HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 OBS!! Iron Maiden på TV. Fredag+ lördag
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/07/06 :  21:06:40  Show Profile Send ohmega a Private Message
Missa för allt i världen inte...

Fredag, Backstage-reportage kl: 21.30 - 22.00 Kanal 2

Lördag, Konsert direkt fr Ullevi kl: 21.15 - 23.30 Kanal 2

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/07/06 :  21:23:03  Show Profile Send hal a Private Message
Nej, då. Både fredagen och lördagen har jag och grabben (12 år) bokat.
Vi skall låna en projektor också.
Det är kul när våra musikintressen kan samsas. Annars tycker sonen jag lyssnar på mycket konstig musik.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Calle H
Member

147 Posts

Posted - 2005/07/06 :  22:18:31  Show Profile  Visit Calle H's Homepage Send Calle H a Private Message
Checklista forumsanhängare:

1: Öl [ ]
2: Chips [ ]
3: Dip [ ]
4: Stretchat nacken [ ]
5: Varnat grannar [ ]
6: Soundcheck [ ]

Med öl i gräset på en Opeth-konsert.
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/07/06 :  23:21:32  Show Profile Send Drem a Private Message
Är det någon som kan spela in detta med bra kvalitet (typ dvd-r) Jag köper gärna en kopia isåna fall? Själv skall man ju på konserten och har tyvärr inte möjlighet att spela in den med bättre än vhs.

Angående grannar på lördag då och min lilla Iron Maiden-förfest... stackars dom säger jag bara. Dom kommer att få hålla hårt i hatten

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

Edited by - Drem on 2005/07/06 23:22:04
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/07/07 :  07:29:46  Show Profile Send molsson a Private Message
Tv, pfft. Jag är där.

No hay banda!!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/07/07 :  08:09:20  Show Profile Send matte76 a Private Message
Calle H:

quote:
min lilla Iron Maiden-förfest

Drem: Får man komma??!

Jag ska till Ullevi med ett gäng kompisar!! Ska bli såå jäkla roligt!!! Maiden är ett av om inte världens bästa band!

Men givetvis ska allt som går på TV spelas in, både intervjuerna och konserten...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/07/07 08:10:57
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/07/07 :  12:25:32  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Befinner mig på vär till Paris på lördagkväll så det är bara att hoppas att videon funkar.....men jag misstänker att några nyttjar min stereo när dom åser konserten så det ordnar sig nog;-)

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2005/07/07 :  13:36:31  Show Profile Send nin a Private Message
Är inget större fan av Maiden, men ska ut på ett ställe här i karlstad och dricka öl och se på storbildstv. Mest för träffa vänner dock.
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/07/07 :  16:37:15  Show Profile Send Drem a Private Message
Matte76:

Betoningen är just på "lilla" förfest , vi blir bara fyra stycken, men jag ska blåsa på rejält med Maiden här. Tyvärr så hade jag dom flesta skivorna på LP så det får bli till att skaffa lite "fulversioner" av dessa gamla godingar

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/07/08 :  22:24:03  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Vaddå tyvärr på LP!!! Hårdrock ska avnjutas från det förnämliga phogrammet LP!!!

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/07/09 :  22:43:41  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Härlig konsert som pågår!

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

jonasz
Member

2543 Posts

Posted - 2005/07/09 :  23:06:19  Show Profile Send jonasz a Private Message
"Hallowed be thy name" rockar! Måste vara den bästa Maiden låten nånsin (ihop med ca hundra st till ).

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2005/07/09 :  23:19:25  Show Profile Send KennethS a Private Message
Vilken spelning! Var ju SÅ MAN FICK STÅFRÄS!

Såg den dock bara på tv med min stackars Nad manglandes på max..

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/07/09 :  23:28:41  Show Profile Send ILLY a Private Message
Det är rätt coolt att kunna höja närvarokänslan genom att öppna fönstren. Direktsända konserter borde definitivt ske oftare. Slipper man oroa sig för att störa grannarna med för hög volym också, den finns ju liksom därute ändå.
Passade också på att pitcha in ljusstyrkan på tv:n med en verklig referens, himlen!

Militant cyklist.
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/07/09 :  23:41:13  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Speciellt ökar du ju grannarnas närvarokänsla...

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/07/11 :  07:10:41  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ja jäklar, det rockade...tyvärr var ljudet inge vidare...en massa ekon osv. Tycker också de spelade för kort tid, 1 timme och 40 min, de hade lätt kunnat lira 2 timmar och 30 min utan att tappa i kvalitet. Saknade låtar: Purgatory, Charlotte the harlot, 22 acacia avenue, Children of the damned och Flight of icarus. Men de låtar som spelades var "like a glove"!!!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Calle H
Member

147 Posts

Posted - 2005/07/13 :  21:07:28  Show Profile  Visit Calle H's Homepage Send Calle H a Private Message
Befann mig på bryggan på landet, njöt av värmen och bad, och funderade på kvällens konsert, när en ond ilning genom ryggraden fick mig att inse att jag skulle på en 40 års-fest samma kväll. Tankarna växlade mellan att fejka sjukdom, eller våldgästa en granne, så inte min sambo (vars kusin var födelsedagsbarn) inte skulle hitta mig. Som tur är lugnade jag mig, när jag kom på att hon lystnat på Maiden längre än jag (ok, en pilsner krävdes). Artig och prydlig sjöng man ja, må hon leva, lekte nån anti-hårdrockslek, och kallpratade med min bättre hälfts släkt. När klockan visade 10 min kvar, lade man till med en fejkad pinkpaus, och lubbade sedan ner till läpligt hus med hemmabio. Säker på lagom avstånd körde vi en snabb soundcheck och sedan brakde det lös. Behöver ju inte gå in på hur bra det var (efter första låten, då mixersnubben klivit ur haschdimman), men anslöt senare till kalaset med svagt pip i öronen, och glad resten av natten. Kanon. Som vanligt.

Med öl i gräset på en Opeth-konsert.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000