På väg in i högtalarkabeldjungeln har jag stött på märket Synergistic Research och undrar nu om några har några erfarenheter att delge kring dessa kablar? Jag är intresserad av Phase 2 Mark 2 eller Alpha-modellen då dessa ligger i min prisklass.
Jag har läst lite tester och lyssnat på en lyrisk återförsäljare, men nu går vi förhoppningsvis in på de medvetna konsumentåsikterna.
På Hifistället var det...och dessutom fick jag reda på anledningen till att slika kablar inte lånas ut därifrån, var att kablarna låter olika varje gång man spelade på dem. Vid varje tillfälle skulle kablarna spelas in under ett gäng timmar innan den kritiska lyssningen kunde börja. Märk att detta var efter att kablarna spelats in. Konsumenten (dvs jag) är utelämnad till säljares och testares omdömen. Detta fick jag acceptera!
idioti på sin högsta nivå =) en säljare som man definitivt ska ta med en nypa salt vad han säger synergistic är dock bra kablar men om du inte får låna hem så testa istället märken som kimber nordost eller transparent
Tja Ekman, vad säger man? Konsulterna i Alingsås har ju en annan filosofi, så jag tänkte låna hem lite Transparent och Harmonic Tech därifrån. Men det skulle vara roligt att höra lite synpunkter på Synergistics snören.
fråga Pjotre han har testat en hel del synergisticsnöre
ett litet råd dock håll dig så långt ifrån harmonic tech snören som du kan =) låna hellre hem transparent eller nordost isåfall konsulterna har väl bägge tror jag?
tänkte göra lite reklam också jag har ett par transparentkablar till salu under säljes här på forumet något av intresse kanske???
Det låter trevligt Ekman, bor du också i Götet-trakten?
Konsulterna ska kontakta mig när ett par grillar till mina högtalare kommer in och då blir det till att prova lite olika kablar, men dina Musicwave plus kan kanske bli intressanta. Jag mailar av mig då det börjar dra ihop sig.