HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 DVD som transport??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/10/18 :  21:13:37  Show Profile Send David A a Private Message
Har lite funderingar på att eventuellt köpa en DVD-spelare och använda som transport till stereon oxå. Jag är enbart intresserad av hur pass bra den är som ren transport eftersom jag kommer att köra den digitalt rakt in i min Tact. Finns det några fina spelare därute i klassen upp till ca 20K? Och hur kommer den att stå sig som transport mot min nästan 20kilo tunga SONY-XA50ES?
Några bra beg. tips kanske?

Jonas N
Member

289 Posts

Posted - 2002/10/19 :  18:43:09  Show Profile Send Jonas N a Private Message
Som transport har jag fortfarande att finna en som har en nöjaktig skyndsamhet i betjäningen. DVD-spelare är döslöa!

Edited by - Jonas N on 2002/10/19 18:43:37
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2002/10/19 :  19:34:49  Show Profile Send ryst a Private Message
Tja, kanske en Marantz DV8300 för 18papp funkar (sugen på en själv )

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2002/10/19 :  23:02:58  Show Profile Send n/a a Private Message
Finns det vettiga DVD-transporter för CD ens för 20k? Jag provade ett par billigare spelare Pioneer 646 och Sony NS900 som CD-transporter och blev förvånad eftersom de inte ens var i närheten av klarheten och kraften som min enkla NAD CD hade i jämförelse via digitalutgången. Är det samma negativa förhållande även för dyrare DVD-spelare eller börjar det jämna ut sig i högre prisklasser?

Man borde inte sova.
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2002/10/20 :  15:04:57  Show Profile Send Jonas a Private Message
Frågan är om någon dvd-spelare överhuvudtaget kan mäta sig mot din XA 50 ES som transport? Din maskin är ju en av de mekaniskt mest välbyggda cd-spelarna som funnits i denna prisklass. Fixerad laser och skiva som rör sig... Läckert är det också!
MVH

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/10/20 :  17:29:04  Show Profile Send David A a Private Message
Kanske bara att lägga ner ide´n och köpa en halvkrasslig DVD till hembion. Den kostar iallafall inte så värst mycket.
Sonyns mekanik är faktiskt helt suverän och jag är mycket nöjd med den. Men jag tycker liksom att den börjar kännas lite "billig" i förhållande till resterande saker. Å andra sidan har man ju sett spelare för 5ggr beloppet som har haft en högst tveksam mekanik i jämförelse.
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2002/10/20 :  20:07:38  Show Profile Send Jonas a Private Message
Ok. Kollade inte vad du hade för prylar i övrigt. Kan nu förstå om du tycker att Sonyn ser/verkar lite billigare än dina andra grejer. Kanske lite väl mycket knappar och lull-lull?
Hur som helst. Grattis till ditt högtalarval. Vill också ha ett par såna...
Men tillbaka till vad det handlade om från början. Nästan ingen dvd-spelare lär väl se/verka läckrare än din XA50ES?

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

silvestro
Member

122 Posts

Posted - 2002/10/20 :  20:35:00  Show Profile Send silvestro a Private Message
Jag har en Sony DVP 7700 som transport till en North Star Model 192 DAC och det funkar utomordentligt. Det verkar finnas lite förakt mot DVD som transport men funkar det så funkar det!
Go to Top of Page

PatrikM
Member

85 Posts

Posted - 2002/10/21 :  15:04:34  Show Profile Send PatrikM a Private Message
Tycker du kan kolla på thules dvd den är i klass med deras cd till en extra kostnad av ca 4000.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000