HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hemlåning av högtalare? Är det möjligt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

rejman
Starting Member

46 Posts

Posted - 2002/10/18 :  13:10:34  Show Profile Send rejman a Private Message
Hej alla HiFi fan där ute! Har en fråga till så håll i er!

Undrar om man kan fråga butiker om man får låna hem högtalare för att lyssna. Bor i Jönköping och enda stället som jag känner till att handla högtalare på är HifiKlubben. Undrar om ni vet om dom lånar ut högtalare till en eller inte? Vågar inte fråga riktigt för det känns som om det är till så stort besvär!

//Mattias

Varför blir man aldrig nöjd för....?

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2002/10/18 :  13:12:13  Show Profile Send Larsho a Private Message
quote:
Originally posted by rejman

Undrar om man kan fråga butiker om man får låna hem högtalare för att lyssna. Bor i Jönköping och enda stället som jag känner till att handla högtalare på är HifiKlubben. Undrar om ni vet om dom lånar ut högtalare till en eller inte? Vågar inte fråga riktigt för det känns som om det är till så stort besvär!

//Mattias

Är de seriösa så gör de det, inga problem i Helsingborg i alla fall
Lars

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/10/18 :  13:16:48  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by Larsho

quote:

//Mattias

Närdet gäller ivarje fall butiken i Göteborg så låter de dig inte låna hem produkter. De tar inte heller inbyten vilket jag tycker suger ganska rejät. MvhKristofer

Lars

Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2002/10/18 :  13:18:08  Show Profile Send Larsho a Private Message
quote:
Originally posted by whiskyman

quote:

quote:

//Mattias

Närdet gäller ivarje fall butiken i Göteborg så låter de dig inte låna hem produkter. De tar inte heller inbyten vilket jag tycker suger ganska rejät. MvhKristofer

Lars

Vilka tråkmånsar, vad är de rädda för ?? att sälja ??
Lars

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/10/18 :  13:19:05  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:

quote:

//Mattias

Lars

Apropå deras seriositet så får du tolka det som du vill, men faktum kvarstår de vare sig byter in eller lånar ut. MvhKristofer
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2002/10/18 :  13:29:03  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
När det gäller hemlåning är Lasses Hi-Fi i Falun ett föredömme,
Har lånat kablar, cd-spelare, förstärkare och högtalare flera gånger.
Har ett par burkar hemma sedan en vecka och frågade om han ville ha dom tillbaks?
-Njut av dom en vecka till du! Var svaret.

Fram för fler sånna säljare, med ett genuint intresse för hifi och
inte bara till kassaapparaten, men i förlängningen få även den plinga!

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

rejman
Starting Member

46 Posts

Posted - 2002/10/18 :  13:30:51  Show Profile Send rejman a Private Message
quote:

quote:

quote:

//Mattias

Lars

Apropå deras seriositet så får du tolka det som du vill, men faktum kvarstår de vare sig byter in eller lånar ut. MvhKristofer

Kan inte förstå att de inte lånar ut! Hur ska man nånsin kunna veta att ljust den högtalaren man köper låter bra i ens eget rum! Den kanske rockar i butiken men låter helt layd back hemma. Enligt vad jag har läst mig till på detta forumet så har rummet den största inverkan på högtalaren!! Mao man måste låna hem!

Rätta mig om jag har fel!

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/10/18 :  13:32:42  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Då får jag slå ett slag för Radiolagret. Har lånat hem en hel del under årens lopp och det har alltid gott bra. Lånade bl a hem en Quad-förstärkare utan några som helst problem. MvhKristofer
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2002/10/18 :  13:35:56  Show Profile Send Larsho a Private Message
quote:

quote:

quote:

//Mattias

Lars

Struntprat visst lånar de ut !!!!!! du har väl råkat ut för snorkiga expediter, bara att beklaga

Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/10/18 :  13:37:06  Show Profile Send yalpa a Private Message
Man får inte låna hem prylar från HifiKlubben, däremot så har man öppet köp på grejjer man handlar. Det är egentligen inget fel i det, då är de säkra på att man har råd att köpa prylarna som man lånar hem och inte tar dem bara för att det råkar vara fest på lördag eller nån annan skum anledning.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2002/10/18 :  13:39:49  Show Profile Send Larsho a Private Message
quote:
Originally posted by yalpa

Man får inte låna hem prylar från HifiKlubben, däremot så har man öppet köp på grejjer man handlar. Det är egentligen inget fel i det, då är de säkra på att man har råd att köpa prylarna som man lånar hem och inte tar dem bara för att det råkar vara fest på lördag eller nån annan skum anledning.

Jag fick låna hem NAD S300 utan problem, och hade jag velat hade jag också kunnat låna ett par Nautilus 802

Lars

Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/10/18 :  13:43:22  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:

//Mattias

Jag tror nog att de flesta seriösa Hifi butiker låter dig låna hem före köp, men de brukar be dig att deponera pengar för varan. Jag har dock hört från många olika håll i landet att HiFi klubben inte lånar ut sina grejor.

Det är väl inte så himla långt från Jönköping till Skövde? Om det inte är för mycket besvär för dig kan du ju åka till Hifi-Punkten i Skövde och titta.

Mvh
Audionet

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus

Edited by - Audionet on 2002/10/18 13:44:37
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/10/18 :  14:54:02  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:

quote:

quote:

quote:

//Mattias

Lars

Struntprat visst lånar de ut !!!!!! du har väl råkat ut för snorkiga expediter, bara att beklaga

Skulle inte tro det, har talat med dem flera gånger om detta. I så fall har de ändrat sig kanska radikalt. MvhKristofer
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2002/10/18 :  14:56:31  Show Profile Send Larsho a Private Message
quote:

quote:

quote:

quote:

quote:

//Mattias

Lars

Skulle inte tro det, har talat med dem flera gånger om detta. I så fall har de ändrat sig kanska radikalt. MvhKristofer

Jag ger upp !!!! Jag har väl drömt allt !!! måste säga att
det var en vekrlig dröm upplevde det jag som
Lars

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/10/18 :  14:58:59  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Vad skall jag säga.Det här är det sätt som de har betett sig mot mig. Iofs var det några år sedan, så de kan ju ha ändrat sig. MvhKristofer
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2002/10/18 :  15:11:09  Show Profile Send Larsho a Private Message
quote:

Vad skall jag säga.Det här är det sätt som de har betett sig mot mig. Iofs var det några år sedan, så de kan ju ha ändrat sig. MvhKristofer

Det kan nog mer skilja från butik till butik, dvs vem som står
bakom disken

Lars

Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2002/10/18 :  15:29:46  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Hifi-klubben i Jkpg är ju inte så roliga. Har inte kännt att de har varit lätta att prata med. Kan helt klart rekomendera Hifi-punkten i Skövde. Riktigt trevligt ställe. Jag har ju visserligen lite närmare än dig då jag bor i Mullsjö.
Regionen är inte den bästa för den hifi intresserade då det är lite väl långt till Göteborg, Växjö, Vimmerby osv. om man bara vill kolla lite. Jag köpte mina senaste högtalare i Vimmerby så ibland är det ju värt en lite tripp.
Go to Top of Page

rejman
Starting Member

46 Posts

Posted - 2002/10/18 :  19:46:04  Show Profile Send rejman a Private Message
quote:
Originally posted by Tifosi

Hifi-klubben i Jkpg är ju inte så roliga. Har inte kännt att de har varit lätta att prata med. Kan helt klart rekomendera Hifi-punkten i Skövde. Riktigt trevligt ställe. Jag har ju visserligen lite närmare än dig då jag bor i Mullsjö.
Regionen är inte den bästa för den hifi intresserade då det är lite väl långt till Göteborg, Växjö, Vimmerby osv. om man bara vill kolla lite. Jag köpte mina senaste högtalare i Vimmerby så ibland är det ju värt en lite tripp.

Gött Tiofsi!

Ska nog ta mig till Skövde med! Har mailat med Martin och han verkade vara en trevlig kille.... Orkar inte med mina små dator högtalare längre det bara raslar och vislar i dom när man försöker att dra på lite =(

Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2002/10/18 :  20:13:19  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
quote:

Där har vi problemet med hifiklubben, det är bara "expiditer" och inte entusiaster. Visst kan det finnas några bra säljare (låt oss kalla personalen det) på hifiklubben men de växer inte direkt på träd. Misstänker att det är en rätt svårt branch att rekrytera i. Framförallt kunnigt folk som samtidigt kan sälja.

Say's who!?
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2002/10/18 :  20:21:03  Show Profile Send Larsho a Private Message
quote:
Originally posted by hali

quote:

Där har vi problemet med hifiklubben, det är bara "expiditer" och inte entusiaster. Visst kan det finnas några bra säljare (låt oss kalla personalen det) på hifiklubben men de växer inte direkt på träd. Misstänker att det är en rätt svårt branch att rekrytera i. Framförallt kunnigt folk som samtidigt kan sälja.

Ungefär samma problem som tex On Off och Siba har !!!

Mvh
Lars

Go to Top of Page

Kajsa
Mrs Doubtfire

284 Posts

Posted - 2002/10/18 :  21:11:02  Show Profile Send Kajsa a Private Message
quote:
bakom disken
Kanske beror det lite på vem som står framför disken också.
Alltså nånting i stil med:

Välklädd 50-åring som ser ut att ha pengar, stora pengar - Låna? Javisst! Hur många olika varianter tror du att du behöver testa? Kanske några förstärkare också? Och sedan behöver du ju prova en bra CD också!

Fjunig tonåring med skitiga kläder - Låna? Du? Jaharu, men sådant ställer vi inte upp på, låna till ditt party från någon kompis istället. Om du har någon, looser.

Kanske överdriver jag en smula. Men ändå. Inte riskerar dom dyra grejer om dom inte vädrar en fair chance till affär.
/K

Farbror Kjell alias Kajsa

Edited by - Kajsa on 2002/10/18 21:12:12
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2002/10/18 :  21:28:52  Show Profile Send Larsho a Private Message
quote:
Originally posted by Kajsa

quote:
bakom disken

Välklädd 50-åring som ser ut att ha pengar, stora pengar - Låna? Javisst! Hur många olika varianter tror du att du behöver testa? Kanske några förstärkare också? Och sedan behöver du ju prova en bra CD också!

Helt rätt Kajsa så är det, man dömmer hunden efter håret
Lars
Tror nog du är snäll ibland

Fjunig tonåring med skitiga kläder - Låna? Du? Jaharu, men sådant ställer vi inte upp på, låna till ditt party från någon kompis istället. Om du har någon, looser.

Kanske överdriver jag en smula. Men ändå. Inte riskerar dom dyra grejer om dom inte vädrar en fair chance till affär.
/K

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/10/19 :  10:47:58  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by Kajsa

quote:
bakom disken

/K

Ja där har vi ju en av de större problemen med försäljare. Att åldern hos köparen spelar så stor roll. Dvs de finns en hel del yngre som mycket väl har råd, att köpa de dyrare märkena, men som kanske inte får möjlighet eftersom de inte har "rätt ålder" inne för att få möjlighet till köp av bättre hifi.

Hemska tanke vore att de köper någon kompakt anläggning, alternativt någon överdesignad B&O anläggning bara av de anledningen att de inte får möjlighet till köpa "bra hifi". MvhKristofer
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/10/19 :  10:52:30  Show Profile Send ekman a Private Message
jag känner igen detta =) ibland är det inte kul att vara ung och försöka handla hifi
Go to Top of Page

tek
Member

229 Posts

Posted - 2002/10/19 :  11:33:29  Show Profile Send tek a Private Message
är väl inte så konstigt om dom inte lånar ut, att ha demo-ex utlånade till höger och vänster blir ju lite märkligt, då kan dom ju börja sälja begagnat istället för det blir ju det till slut...
det är svårt att köpa hifi, väldigt svårt.

din hifi låter inget vidare. jämfört med värre grejer.
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/10/19 :  12:40:05  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Jo jag har blitt nekad jag med, känns ju mindre kul.. även fast man står där å ska handla för 30kkr, som butiksanställd SKA man inte dömma så.. bara för att man e ung..
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000