra som kan vilja åka dit.

Jag satt och sökte lite på den lilla by på Öland som jag kommer ifrån, Stora Frö, (det finns nämligen en ännu mindre by intill som då följaktligen heter Lilla Frö) som senaste gången jag kollade hade 114 invånare. Kanske har byn nu 150 invånare, och på sommaren är det förstås många turister som besöker bad- och campingplatsen, men det är ändå rätt kul att man arrangerar en sådan här festival.

Festivalen heter Öland Roots och den går av stapeln 8-9 juli. Följande band ska uppträda:

Svenska Akademien
Rootvälta
Daddy Boastin
Kultiration
The Bustups
Beatsquad
Dubadown
Ska´L Man
Collision
Moambessah
ECU feat. Mystical Roots
Shurebrothers Band
Livelihood
I Mäktiga Krigare
Quest
Giantess
Babylon Breakdown
The Liptones

Festivalens hemsida finns på: http://www.olandroots.com/index.htm

Tydligen är det första året den arrangeras, så någon mer information finns inte om hur många som brukar komma etc. Det ska visst finnas chartrade festivalbussar från Uppsala och Stockholm.

Själv blir jag inte ledig förrän 11/7, annars skulle man nog åkt ner och samtidigt hälsat på lite släkt.

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12

Edited by - tommypeters on 2005/06/24 19:41:03

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/06/30 :  22:01:29  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Om någon åker dit så berätta gärna sedan hur det var

BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/07/12 :  08:48:31  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Läste på festivalens hemsideforum och tydligen var den mycket lyckad, synd man inte kunde åka dit!

BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000