Är det någon som sitter på kunskapen hur man kopplar/bygger en hög till låg nivå adapter? Jag vill/behöver alltså omvandla signalen från min förstärkares högtalarutgång (2x75W) till linjesignal, gärna +6dB högre än rca std. Tanken va att "mata" signalen in i en xlr.
Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. Double A ordspråk. Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Hur avancerat far det vara? Teoretiskt sa gar det nog att gora med tva motstand (spanningsdelare) men det blir nog inte sa bra pga att in/ut impedanserna blir helt fel (du vill ju ha ca 8 ohms last till forstarkaren men sisadar 2V linjesignal ut). Aktivt gar det att ordna men det blir genast mer avancerat.
Fast rent allmant ar det ingen bra ide och ar nog att betrakta som en nodlosning.
f95toli Du har säkert alldeles jätte rätt!!! Jag är säkert ute på tunn is (som vanligt). Men vad gör man om man behöver en "pre out" från sin integrerade förstärkare och man vill helst inte sälja!? Förslag?
Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. Double A ordspråk. Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
quote:Aktivt går det att ordna men det blir genast mer avancerat.
Det är väl som f95toli säger,det blir väl en sänknig av signalstyrkan från volymkotrollen i och med att signalen delas upp mellan det inbyggda slutsteget och den "nya" RCA utgången.Kan ju fixas med t.e.x denna krets http://www.pha.inecnet.cz/macura/buffer_en.html han säljer även kretskort till den.Någon får rätta mig om jag har fel.
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Det blir inte bra att ta ut signalen efter volympotten, den håller får låg nivå, bäst är att ta den efter drivsteget innan själva slutsteget i förstrkaren, där ligger den mer rätt i nivå...
Mvh: MrVan
Finns bara en sak som är omöjlig. Välta en boll....
Tack för hjälpen, alla! Jag lägger nog ner de projektet. Det får (motvilligt) bli någon form av lös förförstärkare i stället. Jag kan ju ha min Bow ZZ1 som bokstöd i hyllan i stället!
AA