Var in på Musikbörsen för att köpa/beställa en mätmick idag och får till svar att den finns inte längre!!! Säljaren ringde runt och kollade om det fanns nån annan mic som skulle funka men dom säljs bara tillsammans med mäturtustning! Enl en ljudtekniker han pratade med håller inte ECM8000 kvaliten i längden utan ändrar frekvensgången.
Det borde väl finnas en marknad för mätmickar nu när det kommer mer och mer apparater som justerar frekvensgången (bättre recievers mm..).
Nån som har tips på nån annan mic som man inte behöver bygga själv?
Finns på ebay i bland har jag sett,ska själv köpa en sådan någon gång. Började bygga en med en Panasonic kapsel,men kom av mig,som vanligtVet ej hur kapseln står sig mot ECM800.
Kan någon tipsa om en specifik mic som är lika bra eller bättre (i syfte att göra akustikmätningar i kombination med dator/programvara) än Behringer ECM-8000 baserat på erfarenhet och inte gissningar och som prismässigt ligger på max runt ~500 kr?
Vill inte riskera köpa något som visar sig inte hålla måttet
Vem har mätt upp ECM8000 och hittat bristerna? Vill veta då jag har en... och är nöjd. Har dock inte kalibrerat den. Får ta med den till jobbet och göra det kanske.
Nån som är intresserad av resultatet?
/esl
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel.