HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 biwira??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ulf Lilja
Starting Member

36 Posts

Posted - 2002/10/21 :  12:36:41  Show Profile Send Ulf Lilja a Private Message
Funderar på att biwira mina JMLab Cobalt 816. Classiken känns faktiskt litet tunn och svävande ibland trots att jag inte spelar speciellt högt. Tänkte köra Classiken + Klout ev. lk100(som jag har haft i tidigare konfigurationer).
Kom med tips, är Klout overkill ?

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2002/10/21 :  13:03:11  Show Profile Send drgreen a Private Message
du menar inte biampa? biwiring lär inte lösa dina problem...
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2002/10/21 :  13:04:08  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Overkill kan det väl knappast bli, har du möjligheten/pengarna eller vad som krävs och du kan hör en förbättring då är det väl bara att sitta ner och njuta av välljudet.
André.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

Ulf Lilja
Starting Member

36 Posts

Posted - 2002/10/21 :  13:11:14  Show Profile Send Ulf Lilja a Private Message
quote:
Originally posted by Ulf Lilja

Funderar på att biwira mina JMLab Cobalt 816. Classiken känns faktiskt litet tunn och svävande ibland trots att jag inte spelar speciellt högt. Tänkte köra Classiken + Klout ev. lk100(som jag har haft i tidigare konfigurationer).
Kom med tips, är Klout overkill ?

Menar såklart biampa, trött idag liksom ...

Go to Top of Page

HMartin
Member

119 Posts

Posted - 2002/10/21 :  14:18:13  Show Profile Send HMartin a Private Message
Var lite försiktig att använda olika sortersslutsteg till biampning, även om de är gain-matchade kan resultatet bli lite oförutsägbart.

/ H Martin
Go to Top of Page

erik
Member

311 Posts

Posted - 2002/10/21 :  14:33:58  Show Profile Send erik a Private Message
Och prova det bästa slutsteget på diskanten vid bi-amping.

/Erik

Blås på!
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/10/21 :  15:03:03  Show Profile Send yalpa a Private Message
ja...du ska ha det starkaste slutsteget iaf. eftersom annars är det stor risk att du bränner diskanten medan basen lirar glatt vidare!!!

Klout är overkill, om du ändå vill så ska du köra den ensam. Jag drömmer om två Kloutar som biamp ibland...hehe...

LK100 är den perfekta lösningen. Den har det gamla Linn ljudet som är mera köttigt och rock 'n roll. Du ska ha den till basen och classiken till diskanten. JM-lab ska tydligen vara lite ljusa därför blir kombinationen perfekt. Ökningen i kontroll över högtalaren är så omfattande att den inte går att beskriva i ord! TESTA!!!!! Jag har gjort det ihop med min hemmabyggda lådor, det lät mumma! nu sitter jag helt utan elektronik i väntan på pengar så att jag kan köpa classik och LK100 igen.

Edited by - yalpa on 2002/10/21 15:04:38
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000