Author |
Topic  |
Meyer
SW-hantering

209 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 16:48:16
|
Ett par tips jag har (dock elektronisk musik)
1: Shpongle - Are you Shpongled - mkt bra album. Mjuk mysig ambient med en väldans mkt olika slags skumma ljud. Magisk musik kan man säga.
2: Psyside - First Contact - här är det mer nuäredagsåstudsa. Riktigt hålligång, skulle beskriva det som väldigt vrickad pansartrance med mkt annorlunda å roliga ljud.
Testa era anläggningar med detta :) |
lyssna först, bedöm sedan. |
 |
|
bruce
Member

395 Posts |
Posted - 2003/05/31 : 21:28:25
|
Hej Mejer tycker du om elektronisk ska du absolut lyssna till Layo and Bushwacka "Nightworks" Timo Mass "Loud" eller Basment Jaxx "Rooty" Extremt |
 |
|
alpinist
RödaTråden-vinnare

966 Posts |
Posted - 2003/06/06 : 12:24:27
|
Nelly Furtado "Whoa Nelly". Mycket krispigt och detaljerat ljud. Snärtigt och mycket tydlig ljudbild. Mike Oldfield "Amarok". Otroligt intensiv och krävande musik! Extrem dynamik, snabba transienter. |
Tremolo junkie! |
 |
|
neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts |
Posted - 2003/06/09 : 20:32:54
|
Nils Lofgren - Acoustic Live  Vilken härlig skiva!!! Rekommenderas starkt! 
|
Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air Auktoriserad återförsäljare av Moog
|
 |
|
stice
Member

152 Posts |
Posted - 2003/06/11 : 10:08:21
|
Massive Attack "Mezzanine" och "Essential Yello" med Yello kan rekomenderas starkt. Mkt bas blandat med många detaljer och spröda toner som kan kännas "skvalmusik" i en lite mindre avancerad anläggning men otroligt vackert när det låter bra.
|
mvh Stice... |
 |
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/06/11 : 11:01:05
|
Jag håller med det du skriver om Yello. Det låter väldigt kul i en bra anläggning. |
Oops! I did it again |
 |
|
Meyer
SW-hantering

209 Posts |
Posted - 2003/06/14 : 01:52:39
|
bruce: Tack för tipsen :) Men.. jag gillar inte riktigt den delen av den elektroniska musiken.. av någon anledning blir jag irriterad och sur. Speciellt när jag lyssnar på Timo Maas och Basement Jaxx... |
lyssna först, bedöm sedan. |
 |
|
holmgrenstefan
Member

390 Posts |
Posted - 2003/07/12 : 13:59:43
|
josefine chronholm om ingen sagt det tidigare är det fett fin inspelad musik jass soft |
[size=1]driver R.A.L
|
 |
|
Xover
Member

122 Posts |
Posted - 2003/07/14 : 23:51:21
|
Tal Farlow en gitarrist som bara är kanonbra speciellt för dig med banddiskanter. |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2003/07/19 : 11:18:19
|
På Johan Borgström septets skiva "Smile and be serious" (Jazz i Sverige 2000) finns flera fantastiska spår. Blås med helt vanvettig attack, kontrabas solo där man hör hur det knarrar i instrumentet ibland och hur musiker andas etc. Rappa, hårda trumsolon. Det är verkligen en ovanlig inspelning nästan helt med akustiska instrument. En killer när det gäller transienter. Rekommenderas varmt! (Caprice CAP 21639) |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
gorkamorka
Member

136 Posts |
Posted - 2003/07/22 : 11:36:19
|
här är ännu några favoriter på temat..
whitesnake "starkers in tokyo" en akoustisk spelning med D.coverdale mycket bra inspelad( man kan riktigt höra hur det stramar i skinnet efter alla plastikoperationer...
dire straits "alchemy live" gammal o mossig? kanske, men så dj-a bra ska vara remastrad.
john lee hooker "the best of friends" mycket bra artister på denna platta typ clapton, robert cray, van morrison, ben harper mfl. ljudet är naturligtvis oxå super! |
 |
|
hifidreamer
Member

197 Posts |
Posted - 2003/08/04 : 17:13:09
|
Tjenamoss!
Jag har bara ögnat igenom inläggen, aå det kanhända att det är gamla förslag. Men här kommer i alla fall några av mina personliga favoritplattor. Sophie Zelmani - Precious Burden Norah Jones - Come away with me, limited edition Sofia Pettersson - Slow down Jeanette Lindström o Steve Dobrogosz - Feathers De två sistnämnda är bland det bästa jag någonsin har hört, rent produktionsmässigt. De måste jag varmt rekommendera. Det är mest akustisk musik med glädje, detaljer, värme osv. |
 |
|
hson
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2003/08/19 : 11:25:43
|
Tjabba Steve Stevens Flamenco A go go. de e en kanon skiva |
Power to the people........Class A |
 |
|
Zamn
Member

133 Posts |
Posted - 2003/08/20 : 00:05:05
|
Testa Primal Scream - Jailbird Härligt dynamiskt ljud faktiskt för att vara en ganska skränig sak :)
Lars Halapi brukar producera välljud, tex Sophie Zelmani och Tomas Andersson Wij.
Bas testas gärna med Beastie Boys - Intergalactic. |
Yamaha AS700 / Technics SL-P777 / Yamaha T-85 / Sony PS-1350 / Audio Pro Black Diamond / Carlsson OA 52.3 |
 |
|
micke76
Member

454 Posts |
Posted - 2003/08/27 : 10:52:17
|
Favoritplattorna är naturligtvis bäst som man vet hur dom låtit innan, sen kan jag rekomendera hedningarnas skivor, otrolig ljudkvalitet.
Om man gillar jazz så kan jag rekommendera en skiva med svante turesson och katrine madsen, (kommer inte ihåg namnet på skivan) härlig musik och riktigt bra ljud också, såg dem live så då kan man ju jämföra och ljudteknikerna verkar ha skött sitt jobb i inspelningen.
mvh micke |
 |
|
pak
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/08/27 : 18:58:29
|
hugh masakela-hope. loreena mckennit-the visit roger waters-amused to death finns mycket bra!listan kan bli lång. |
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
|
 |
|
Topic  |
|