HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tack alla Arken-besökare!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/09/11 :  15:09:46  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message


Arkenmässan 2006 är över.

Vi vill tacka alla utställare för att de återigen höjt nivån sedan förra gången på investerad tid och omsorg i montrar och rum! Och i stora salen fanns nu en liten stad av hus och fantastiska anordningar!

Tack också Arkenpersonalen som uppfattat de önskningar vi haft om förbättringar. Stort hjärta till Helena Kökschef, nu satt det som en spik, vi pratar fortfarande om kokosnötter blandat med lime och om oxfilén som smakade mer än bara grillad barkbit.

Men störst tack till er alla besökare!! Vi är inte alltid medvetna om det själva i Sverige men ni är en kunnig och väluppfostrad publik. Något både Danskar, norrmän och tyskar kommenterar som en positiv skillnad mot andra länder.

Besöksantalet denna Arkenmässa var i siffror:

4 100 sålda biljetter varav ca 250 var 3-dagarsbiljetter. Skall man hitta ett sätt att räkna kan man räkna om i sålda mässdagar vilket er ca 4 600 st.

Antalet utställare (som mottar faktura direkt av arrangören) 54 st. Många av dessa har i sin tur en eller flera företag med sig på plats. Vi uppskattar antalet deltagande företag till ca 70 stycken. Uthyrd yta är ca 3000 m2

På Lördagen delades det ut pris för bästa Bild, Bästa Ljud samt Bästa presentation. Underlaget för dessa utmärkelser var den röstning som knappt 500 besökare genomförde under fredag och lördag. (Vinsten på 10 000:- publiceras på vår hemsida i veckan)

Bästa Ljud gick till Burmester
Bästa Presentation till Audionord (Wilson/Krell m fl)
Bästa bild till Pioneer.


Vi syns Fredagen den 12 september 2008 om ni har lust igen.

Tack alla!!!

Mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2006/09/11 :  16:43:26  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Tack själv! Som alltid ett trevligt arrangemang även om jag denna gången var tvungen att stressa lite för mycket för att hinna med allt som jag ville se/höra.

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2006/09/11 :  18:49:17  Show Profile Send Staffan a Private Message
Tack själva,jättekul.Man blir verkligen inspirerad
att ta tag i sin egna anläggning.Nu börjar väntan
på nästa gång.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/09/11 :  19:20:57  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Efter 4 dagars levende med "Mässan" så var det skönt med en tyst dag.

Jag stannde kvar lite efter att den sista musiken var spelad och pratade lite olika utställare. Det kändes som de flesta var nöjd med mässan.
Vi har tidigare visat lite upppackningsbilder från Torsdagen. I år skonar jag alla utställare med att INTE visa några bilder från hur det såg ut under de 2 timmar som jag var kvar under ihoppackningen.

Kartonger högt och lågt, allt sa ner igen och packetrras fint.
Det varbåde en och annan mindreglad kommentar om just ihoppackningen,,, sen en LÅNG färm hemåt och sen ska det bäras in i butik eller lager igen... (Jag är inte avundsjuk)


HiFiForum.nu tackar alla utställare som står ut våra "trista" testskivor, ett konstant blixtrande och ev konstiga frågor eller uppmaningar och att se glad ut, trots några få timmars sömn.

Vi tackar även alla medlemmar och icke medlemmar som kommer fram och hälsar.
På lördagen så var det 30-40st som kom och fikade vid 14:00. det är ALLTID kul och få ett ansikte till ett medlemsnick.


Nu ska vi ta tag i alla bilder som ska behandlas och sen ge er lite mer info och bilder om vad vi tittade och lyssnade på.


Personligen ska jag ge en annorlunda syn på mässan. Den hamnar nog på Off Topics

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7364 Posts

Posted - 2006/09/11 :  22:53:31  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Vi syns Fredagen den 12 september 2008 om ni har lust igen.
OmJag led hela helgen för att jag missade mässan

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2006/09/11 22:54:05
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2006/09/11 :  23:07:24  Show Profile Send Patrik a Private Message
Tack själv för en rolig helg! Om man får önska något så vore det mer skivförsäljning!

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2006/09/12 :  00:12:14  Show Profile Send hjort a Private Message
Jag vill tacka alla utställare som lät musiken tala.
Det gäller inte dig sladd, även om du är trevlig
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000