HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 "Hifipyramid"?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mad
Member

126 Posts

Posted - 2002/11/02 :  18:42:02  Show Profile Send Mad a Private Message
Hej!

Jag börjar bli lite osäker på om jag har drömt om dessa små objekt. Men jag har fått för mig att jag någonstans har sett en slags liten pyramid som på något mystiskt trådlöst sätt skulle skicka ljud från en plats till en annan (pyramid). Nu så vill jag veta om jag bara drömt eller om dessa saker existerar.

Om dom nu finns, var hittar man dom? Och är det så att dom fungerar på ett tillfredställande sätt? Dessutom vill jag veta om dom har någon slags digital ingång (AES/EBU, Coax eller Toslink)

Någon som vet nåt?

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2002/11/02 :  18:54:19  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
tror att jag sett några pyramidliknande saker med samma funktion men det var i hobbex eller något liknande, sp jag vet inte om det är samma som du menar, men såvit jag fårstår så borde dom köra på radioprincipen...

Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/11/02 :  19:07:43  Show Profile Send n/a a Private Message
Jodå. Finns olika varienter. Kaj på Ljudmakarn har testat en del olika och tycker att den här är bland dom bättre..

http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=238&menu=1

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

Mad
Member

126 Posts

Posted - 2002/11/02 :  19:22:05  Show Profile Send Mad a Private Message
quote:
Originally posted by X-ray

Jodå. Finns olika varienter. Kaj på Ljudmakarn har testat en del olika och tycker att den här är bland dom bättre..

http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=238&menu=1

Nåt sånt ja... fast den grejjen var ju för TV. Jag vill skicka ljud från dator till förstärkare.
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/11/02 :  19:36:56  Show Profile Send n/a a Private Message
Den skickar stereoljud... vet inte nån som är dedikerad för ljud.

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000