HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 I andra klubbstugor hur gör ni med träffar när....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/14 :  10:26:11  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
...det är allt för många som vill komma och det bara finns ett visst antal platser tillgängliga.

Såg medlemslistan för vilket gäng de nu var nyss och den var minst sagt lång så ni borde ha problem med det här.

Först till kvarn som gäller?

Först till kvarn kan ju vara lite vinklat då det är de som normalt sitter på F5 här på forumet som läser nya trådar om träffar och då hinner roffa åt sig platser innan de som kan tyckas ha ett liv på sidan om datorn ens får chansen att se att det är nåt nytt på gång.

Nu är vi in HiFi Norr inte så många ännu, 18 medlemmar och med rätt stor spridning runt om norrland (Ö-vik och upp) så det är inget problem - dvs inte än iaf.

Det finns förstås ett naturligt bortfall vid varje träfftillfälle men det borde kunna vara ett "problem". Eller?

Ordnar ni utöver vanliga hemma hos-träffar några regelbundna träffar där så så stor del som möjligt av gänget samlas?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/09/14 10:47:25

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2005/09/14 :  11:14:45  Show Profile Send n0p a Private Message
Ptja, rimligtvis borde man väl kunna göra ett mailutskick och "för att ge alla en chans" först ta emot svar på inbjudan säg tre dagar efter utskicket?

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/14 :  11:29:18  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Tja,,, Allt är väl beroende på plats och utrymme...
Vi var nog 10 pers hos mig, nu har jag ett hyfsat utrymme, men annars är det väl en lista på så många platser man tycker man har rum för.

Sen är det väl först till kvarn.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/14 :  11:29:28  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
n0p: Det lät som det mest osmidiga i världen

Kanske genom att upprätta en webbsida där man anmäler sig som öppnar först vid ett visst klockslag på ett givet datum då de flesta kan förvändas finnas hemma med datortillgång.

Intressant ändå att höra hur alla hifisällskap här på forumet gör i dag.

Zalve: Resultatet är inte att det ofta är samma människor som kommer hela tiden då? Helt enkelt de som sitter och F5:ar hela dagarna naturligtvis i kombination med att de verkligen vill komma.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/09/14 11:30:47
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/14 :  12:09:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Lägg upp en lista i ert Klubbhus, gör det inte svårare. Det brukar inte vara Jätterusning

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/14 :  13:01:50  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Vi har som sagt var inget problem - i varje fall inte ännu och det är just så vi gör

Den här frågeställningen var främst riktad mot den långa lista medlemmar som fanns i en tråd när nu idag men är puts väck av en eller annan anledning. Ni där "nere" har dessutom rätt korta resavstånd mellan varandra vilket borde minska bortfallet. Men det kanske är så att många av medlemmarna är rätt så passiva sådana.


/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/14 :  13:41:45  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det är ofta folk som inte kan och är uppbokade på annat, så det brukar lösa sig,,
Jag kan säga att de klubbhusen med många medlemmar, gör lister med så många platser de tycker sig ha rum för.
Sen är det först att skriva upp sig som gäller.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/14 :  13:46:41  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Så det sker ingen "förhandling" om vilket datum en specifik träff ska hållas utan man bara säger pang bom den 20:e så är det träff här - vem kommer?

Förlåt att jag ältar på det här, jag är bara lite nyfiken av mig

Egentligen kanske eventuellt möjligvis jag skulle lagt det här i det fria forumet ... kom jag på nu

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/09/14 13:47:23
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/09/14 :  13:48:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Medlemslistan som var från Audiogrupp väst hamnade lite fel. Klubbmäster råkade komma åt fel knapp så jag fick lyfta tillbaks den till sin ordinarie hemvist igen.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/14 :  13:51:11  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Synd att jag hann stänga fönstret jag som är så nyfiken av mig

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/09/14 :  18:01:53  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag har gjort så att jag hat slagit ut det på en heldag o försökt att styra så att alla inte kommer på samma gång. Sen får man berätta innan att folk får helt enkelt gå för att lämna plats för andra

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/14 :  18:26:56  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Det lät mindre roligt Vet ju hur det är, tiden bara springer iväg när man väl sitter där och lyssnar.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2005/09/14 :  23:43:20  Show Profile Send lennartj a Private Message
I ett gäng där jag är med gör vi en möteslista per termin, men till respektive möte får man anmäla sig TIDIGAST två veckor före. Varje mötes arrangör avgör själv hur många besökare han kan ta emot, det kan vara från tre till fler än tio. Det kan ibland bli en test på vilka som har bäst koll på sin kalender och gör anmälan exakt 334 timmar före mötesstart, men vi brukar försöka bjuda till och köra en extra träff dagen efter eller veckan efter om det är möjligt och man fått kraftig överbokning.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/15 :  00:11:11  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Det låter som en betydligt mycket trevligare variant måste jag säga

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/09/15 :  10:33:16  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Finns det hjärterum så finns det....osv osv. eller? EuphoniC: det var alltså våran medlemslista du såg?

Sist vi var hemma hos StefanB så begränsad han antalet platser. Det är förståeligt eftersom det inte ryms så många i lyssningsrummet, dock så hade han ju nu två anläggningar så jag tror utan problem att det gått att knöka in lite fler. Om gör det tror jag det känns lite opersonligt, det blir mer som en butik/mässa där folk går in och ut hela tiden och det är definitivt inte kul. I ASO finns det inga sådana problem. I den gruppen måste ju i princip alla åka ganska långa sträckor för att träffa varandra så det blir mer dedikerat då.

Jag tror det kan vara nödvändigt att begränsa antalet och skriva "först till kvarn". Till StefanB's träff så dröjde det trots allt några dagar innan allt var uppbokat. Sen tror jag inte Stefan totalt skjutit undan en person som verkligen velat komma.. finns det hjärterum..
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/09/15 :  11:11:48  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Det blir ju sällan fler än att man kan turas om att sitta på bästa platsen och min erfarenhet är att folk kommer och går lite omlott. Tag till så pass många timmar att det räcker för fika och snack.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2005/09/15 :  11:39:35  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message
quote:
Pac Posted - 2005/09/14 : 13:48:53
--------------------------------------------------------------------------------
Medlemslistan som var från Audiogrupp väst hamnade lite fel. Klubbmäster råkade komma åt fel knapp så jag fick lyfta tillbaks den till sin ordinarie hemvist igen.


En liiiten olycka hände när jag skulle uppdatera mitt inlägg och hela tråden flyttades ut i offentligheten vilket inte var riktigt meningen...

De få tillställningar vi haft hittills har det inte varit huggsexa om platserna om det har satts begränsningar.

Jag har varit med och arrangerat alla 3 Carlssonträffar hittills och där har vi aldrig satt någon limit. Det är en såpass social happening så att man cirkulerar runt lite och snattrar dygna mellan lyssningarna.

Själv är jag inte klar på hur jag skall lösa min tänkta träff framåt hösten då jag bor enligt Compact-living i en 40m2 1½:a...
Troligen blir det flera dagar och lite mindre grupp.
Men det är ju fortfarande ett trevligt problem som går att lösa.

I audiogrupp väst är vi runt 45 personer, men samtliga har ju inte möjlighet att dyka upp på samma träff trots att vi lyckligtvis ändå bor ganska samlat jämfört med vad Hifi Norr riskerar att göra...

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
Go to Top of Page

Carlos
Member

240 Posts

Posted - 2005/09/16 :  03:40:35  Show Profile Send Carlos a Private Message
Jag bor i göteborg och antar att jag isåfall skulle tillhöra audiogrupp väst ,skulle jättegärna vara intresserad av att vara med på era möten, hur skulle jag kunna gå till väga?

carlos
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/16 :  11:19:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Carlos: DU har PM

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000