Jag letar efter en icke remastrad version av det röda albumet, någon som har ett tips om var på nätet jag kan finna en cd alt vinyl? Skulle uppskattas enormt!
Här har du en lista på dom olika inspelningarna! Grand funk har några riktigt dåliga cd-skivor tyvärr! Har inte hört allt men jag reckomenderar vinyl om du har möjlighet till det. Jag har liven på cd Japanpress låter okej men inte som vinyl. Har 30 years of funk remastrad låter okej men inte vinyl.
Dec-69 LP Grand Funk (The Red Album) US Capitol - SKAO 406 Jan-81 CS Grand Funk (The Red Album) US Capitol - 4N 16177 Jan-81 LP Grand Funk (The Red Album) US Capitol - 16177 Feb-96 CD Grand Funk (The Red Album) JAP EMI - TOCP 3177 Mar-99 CD Grand Funk (The Red Album) GERMAN MSI/EMD - 3177
Ett tips är att maila deras hemsida och fråga om råd vilken inspelning dom reckomenderar? Kanske dom vet var du skall köpa den någonstans?
Var på Grand Funk mitten 70-tal på Scandinavium Världsklass! Det var första inblicken i Amerikansk showbis. Låtarna gick in i varandra och malde på i ett rasande tempo Sprang till Park Avenue efteråt och fick träffa grabbarna Jag fick autograferna på min Lee-jacka må tro jag var stolt över den. Trummisen är en riktig idol Han var nog uppemot 2 meter lång man såg nästan knäna över cymbalerna när han satt och spela. Han drar av ett trumsolo på liven som inte går av för hackor! Måste upplevas om man gillar trummor.
Oj, glömde totalt bort att jag skapade den här tråden. Tack för tipsen, det ledde slutligen till att jag fick tag i SKAO 406-vinylen, inte på Tradera eller Ebay utan på www.gemm.com istället. Har redan börjat campa vid brevlådan :)