HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 En gratis "CDmod"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gustaf_P
Member

79 Posts

Posted - 2005/12/03 :  02:01:05  Show Profile Send Gustaf_P a Private Message
Jag och en polare öppnade min Denon DCD 1450 igår av ren nyfikenhet. Det visade sig att de kablar som är kopplade från "ljudkortet" till hörlursutgången var vikt två gånger och hopbuntad med samtliga 4 starkströmsledare. Var det någon som sade induktion Jag slet iallafall ut kabeln och jösses vilken skillnad! Först trodde jag att det bara var placebo men mina två rumskamrater bekräftade vad jag hade hört.
Detta är ju hur skoj som helst!
Jag har inte använt powerknappen på flera månader så vi kopplade ur den och kortslöt kontakten på nätdelen. Även efter detta ingrepp märktes en TYDLIG skillnad! Det har blivit en helt ny spelare! För 0 kr dessutom. Ganska märkligt att tillverkaren lämnar utrymme för den här sortens modifieringar...

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2005/12/03 :  02:11:02  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Nyfikenhet lönar sig ofta...

Har öppnat samtliga mina apparater bara för jag vill veta hur det står till därinne

Men jag har inte hittat några sådana skumma grejor,som du tydligen gjorde!

Ten points!!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/12/03 :  09:40:42  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Ett bra och tacksamt jobb. Man kan klia sig både en och två gånger i pallet åt hur kablaget kan råka vara draget under huven på en CD- eller DVD-spelare.

Modda dig fri!


M
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/12/04 :  00:46:33  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Grattis till gratismodd, vilken bjudning;-)

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2005/12/12 :  21:03:58  Show Profile Send Passerati a Private Message
quote:
Mc Square
Nyfikenhet lönar sig ofta...
Snyggt jobbat - kan bara hålla med Mc Square med flera.
Låter som en dundertabbe av Denon

Varför inte posta något kort på den lyckade modningen

Mvh
Passerati
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000