Author |
Topic  |
acebowler
Member

1178 Posts |
Posted - 2007/02/08 : 18:47:11
|
Skakade just hand med CLUTCH trummis. Cool kille
Respekt!
 |
GM 70SE Nu kör vi!!
|
|
ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts |
|
acebowler
Member

1178 Posts |
Posted - 2007/02/08 : 20:33:48
|
coolt! Organisten i Opeth var förresten där också. Pär viberg.
  |
GM 70SE Nu kör vi!!
|
 |
|
MullBenkt
Member

1276 Posts |
Posted - 2007/02/08 : 21:52:04
|
Jag har lirat med Ale Möller, Jonas Knutsson och skakat hand med Albert Lee  |
 |
|
Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts |
Posted - 2007/02/08 : 22:23:18
|
Oj, hur ska man toppa detta. Stod bredvid min pappa som skakade hand med Mick Jagger. Tror inte han har tvättat sig än.
Men när jag tänker efter så kommer jag inte långt med det.
|
 |
|
ILLY
HiFitraktör

1325 Posts |
Posted - 2007/02/08 : 22:32:41
|
Jag har lagat mat åt (bl a): BB King (ehum, delvis, jag var inte där när han åt, men jag hade förberett lite grejer som han åt av, som ni säkert förstår vill jag gärna nämna honom ändå) Soundtrack of our lives Hellacopters Infinite Mass Lisa Miskowski (innan hon var känd, hon var kompis med krögaren och var ofta inne i köket och hälsade på. Väldigt trevlig!) Motörhead Galenskaparna Stefan & Christer Carl-Einar Häckner Göran Johansson (ett flertal gånger, varav en då notan var uppförstorad över hela mittuppslaget i GP, när de granskade politikers represantationsmiddagar)
+några till som säkert skulle kunna vara intressanta, men som jag inte kommer på just nu. Samt ett otal b-kändisar vars namn jag inte ens orkar försöka komma ihåg. Kan ha varit något hockey- eller fotbollslandslag någon gång också, men jag är helt ointresserad av sport, så det är inget jag memorerat. |
Militant cyklist. |
 |
|
rip59
Member

1365 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 02:45:46
|
He he, sköj tråd.
Vad kan man komme med här. 
Jag har hört Procol Harum på konsert 2 gångar med ca. 15 års mellanrum, altså första gång när dom var som mest populära.
Jag var till premiär på filmen Woodstock, när den släptes i Danmark. Båda dessa händelser var när jag inte var så där specielt stor, så jag var i selskab med mamma och pappa.
Dom... Mamma och pappa, har varit till konsert med Beatles, tror det var 2 gångar.
Dom var också till den sista hela konsert som Jimi Hendrix spelade innan hans död.
Dom har varit till flera koncerter med Doors, min pappa fotar som jag, han har någon rigtigt bra egna bilder på Jim Morrison.
Min kusin har lagat mat åt danska Dronningen under en sejlas vid Grønland.
Jag har sittet i knäet hos Povl Dissing under en privat-koncert... med... Ja Povl Dissing så klart, hos forfatter Elsa Gress
Och så har jag en svåger som är TV-kändis hemma i Danmark. 1, 2, 3
Rip
Det var vist vad jag kunne hitta på just nu 
|
Tannoy SGM 1000 eoJeud... What else? EAC/Flac guide |
Edited by - rip59 on 2007/02/09 02:46:13 |
 |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 06:30:02
|
Jag har ............... Ungefär så  |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 07:48:08
|
Hmmm... Procul Harum och BB King, hur ska vi toppa detta?
Jo, jag vet, jag har sagt "HEJ, Carola" till Carola, men det var min arbetskompis som fick kramen av henne. 
Detta hände på Musikfesten 1997 på High Chapparrall där jag jobbade som ordningsvakt under ett antal år under MC-festerna och några av musikfesterna.
Just det, glömde att jag samtidigt med denna händelse träffade och hälsade på Johnny Cash (han uppträdde där samtidigt) |
A balanced diet is a cookie in each hand. |
 |
|
alpinist
RödaTråden-vinnare

966 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 08:17:30
|
Har träffat och bytt några ord med Heather Nova och Maria McKee... |
Tremolo junkie! |
 |
|
Marcus7601
Member

536 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 08:30:57
|
Jag har bytt några ord med Angus Young i AC/DC  |
"Learning by doing" |
 |
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 09:14:50
|
Jag o Johan får nog ta o bilda klubb här  |
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
 |
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 09:32:44
|
Alltså en Lassie historia skall vara så krånglig som det bara går, typ min mammas arbetskamrats moster träffade xxxxx på sin semster och tog en drink i baren på yyyy.
Jag har varit ihop med en skådis i 7 år och kan berätta ganska många dråplig historier om filminspelningar men vi tar det när vi träffas.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6801 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 10:16:15
|
Jag jobbade som scenmästare på ett nöjesställe och där kom mängder med olika artister svenska och utlänska men en händelse som har satt sig lite mer.
Jag hade ett svenskt band där när ett gäng tjejer stormade in ett par timmar innan spelningen det var mitt jobb att se till att inga skulle komma in pga all dyr utrustning. Jaja hur som helst fick jag stopp på tjejerna och förklarade lugnt att de inte hade tillåtelse att vara där. Men då fick jag vet att jag levde då två tjejer i främre delen av skaran satte i gång att käfta, det gör man inte med mig.
Jag tittade på de här två väldigt hårt och drog en väldigt lång ramsa med all världens svordomar och en hur man uppför sig som folk. Det blev tvär tyst ibland tjejerna och de insåg att de hade inget att hämta där så de gick iväg.
Men så fort de hade försvunnit kom en av roddarna fram och berättade att en i bandet fyllde år och tjejerna skulle överraska honom men nu blev det inte så men ändrade mig varvid jag gick efter dem. Jag fick tag i dem precis när de hade startat bilarna och skulle köra jag förklarade att de var välkommna in.
Numera hälsar hon alltid som var mest i blåsväder när jag sa vad jag tyckte och vem var det.....Carola Häggkvist. Jo då, då var varken hon de andra stöddiga längre men Carola kom och pratade flera gånger med mig den kvällen.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
 |
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 10:25:03
|
Min farsa höll på att bli överkörd av Paul McCartneys limousin i London samma vecka som Abbey Road släpptes. |
 |
|
qvisten
Member

123 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 10:34:48
|
ILLY har lagat mat åt gud, finns ingen som nånsin kan slå han 
(för er hednngar som inte vet det så är det alltså Lemmy från Motörhead som är gud ) |
 |
|
acebowler
Member

1178 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 10:44:07
|
se där ja. nu rullar de!
Förresten min sambo har varit med i OS och skakat tass med kungen!
|
GM 70SE Nu kör vi!!
|
 |
|
Fisherking
Member

351 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 10:44:42
|
Min farsas kompis har varit på fest hos Bono i hans hus utanför Dublin. Det var visst en himla skiva för han vaknade i poolhuset dagen efter. |
 |
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 11:09:46
|
f-n jag trodde Neal Peart var gud?
Jag var inne i AIR studion när Paul MaCartney mixade filmen Band on the run och Rory Gallager spelade in i grannstudion.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
brewitz
SW-hantering

1624 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 11:14:28
|
Jag har stått bakom David Soul i kön på mataffären. |
 |
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 11:16:09
|
Jag har en riktigt tung grej på lager, men in the meantime så får ni denna: Jag har en flickbekant som varit på bio med Michael Rappaports brorsa (i Sverige), dom såg "The 6th day" där han (Michael) spelade mot Arnold Schwarzenegger! |
 |
|
Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 11:31:45
|
...jäsp.....
luktar det inte lite konstigt här inne? 

|
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
 |
|
hogga
Member

239 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 13:09:54
|
På tal om lukta illa.. Uffe Larssons fd frus häst har bajsat i min systers svärföräldrars sommarstugeträdgård. |
 |
|
svejk
NA addikt

3505 Posts |
|
Claes_Ireland
Member

2146 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 14:20:20
|
svejk, den frågan som då ställs, vem var först? Du eller Manne? |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
 |
|
Claes_Ireland
Member

2146 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 14:21:42
|
Jag har stått bredvid Pernilla Wiberg i kabinbanan i Åre, hon var då, och är väl nu, en tvärhand hög, men jeflar vilka ben. Har också suttit bredvid en snubbe från ryska maffian på ett flyg i business class, ha ha. |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
 |
|
Topic  |
|