| Author |
Topic  |
|
|
n/a
deleted

1491 Posts |
Posted - 2002/11/10 : 17:06:16
|
Had en tråkig fest i lördags, bara väntade på att gästerna skulle knata hemåt så jag fick lyssna ifred med lurarna på skallen Lyssnade på en nyinköpt PF cd, The final cut. Ojoj vilken skiva! Musiken är underbar, svart lite "domedags aktig" kanske? Och inspelningen är ruskigt bra , alla låtarna har bakgrundsljud inspelad, låter riktigt mäktigt i lurar. Favoritlåtarna är "Paranoid eyes" och "The final cut". Det är något speciellt med att sitta mitt i natten och lyssna på den här skivan... Har hört många PF-fans tycka illa om den här skivan, jag tycker den är det bästa jag hört någonsin!

|
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts |
Posted - 2002/11/10 : 18:19:08
|
Det är lite roliga effekter man hör om man har lurar på sig. Skivan annars är som du säger underskattad. Fast Dark side e bättre  |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2002/11/10 : 20:50:48
|
Det är inte så att "Final.." är dålig, Det är bara så att PF gjort så många som är bättre!!! |
//StefanZ
"..are all these your guitars..?" |
 |
|
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 02:10:51
|
| Ja, håller med SZR! Fast Final cut är bra, har den svensk pressade LP'n och hörde på den bara för några dagar sedan. |
 |
|
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 08:41:15
|
Låt oss säga att David Gilmour tog bort sin referens på omslaget som producent... Nä det de har gjort så många bättre.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
|
Jonas
Member

738 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 17:39:30
|
Gillar Final Cut som fan. Fast inte så att den riktigt når upp till The Wall. Når nästan upp till Wish U Were Here och Dark Side men inte riktigt riktigt. Hur som helst är det ju Waters verk och det säger en del tycker jag. Mannen e ju gud.
|
"My head kissed the ground, I was half the way down" Mina system
|
 |
|
|
jatttelite
Member

520 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 19:20:50
|
Jag kan inte med den skivan! "bra" Produktion och "bra" musik är inte samma sak! Waters är inte Gud max prins, Barrett är GUD!! |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 23:30:22
|
Lugna er nu grabbar! Detta är ingen kabel-diskusion, eller vinyl vs CD!

Gilmour, Waters och Barret har var och en sina ljusa (i Waters och Barrets fall mörka ), sidor.
Blir liksom att jämföra Mozart coh Vivaldi!

Att sedan både Waters och Gilmour åker runt och spelar gamla låtar från "förr" kan ju tyckas vara patetiskt, men versionerna på "In the flesh" tycker jag personligen ger en ny dimension till gamla Floyd alster. |
//StefanZ
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 23:31:39
|
Nu ska jag lyssna på "Final cut"  |
//StefanZ
 |
|
|
n/a
deleted

1846 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 23:51:40
|
För att citera mig själv: (Får man göra det) "The final cut" är en ofta förbisedd platta som håller bra klass. Det blev Roger Waters sista platta med Pink Floyd och känns faktiskt lite som en soloplatta med det bästa kompband han haft. Eller som det står på konvolutet "a requiem for the post war dream by Roger Waters". Innehåller en del roliga effekter som spelats in med konsthuvudmikrofoni, avnjutes med fördel i hörlurar.
Det enda som retar mig med den är att vinylexemplaret jag har av den har börjat bli lite knastrigt så här 19 år efter det att jag köpte den. |
 |
|
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 00:42:21
|
Det enda som retar mig med den är att vinylexemplaret jag har av den har börjat bli lite knastrigt så här 19 år efter det att jag köpte den
Ops, men det brukar inte vara något problem att hitta en svensk pressad LP på den. Runt 40-50 kr. Låter kano, fast den engelska pressningen lär nog vara bättre |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 02:15:43
|
Nu har jag lyssnat, det var ett tag sedan. Häller fast vid att det INTE är en av MINA favoriter! Men "not now john" tycker jag e Canon! "your possible pasts" och "the hero´s return" är också bra.
Jag lyssnade på CD, tror jag har vinyl också, intresserad nin?
Ang CD, är ni kunniga ang pressningar? På asken står det "record manufactured in japan by cbs/sony tokyo, japan", men också ett vitt fält där det står "Now Made In The U:S:A:" Ettikett: Columbia Nr:CK 38243
Nån´ som vet nåt´? |
//StefanZ
Edited by - SZR on 2002/11/12 08:41:09 |
 |
|
|
n/a
deleted

1080 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 03:15:47
|
final cut är underskattad.. glömde nämna den.. Det är en kanonskiva... inte långt efter 'the wall'.
|
Herr_Engel:#hififorum@quakenet |
 |
|
|
Prot
Starting Member
19 Posts |
Posted - 2002/11/13 : 10:22:37
|
| Jag lyssnade på Final cut igår, brukar inte göra det. Men oj vilken skiva! Den är ju klart underskattad av många, tror jag... Nu blir det andra bullar, den kommer att gå varm :-) |
 |
|
| |
Topic  |
|