Funderar på att biwira mina JMLab Cobalt 816. Classiken känns faktiskt litet tunn och svävande ibland trots att jag inte spelar speciellt högt. Tänkte köra Classiken + Klout ev. lk100(som jag har haft i tidigare konfigurationer). Kom med tips, är Klout overkill ?
Overkill kan det väl knappast bli, har du möjligheten/pengarna eller vad som krävs och du kan hör en förbättring då är det väl bara att sitta ner och njuta av välljudet. André.
Funderar på att biwira mina JMLab Cobalt 816. Classiken känns faktiskt litet tunn och svävande ibland trots att jag inte spelar speciellt högt. Tänkte köra Classiken + Klout ev. lk100(som jag har haft i tidigare konfigurationer). Kom med tips, är Klout overkill ?
ja...du ska ha det starkaste slutsteget iaf. eftersom annars är det stor risk att du bränner diskanten medan basen lirar glatt vidare!!!
Klout är overkill, om du ändå vill så ska du köra den ensam. Jag drömmer om två Kloutar som biamp ibland...hehe...
LK100 är den perfekta lösningen. Den har det gamla Linn ljudet som är mera köttigt och rock 'n roll. Du ska ha den till basen och classiken till diskanten. JM-lab ska tydligen vara lite ljusa därför blir kombinationen perfekt. Ökningen i kontroll över högtalaren är så omfattande att den inte går att beskriva i ord! TESTA!!!!! Jag har gjort det ihop med min hemmabyggda lådor, det lät mumma! nu sitter jag helt utan elektronik i väntan på pengar så att jag kan köpa classik och LK100 igen.