| Author |
Topic  |
|
Soulman
Member

441 Posts |
Posted - 2002/11/05 : 10:16:24
|
quote: Originally posted by Patrik
Kommer troligtvis göra ett inköp, mest nyfiken på om någon annan hunnit lyssna på den.
"4. Shine on you crazy diamond - Steve Lukather" är nog den främsta anledningen till att jag ALDRIG kommer att köpa den 
/Stefan |
-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things -- |
 |
|
|
Soulman
Member

441 Posts |
Posted - 2002/11/05 : 10:18:33
|
quote: Originally posted by SZR
Ja, det måste du göra! Hiphop har inte låtit bra i en enda anläggning jag hört!
Kanske är att idiotförklara mig själv och kassförklara min anläggning, men hos mig låter hiphop j--ligt bra!! 
/Stefan |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2002/11/05 : 12:32:37
|
Din anläggning är det nog inget fel på   !!! |
//StefanZ
"..are all these your guitars..?" |
 |
|
|
Soulman
Member

441 Posts |
Posted - 2002/11/05 : 12:35:48
|
Din anläggning är det nog inget fel på   !!!
Damn!! Jag vart en idiot...  Jag som hade hoppats att det var anläggningens "fel"  |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2002/11/05 : 12:36:51
|
quote: Originally posted by Soulman
"4. Shine on you crazy diamond - Steve Lukather" är nog den främsta anledningen till att jag ALDRIG kommer att köpa den 
/Stefan
Steve Lukater ka jag väl ha överseende med, men Bobby Kimball och Glenn Hughes har nog gjort sitt!? |
//StefanZ
 |
|
|
Soulman
Member

441 Posts |
Posted - 2002/11/05 : 12:41:39
|
Steve Lukater ka jag väl ha överseende med, men Bobby Kimball och Glenn Hughes har nog gjort sitt!?
*asg* Jo jag såg oxå Glenn Hughes!! Nästan (men bara nästan) lika illa som Steve Lukather. Eller va f--n; han är lika illa!!  |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2002/11/05 : 12:53:29
|
Vad säger du om Bobby Kimball då? Toto´s avlagde sångare som fick vara med igen bara för att dom då kunde göra en "återförenings-turné". (måste ha varit detta skäl, eller ville dom bara köra "Hold the line" i original?) Iofs gillar jag både Toto och Lukater, men ändå..... |
//StefanZ
 |
|
|
Soulman
Member

441 Posts |
Posted - 2002/11/05 : 13:03:50
|
Vad säger du om Bobby Kimball då? Toto´s avlagde sångare som fick vara med igen bara för att dom då kunde göra en "återförenings-turné". (måste ha varit detta skäl, eller ville dom bara köra "Hold the line" i original?) Iofs gillar jag både Toto och Lukater, men ändå.....
Jag måste erkänna att jag hade noll koll på vem Bobby Kimball var/är. Men nu när jag har blivit "upplyst" framstår den där "hyllningsplattan" som allt mer patetisk Personligen så har jag vääääldigt svårt för Toto Men ett återförenat Toto borde ju vara något i stil med att Beatles skulle återförenas (återuppstå kanske är ett bättre ord??! )  |
 |
|
|
Soulman
Member

441 Posts |
Posted - 2002/11/08 : 11:45:36
|
quote: Originally posted by Dahlberg
"The final cut" är en ofta förbisedd platta som håller bra klass. Det blev Roger Waters sista platta med Pink Floyd och känns faktiskt lite som en soloplatta med det bästa kompband han haft. Eller som det står på konvolutet "a requiem for the post war dream by Roger Waters". Innehåller en del roliga effekter som spelats in med konsthuvudmikrofoni, avnjutes med fördel i hörlurar.
Fick hem denna igår. Nu har jag inte hunnit lyssna så mycket på den men det verkar mycket lovande Blir Pipers.. och Meddle nästa månad....
/Stefan |
 |
|
|
n/a
deleted

1080 Posts |
Posted - 2002/11/08 : 12:07:16
|
| Meddle innehåller en av Pinkans absolut bästa låtar 'echoes'. Den kan man inte vara utan. |
Herr_Engel:#hififorum@quakenet |
 |
|
|
Prot
Starting Member
19 Posts |
Posted - 2002/11/08 : 14:00:50
|
| De ni måste ha av PF, som både är en fin fin musikupplevelse, samt att ljudet är fint är: Puls live! The devition bell! Roger Waters In the flesh, helst på DVD... Och ett nytt tipps David Gilmours nya DVD "In concert" Mer konsert närvaro blir det nog inte ;-)Allt från Meddle och framåt är bra, men dessa sticker i mitt tycke ut rejält... |
 |
|
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/11/08 : 14:55:48
|
| division bell gillar inte jag alls =( skivan alltså låten e ok =) |
 |
|
|
jatttelite
Member

520 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 19:33:30
|
quote: Originally posted by Soulman
Kommer troligtvis göra ett inköp, mest nyfiken på om någon annan hunnit lyssna på den.
/Stefan
Jag undrar vad du menar Steve L. har väl (inte så vitt jag vet) något med den låten/skivan att göra ? |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 23:21:48
|
Apropå Pink Floyd, någon som hört tributeskivan "Pigs and Pyramids"?
Detta är anledningen till diskusionen ang Steve L, Bobby K m fl |
//StefanZ
 |
|
|
sanity
Starting Member
1 Posts |
Posted - 2002/12/15 : 19:22:23
|
De skivor man måste ha med Pink Floyd enligt mig.
1. Piper at the Gates of dawn. (Deras första) 2. Atomic heart mother (Den första riktiga Waters-skivan, väldigt stark) 3. Meddle 4. Dark Side of the moon (Då Pink Floyd blev Pink Floyd) 5. Wish you were here (Finns det någon bättre skiva?) 6. The Wall (helst live).
Visserligen har jag fler än dessa men dessa är dem som jag tycker personifierar Pink Floyd bäst.
|
 |
|
|
Tank
Member

520 Posts |
Posted - 2002/12/15 : 20:08:44
|
Jag har lyssnat på The Wall. I MP3. Det lät så äckligt fantastiskt bra så jag blir tvungen att köpa alla skivorna  (Är de en fjärdedel så bra som väggen så är de säkra köp, säger jag bara...) |
 |
|
Topic  |
|