Jag har för mig att det fanns en tråd här för ett tag sedan som ledde till ett företag där man kunde designa sina egna front- och bakpaneler. Sedan beställa dem. Man laddade ner ett program från deras hemmsida och designa med. Vet någon vilket företag och vilket program jag menar? Om någon har gjort detta skulle det vara kul att få reda på resultatet, blev panelerna bra?
Jag har beställt frontplattor till ett par diskanter, de blev väldigt bra.
Vad du ska tänka på är att de använder sig av färdig-eloxerade plattor, så alla skärytor blir aluminiumfärgade.
Dessutom, om du ska ha flera paneler kan du göra de på en platta, i ändarna på varje panel gör du en mm förbindning som du sedan själv kan såga bort. På så sätt kan du spara par kronor.
Det där såg ju riktigt trevligt ut, blir nog att beställa en skylt när jag sätter igång med projektet. Någon som har koll på priser för tex en 15*5cm panel med en logga på?
martikainen: Ladda hem programmet, designa det du vill ha, tryck på knappen uppe i högra delen av fönstret med en euro-symbol på så får du upp en kostnadsberäkning direkt.