Author |
Topic  |
|
Hi Fi Consult
Member

2112 Posts |
Posted - 2006/09/11 : 15:09:46
|
Arkenmässan 2006 är över.
Vi vill tacka alla utställare för att de återigen höjt nivån sedan förra gången på investerad tid och omsorg i montrar och rum! Och i stora salen fanns nu en liten stad av hus och fantastiska anordningar!
Tack också Arkenpersonalen som uppfattat de önskningar vi haft om förbättringar. Stort hjärta till Helena Kökschef, nu satt det som en spik, vi pratar fortfarande om kokosnötter blandat med lime och om oxfilén som smakade mer än bara grillad barkbit.
Men störst tack till er alla besökare!! Vi är inte alltid medvetna om det själva i Sverige men ni är en kunnig och väluppfostrad publik. Något både Danskar, norrmän och tyskar kommenterar som en positiv skillnad mot andra länder.
Besöksantalet denna Arkenmässa var i siffror:
4 100 sålda biljetter varav ca 250 var 3-dagarsbiljetter. Skall man hitta ett sätt att räkna kan man räkna om i sålda mässdagar vilket er ca 4 600 st.
Antalet utställare (som mottar faktura direkt av arrangören) 54 st. Många av dessa har i sin tur en eller flera företag med sig på plats. Vi uppskattar antalet deltagande företag till ca 70 stycken. Uthyrd yta är ca 3000 m2
På Lördagen delades det ut pris för bästa Bild, Bästa Ljud samt Bästa presentation. Underlaget för dessa utmärkelser var den röstning som knappt 500 besökare genomförde under fredag och lördag. (Vinsten på 10 000:- publiceras på vår hemsida i veckan)
Bästa Ljud gick till Burmester Bästa Presentation till Audionord (Wilson/Krell m fl) Bästa bild till Pioneer.
Vi syns Fredagen den 12 september 2008 om ni har lust igen.
Tack alla!!!
Mvh
|
www.hificonsult.se http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/ |
|
joakim99
Member

468 Posts |
|
Staffan
Member

714 Posts |
Posted - 2006/09/11 : 18:49:17
|
Tack själva,jättekul.Man blir verkligen inspirerad att ta tag i sin egna anläggning.Nu börjar väntan på nästa gång. |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2006/09/11 : 19:20:57
|
Efter 4 dagars levende med "Mässan" så var det skönt med en tyst dag.
Jag stannde kvar lite efter att den sista musiken var spelad och pratade lite olika utställare. Det kändes som de flesta var nöjd med mässan. Vi har tidigare visat lite upppackningsbilder från Torsdagen. I år skonar jag alla utställare med att INTE visa några bilder från hur det såg ut under de 2 timmar som jag var kvar under ihoppackningen.
Kartonger högt och lågt, allt sa ner igen och packetrras fint. Det varbåde en och annan mindreglad kommentar om just ihoppackningen,,, sen en LÅNG färm hemåt och sen ska det bäras in i butik eller lager igen... (Jag är inte avundsjuk)
HiFiForum.nu tackar alla utställare som står ut våra "trista" testskivor, ett konstant blixtrande och ev konstiga frågor eller uppmaningar och att se glad ut, trots några få timmars sömn. 
Vi tackar även alla medlemmar och icke medlemmar som kommer fram och hälsar. På lördagen så var det 30-40st som kom och fikade vid 14:00. det är ALLTID kul och få ett ansikte till ett medlemsnick.
Nu ska vi ta tag i alla bilder som ska behandlas och sen ge er lite mer info och bilder om vad vi tittade och lyssnade på.
Personligen ska jag ge en annorlunda syn på mässan. Den hamnar nog på Off Topics  |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2006/09/11 : 22:53:31
|
quote: Vi syns Fredagen den 12 september 2008 om ni har lust igen.
Om Jag led hela helgen för att jag missade mässan |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
Edited by - FBK on 2006/09/11 22:54:05 |
 |
|
Patrik
Aston Martin

613 Posts |
Posted - 2006/09/11 : 23:07:24
|
Tack själv för en rolig helg! Om man får önska något så vore det mer skivförsäljning!  |
[green]It's all about the music![/green] |
 |
|
hjort
Member

754 Posts |
Posted - 2006/09/12 : 00:12:14
|
Jag vill tacka alla utställare som lät musiken tala. Det gäller inte dig sladd, även om du är trevlig  |
 |
|
|
Topic  |
|