Tänkte oxå haka på och köpa nåra E88CC/6922 till mitt försteg, frågan till expertisen blir: spelar det nån roll för det ljudande resultatet om dom är matchade eller inte?
Verkar som Sovtek har allmänt kort livslängd? kan det stämma?
Är det då isf så att Brimar är både mer välljudande och har längre livslängd? eller är det den fysiska hållbarheten som avses med hållbarhet? många frågetecken blir det....
Min anläggning När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
I mitt ARC Ls2b försteg satt det Sovtek. Bytte till ett Philips NOS som jag köpte av Niro. Uppgradering? Ja det var värt dom ca 400 jag pyntade av. Är det som i mitt fall 1 rör eller 2st tycker jag det är värt pengarana och fläska på med ett gammalmodig fint NOS rör.
Skall i dagarna sätta dit braaa nätsladdar i för o slutsteg. Jo föresten har satt dit en sådan där "rördämpare" i försteg. Skillnad? Ptja 2% Några i AÖ skulle åka till NA du kanske skall med?
Märkte ganska stor skillnad när jag bytte till Mullard ECC88 i mina Audion-block. Hör med Niro116 han har bra koll på grejorna. Här har du annars ett riktigt kap! Bättre 6922:or(eller ekvivalenter) finns ej så vitt jag vet!