| Author |
Topic  |
|
|
Calle H
Member

147 Posts |
Posted - 2005/06/26 : 00:16:50
|
Guddag.
Eftersom jag inte verkar vara den ede hårdrockaren här vill jag tipsa om ett relativt okänt band från Portugal, vid namn Moonspell. Det kvalar tydligen i kategorin doom/deathmetal, som ingen vettig människa kan förstå vad det innebär, men på ren svenska är det alltså tungt, dystert och melodiöst. Kan inte jämföra dem med något annat band, så det blir inte mer precist än så. Såg dem nu fom förband i våras, när Cradle of filth (som sög) var på turné i stockholm, och det var över förväntan. Fastnade för länge sedan när skivan Irreligious släpptes och de håller måttet mycket bra. Skivan är i mina öron en tiopoängare, dvs det finns inte en dålig ton på hela skivan. Ni kan kolla in palttan, eller tanka hem denna filmsnutt, där förstaspåret "Opium" spelas.
Filmlänk från soe.se (mc-sida) http://film.soe.se/filmer/soe/SOE-GGN_2003.mpg (61Mb)
 |
Med öl i gräset på en Opeth-konsert.
|
Edited by - Calle H on 2005/06/26 00:19:06 |
|
|
luften
Member

723 Posts |
Posted - 2005/06/26 : 12:57:26
|
Mors.
Moonspell har jag länge lyssnat på, dock gillar jag främst deras 2 första skivor; Under the Moonspell samt WolfHeart. Om du inte känner till dessa två, så är dom definitivt värt en lyssning. |
//air |
Edited by - luften on 2005/06/26 13:00:36 |
 |
|
|
Bubben
Member

1032 Posts |
Posted - 2005/06/26 : 17:24:58
|
Mmmm...Moonspell. Tycker Irreligious är mer melodiös och framförallt lugnare än Wolfheart. De flesta låtar är bra förutom "Raven" (eller heter den Raven Clavs?), blir nästan lite poppigt där. Men skönt tung-gung i alla fall, kul att de nämns. |
"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet." |
 |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr

2053 Posts |
Posted - 2005/06/26 : 19:13:25
|
Har lyssnat på dem (till/från) i snart 8 år, och favvo skivan är fortfarande Wolfheart (trebaruna ) |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|