Såg i presentationstråden att JMlab använder Argent Roomlenses. Finns det måhända fler medlemmar som har dessa diffusorer (för det är det väl?) uppställda i lyssningsrummet... Skulle vara mycket intressant att läsa om erfarenheter och synpunkter.
Diffusorer har jag,Golden Horn från Svanå inte alls lika. Men jag är klart nöjd med dom. Dom gör att ljudbilden stramas upp och "ställer" sig mer i rummet.
Blir lite spdant efter vi har flyttat in i den nya lägenheten. Om det sen blir egentillverkning eller att jag handlar vet jag inte än. Men visst gör det nytta.
Hej Timbre! Betr.Argent roomlenses så är det riktigt att jag anväder sådana för att ta bort de besvärliga reflexerna från sidoväggarna,jag har biosystemet i ett rum i källarplan med kanske inte helt ideal akustik. Rummet är kvadratiskt och jag har fronthögtalarna en bit ut från en av kortväggarna.Uppstälningen är Argents 2:a rekomendation med en lens strax utanför Mini Utopiorna och den 3 bakom lyssningspositionen (den hade inte gjort sig så bra mitt i bild på projduken).Kan konstatera att de verkligen påverkar ljud- återgivningen på ett mycket positivt sätt. Jag vet inte om PlAudio fortfarande har agenturen.Slå en signal mvh JMlab