Author |
Topic  |
|
jonny99
Member

432 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 10:55:34
|
Har ni tröttnat på magiska stenar? Ger Bybees kvantmekaniska filter inte samma förbättring som förr? Då är det dags för Peter Belt http://www.belt.demon.co.uk/index.html En garanterat under hållande site från hifins Galileo/Newton/Einstein. |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 11:04:42
|
Ett vedträd på brasan, reklam eller nyfikenhet så där i största allmänhet... En sansad debatt förväntas. |
 |
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 11:19:15
|
Vad är underhållande? Jag tycker inte att det står något om någonting. Eller måste man in och rota bland länkarna? Belt har väl bara varit en allmän slagdänga som några tar till i debatter om andra tviiks. Men det är väl ingen som använder Beltprylar längre i Sverige? Eller har jag fel? Då Belt var på modet var det ju väldigt hokuspokus även då. Varför ta upp detta igen?
/Johan L
|
 |
|
n/a
deleted

1080 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 11:19:52
|
Det där med att frysa cd-skivor har jag provat nån gång för länge sen. Kommer inte ihåg om det blev nån förändring. Men eftersom jag spelar mest svarta skivor så är det inte så intressant ändå..
|
Herr_Engel:#hififorum@quakenet |
 |
|
jonny99
Member

432 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 11:24:38
|
PW Belt har lämnat den tråkiga västerländska naturvetenskapliga världsbilden och "tweakar" utifrån nån sorts New age/alternativ världsbild. Se sidan http://www.belt.demon.co.uk/whatamess.html till exempel. Jag tycker att det är faschinerande att läsa om men är nog lite för konservativ för att pröva hans ideer. Även om jag var lite ironisk när jag jämförde honom med Bybee osv så är det kanske så att tweakare som är öppna nog för att pröva Bybee och stenar kan bli inspirerade till att pröva hans ideer.
|
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 11:29:56
|
Där antog du nog fel. |
 |
|
n/a
deleted

1080 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 11:35:14
|
Alltså innan man avfärdar herr Belt, borde man kanske prova. Man kan inte säga 'nej' enbart för att mannen har dåligt rykte. Nu säger inte jag att det funkar, men varför inte prova. Det där med att frysa skivor har väl varit uppe på tapeten här oxo eller?? |
 |
|
dekengren
Member

389 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 12:05:11
|
Haha, ja, vi var några stycken som kastade in en CD i frysen för ett par veckor sedan. Resulterade bara i att den blev helt ospelbar - "No Disc" sa cd-spelaren. Schysst tweak! :-)
/D |
 |
|
n/a
deleted

1080 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 12:06:50
|
heheeh  |
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 13:20:32
|
Jag har provat Belt. Det funkade inte. Dessutom är new age inget för undertecknad. Bybee vet jag inget om, Shakti är en ganska enkel i högsta grad fysikalisk konstruktion långt ifrån hokus pokus eller new age "beltet"....
Som Timbre sa: näpp, det är inget intresse där. |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts |
Posted - 2002/11/11 : 13:27:40
|
quote: Haha, ja, vi var några stycken som kastade in en CD i frysen för ett par veckor sedan. Resulterade bara i att den blev helt ospelbar - "No Disc" sa cd-spelaren. Schysst tweak! :-)
Men tystnaden mellan tonerna blev väl bra? Även om avståndet mellan tonerna kanske blev lite väl långt.
Jag har naturligtvis själv testat detta tweak som så många andra, och jag har sorterat in det undet kategorin "inte värt besväret". |
 |
|
|
Topic  |
|