HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Förslag på musik?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2003/05/28 :  16:48:16  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Ett par tips jag har (dock elektronisk musik)

1: Shpongle - Are you Shpongled - mkt bra album. Mjuk mysig ambient med en väldans mkt olika slags skumma ljud. Magisk musik kan man säga.

2: Psyside - First Contact - här är det mer nuäredagsåstudsa. Riktigt hålligång, skulle beskriva det som väldigt vrickad pansartrance med mkt annorlunda å roliga ljud.

Testa era anläggningar med detta :)

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2003/05/31 :  21:28:25  Show Profile Send bruce a Private Message
Hej Mejer tycker du om elektronisk ska du absolut lyssna till Layo and Bushwacka "Nightworks" Timo Mass "Loud" eller Basment Jaxx "Rooty" Extremt
Go to Top of Page

alpinist
RödaTråden-vinnare

966 Posts

Posted - 2003/06/06 :  12:24:27  Show Profile Send alpinist a Private Message
Nelly Furtado "Whoa Nelly". Mycket krispigt och detaljerat ljud. Snärtigt och mycket tydlig ljudbild.
Mike Oldfield "Amarok". Otroligt intensiv och krävande musik! Extrem dynamik, snabba transienter.

Tremolo junkie!
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/06/09 :  20:32:54  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
Nils Lofgren - Acoustic Live Vilken härlig skiva!!! Rekommenderas starkt!

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

stice
Member

152 Posts

Posted - 2003/06/11 :  10:08:21  Show Profile Send stice a Private Message
Massive Attack "Mezzanine" och "Essential Yello" med Yello kan rekomenderas starkt. Mkt bas blandat med många detaljer och spröda toner som kan kännas "skvalmusik" i en lite mindre avancerad anläggning men otroligt vackert när det låter bra.

mvh Stice...
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/11 :  11:01:05  Show Profile Send divander a Private Message
Jag håller med det du skriver om Yello. Det låter väldigt kul i en bra anläggning.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2003/06/14 :  01:52:39  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
bruce: Tack för tipsen :) Men.. jag gillar inte riktigt den delen av den elektroniska musiken.. av någon anledning blir jag irriterad och sur. Speciellt när jag lyssnar på Timo Maas och Basement Jaxx...

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

holmgrenstefan
Member

390 Posts

Posted - 2003/07/12 :  13:59:43  Show Profile Send holmgrenstefan a Private Message
josefine chronholm om ingen sagt det tidigare är det fett fin inspelad musik jass soft

[size=1]driver R.A.L
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/07/14 :  23:51:21  Show Profile Send Xover a Private Message
Tal Farlow en gitarrist som bara är kanonbra speciellt för dig med banddiskanter.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2003/07/19 :  11:18:19  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
På Johan Borgström septets skiva "Smile and be serious" (Jazz i Sverige 2000) finns flera fantastiska spår. Blås med helt vanvettig attack, kontrabas solo där man hör hur det knarrar i instrumentet ibland och hur musiker andas etc. Rappa, hårda trumsolon. Det är verkligen en ovanlig inspelning nästan helt med akustiska instrument. En killer när det gäller transienter. Rekommenderas varmt! (Caprice CAP 21639)

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

gorkamorka
Member

136 Posts

Posted - 2003/07/22 :  11:36:19  Show Profile Send gorkamorka a Private Message
här är ännu några favoriter på temat..

whitesnake "starkers in tokyo" en akoustisk spelning med D.coverdale mycket bra inspelad( man kan riktigt höra hur det stramar i skinnet efter alla plastikoperationer...

dire straits "alchemy live" gammal o mossig? kanske, men så dj-a bra ska vara remastrad.

john lee hooker "the best of friends" mycket bra artister på denna platta typ clapton, robert cray, van morrison, ben harper mfl.
ljudet är naturligtvis oxå super!
Go to Top of Page

hifidreamer
Member

197 Posts

Posted - 2003/08/04 :  17:13:09  Show Profile Send hifidreamer a Private Message
Tjenamoss!

Jag har bara ögnat igenom inläggen, aå det kanhända att det är gamla förslag. Men här kommer i alla fall några av mina personliga favoritplattor.
Sophie Zelmani - Precious Burden
Norah Jones - Come away with me, limited edition
Sofia Pettersson - Slow down
Jeanette Lindström o Steve Dobrogosz - Feathers
De två sistnämnda är bland det bästa jag någonsin har hört, rent produktionsmässigt. De måste jag varmt rekommendera. Det är mest akustisk musik med glädje, detaljer, värme osv.
Go to Top of Page

hson
Starting Member

15 Posts

Posted - 2003/08/19 :  11:25:43  Show Profile Send hson a Private Message
Tjabba Steve Stevens Flamenco A go go.
de e en kanon skiva

Power to the people........Class A
Go to Top of Page

Zamn
Member

133 Posts

Posted - 2003/08/20 :  00:05:05  Show Profile Send Zamn a Private Message
Testa Primal Scream - Jailbird
Härligt dynamiskt ljud faktiskt för att vara en ganska skränig sak :)

Lars Halapi brukar producera välljud, tex Sophie Zelmani och Tomas Andersson Wij.

Bas testas gärna med Beastie Boys - Intergalactic.

Yamaha AS700 / Technics SL-P777 / Yamaha T-85 / Sony PS-1350 / Audio Pro Black Diamond / Carlsson OA 52.3
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2003/08/27 :  10:52:17  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
Favoritplattorna är naturligtvis bäst som man vet hur dom låtit innan, sen kan jag rekomendera hedningarnas skivor, otrolig ljudkvalitet.

Om man gillar jazz så kan jag rekommendera en skiva med svante turesson och katrine madsen, (kommer inte ihåg namnet på skivan) härlig musik och riktigt bra ljud också, såg dem live så då kan man ju jämföra och ljudteknikerna verkar ha skött sitt jobb i inspelningen.

mvh
micke
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/08/27 :  18:58:29  Show Profile Send pak a Private Message
hugh masakela-hope.
loreena mckennit-the visit
roger waters-amused to death
finns mycket bra!listan kan bli lång.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000