Om vi pratar t.ex. BrianGT korten så innebär Dual mono att förutom att du får två slutstegskort (ett per kanal) så ingår det även två stycken likriktarkort (ett per kanal). In med två trafos lite kontakter två säkringar på sekundärsidan (en per kanal) några kontakter and we have a lift-off s.a.s.
Jag har snickrat ihop en semidualmono ;) En trafo till två spänningskort och två ljudkort. Mest för att det är billigare att köpa en stötte trafo en två små.
56-125-69 på 200VA borde duga. Eller möjligtvis 56-126-43 på 300VA. Bäggedera på 2x18V. Har kört på 24V nångång oxå, men om jag förstått saken rätt så lämnar 2x24V efter likriktning och nätdel inte mycket headroom mellan nätdelens V out och vad förstärkarchippen tål? Iofs så har jag inte hört att någon kört sönder sin GC på grund av det, men som det kommer tex. en strömspik eller nåt så kan chippen ryka, och det är ju inte trevligt. Kanske om du kan snika fram en 2x22V som MangaX tipsar om?
Jag nöjde mig med en st 300VA 18V från elfatill båda kanalerna. Men det är lite tidigt än att uttala sig om hur det låter... Som jag ser det så är det bättre att välja 18 V ut för att gardera sig om man nu skulle vilja köra 4 Ohm's kögtalare nå'n gång, 18V ska funka prima till 8 Ohm också.