Author |
Topic  |
|
Lennart
Member

323 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 16:52:42
|
Upplevde en "underlig" sak precis nu. Stereon i v-rummet spelade ABBA och The Day Before You Came (från CD). Jag befann mig i köket. Plötsligt hörde jag att Agneta Fältskog inte alls fanns i musiken som kom från högtalarna! Nej, hon satt i min soffa och sjöng "sing back" till musiken från högtalarna! Det lät så övertygande och verkligt att jag var tvungen att gå in i v-rummet för att se att det faktiskt inte var så. Men jag törs nästan hålla vad om att hon satt i soffan och sjöng när jag var i köket, men så fort jag kom in i v-rummet så smet hon in och gömde sig i högtalarna! En liknande hörselupplevelse har jag aldrig tidigare varit med om. Vad kan detta fenomen bero på? |
=================== Ju mer skrot det finns på ett järnspett... |
Edited by - Lennart on 2002/10/30 16:54:11 |
|
Nagra
Member

764 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 17:03:20
|
Coolt, ska du inte prova med Victoria Siverstedt oxå???  Men vad det beror på vet jag inte...... |
ACCUrate PHASE |
 |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 17:05:46
|
Sånna "3D" rummsefekter är roliga, ibland när man kollar på tv är det nån knasig tidsfördröjning som får det att låda som om nått vid sidan om soffan låter.. man hoppar till. läskigt.
|
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
n/a
deleted

552 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 20:44:02
|
Det är fullt av såna effekter i t ex Madonnas skivor också. Kanske är skivorna delvis producerade med Dolby-Prologic teknik med "fasvända" ljud som "uppstår" när de reflekteras mot bakväggen t ex? Det är i alla fall ganska kul!  |
Man borde inte sova. |
 |
|
Lennart
Member

323 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 21:18:26
|
Ja, det lät/låter väldigt kul och spännande. Men måste man stå i köket, i ett annat rum, för att höra det? Hon lät så närvarande och verklig samtidigt som musiken hördes att komma från musikanläggningen.
Det lät som att sången blev separerad från musiken och att sångerskan sjöng "live" i mitt v-rum. |
Edited by - Lennart on 2002/10/30 21:20:30 |
 |
|
pekka.j
dead end - live end

425 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 23:10:37
|
Pröva för all del Agnetha-samlingen (dubbel-CD samt en ibland en bonus-CD) på CBS som kom -96. Sveriges bästa popsångerska och vansinnigt bra egenkomponerade låtar före ABBA-tiden! Stämsång med sig själv och smäktande stråkarrangemang - kan det bli bättre? Härligt varierande inspelningskvalitet med farbror Tretow också! Mvh |
Pekka Johansson _________________________ Lennon in the living room |
 |
|
ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts |
Posted - 2002/10/31 : 10:16:16
|
Hmm, detta är ju ett starkt försäljnings-argument. "Med denna skiva så får du inte bara musik, du får besök!!!"
Framtiden ser ut att bli full av "besök" i hifi-rummet. |
"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill |
 |
|
Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts |
Posted - 2002/10/31 : 10:23:31
|
quote: Originally posted by Lennart En liknande hörselupplevelse har jag aldrig tidigare varit med om. Vad kan detta fenomen bero på?
Flytta på soffan och ställ dit en strömförande gnu istället!
Sätt på plattan, lomma ut i köket, så får du se om Agneta eller den elektriska gnun skriker först!
Ursäkta, kunde inte låta bli...
Mvh Strmbrg, |
/Strmbrg, Det bästa kanske inte alls är gott nog. Det skall ju helst vara bra dessutom.

|
 |
|
ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts |
Posted - 2002/10/31 : 10:31:26
|
Hmm, detta är ju ett starkt försäljnings-argument. "Med denna skiva så får du inte bara musik, du får besök!!!"
Framtiden ser ut att bli full av "besök" i hifi-rummet. |
"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill |
 |
|
Zombie
Member

2502 Posts |
Posted - 2002/10/31 : 13:47:02
|
Kanske Gevalia hakar på och skickar med ett 1/4 kilo per skiva... |
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket |
 |
|
Lennart
Member

323 Posts |
Posted - 2002/10/31 : 22:08:27
|
När du får oväntat besök - stäng av stereon! |
 |
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2002/10/31 : 22:15:54
|
Alltså då får man nog tänka på vad man spelar.
Inte så kul om typ Marilyn Manson tittr förbi =)
//jonas |
Mer effekt åt folket!!! |
 |
|
|
Topic  |
|