HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Pioneer DV-717 sönder
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2005/09/28 :  02:24:42  Show Profile Send aaight a Private Message
hejsan.
jag har en pioneer dv-717 ( dvd-spelare ) som har slutat att fungera. jag undrar om någon har varit med om något liknande och vad felet kan va?
när man ska sätta igång den så släcks standby lampan som den ska men tänds igen efter ett par sekunder. displayen tänds inte och inget annat händer oavsett vilka knappar jag trycker på. har även provat utan signalkablar men felet kvarstår. kan det va lasern som är slut? den är ju ganska gammal så det är knappast lönt att lämna in och få den lagad så tips på vad det kan va för fel mottages tacksamt.

mvh
magnus

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2005/09/28 :  08:01:12  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Standby-kretsen har oftast en egen strömförsörjning så det kan vara vaj i huvudförsörjningen, tror inte på laserfel.
Har du kollat säkringar? Det kan finnas andra säkringar än huvudsäkringen.


- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2005/09/28 :  11:57:20  Show Profile Send aaight a Private Message
jag har kollat att huvudsäkringen är hel och kan inte hitta fler säkringar. har även haft isär hela spelaren men hittar inget visuellt fel. alla kontakter sitter i och så. drog ut släden för hand för att se om det blev någon reaktion, men inget..
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/09/28 :  12:02:48  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Sitter allt fast? Ingen lödning som släppt på nåt? Dålig kotakt? Oxidation? Rengör alla kontakter och sladdkontakter i dvd´n? Verkar som om strömmen inte går dit den skall...

M
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2005/09/28 :  14:41:47  Show Profile Send AndersP a Private Message
Hej.
Har också en 717 som jag fått pensionera. En videokrets gav upp verkar det som. Just det felet verkar dessutom vara rätt vanligt för andra på nätet. Spelaren var top of the notch när den kom, men man får nog aceptera att jämförbara spelare kostar typ 2000 i dag och att det blir svårt att räkna hem en reparation. Sorry, jag vet hur det känns.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2005/09/28 :  15:46:20  Show Profile Send aaight a Private Message
tack för svaren. en ny spelare är redan inköpt. det blir soptunnan för den gamla.

mvh
magnus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000